تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x2873129
شناسه : 2873129
تاریخ :
دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی: بعید است مردم با وعده های اقتصادی در انتخابات شرکت کنند. اقتصاد ایران: گیلان_جریان اصلاح طلب اگر امروز خانه نشین شده بدلیل عملکرد غیرقابل پذیرشی است که نزد هوادارانش رخ داده و بعید به نظر می رسد سال های رو به جلو بتوانند اعتماد عمومی را برگردانند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

 به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، محمد جواد محمدی نوری، دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با اشاره به حساسیت انتخابات 1400 و ضرورت همدلی  و وفاق ملی و تدوین سیاستگذاری عاقلانه در جهت رفع نگرانی جامعه از فضای فعلی و بازگشت امید به آینده  در خانه های مردم تاکید کرد: هر چند موضوع برجام در گذشته یکی از مباحث محافل خانوادگی ملت ایران محسوب می شد اما با فرازو نشیب آن طی سالهای اخیر و دعواهای جریانات داخلی برسر برجام و فشارهای مجامع جهانی این موضوع نزد مردم لوث شده و دیگر کسی از برجام توقع اصلاح امور کشور و راه حل برون رفت از این همه مشکلات اقتصادی را ندارد و امروز بی تردید مردم بر ادامه روند نجات اقتصادی و ادامه حیات خود و خانواده هایشان نگرانند.
این فعال سیاسی ضمن اشاره به اینکه مردم دیگر به وعده های مسئولان اعتمادی ندارند خاطرنشان کرد: بعید است مردم با وعده های اقتصادی در انتخابات شرکت کنند. باید بپذیریم علیرغم دستاوردهای موثر 40 ساله ما هنوز در تامین رفاه عمومی و رضایتمندی مردم در بحث معیشت آنان ناموفق بوده و بد عمل کردیم و اگر این عامل یعنی کاهش فشار اقتصادی در خرید مایحتاج عمومی و اشتغال و کاهش مباحث اجاره و خرید مسکن و خودرو که نیازهای اساسی مردم تلقی میگردد حل نشود شک نکنید مردم به هیچ کس اعتماد نخواهند کرد و این برای نظام نقطه ضعف محسوب میشود.
محمدی نوری در پاسخ به این سوال که پیش بینی شما از مشارکت مردم در انتخابات چیست نیز گفت: ادغام در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها یکی از اقدامات کاملا حساب شده بوده که میتواند با فرصت مشارکت مردم در انتخابات شوراها که به انگیزه حضور خانواده ها در شهرها و روستاها نیز بستگی دارد میتواند موجب فضاسازی مناسبی در حوزه انتخابات ریاست جمهوری شوداما یادمان نرود قهر مردم با انتخابات میتواند یک چالش بزرگ محسوب شده و همین دلخوشی و خوش خیالی را تبدیل به شکست نماید و اگر برای این افزایش بدنبال راه حل هستیم تنها راه آن صداقت با مردم در تمام زمینه هاست که شک نکنیم مردم با نظام همراهی بهتری خواهند داشت در غیر اینصورت قهر مردم موجب شکست جمهوریت در نظام خواهدشد.
محمدی نوری بازرس اسبق خانه احزاب از روند تعامل قوا در این دوره نیز به شدت گله مند بود و با اشاره به دعواهای  اخیر ریس جمهور و ریس مجلس در رسانه ها و یا از تریبون های خاص دولت و مجلس این حرکت را موجب تلخی کام مردم برشمرد.
وی تاکید کرد: اگر بنای سازندگی و بالندگی و اقتدار و آرامش کشور مورد هدف نظام است پس یکی از ضروریات آن تعامل همه قوا از جمله مجلس  و دولت با یکدیگر است. البته این بدان معنا نیست که مجلس از وظیفه نظارتی خود شانه خالی کند بلکه برعکس معتقدم مجلس ضعیف دولت ضعیف خلق میکند. بنده امیدوارم احساس مسئولیت هر دو قوا در برابر مردم عامل تعامل ساز آنان باشد.
دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با بیان اینکه من از چند ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بنابر دهها دلیل شکست مفتضحانه ترامپ را پیش بینی نموده بودم از پیروزی جوبایدن به عنوان یک عامل مهم برای بازگشت عقلانیت در حاکمیت آمریکا یاد کرد و تصریح کرد: حضور بایدن میتواند موجب اولا آرامش مردم آمریکا و ثانیا باعث برقراری نظم نوین جهانی گردد که درسایه حماقتهای ترامپ سالها مورد خدشه واقع شده بود. وی ترامپ را محصول مشترک خودخواهی و جهل صهیونیست و عده ای متکبر در حاکمیت آمریکا دانست و خاطر نشان ساخت:  امروز مردم آمریکا هم تا حدی نجات یافته اند.
این حقوقدان در ادامه با توجه به شرایط جریانات سیاسی حاکم در جامعه به ضرورت ترمیم و بازسازی درون گروهی در هر دو جریان سیاسی پرداخت و تاکید کرد جریانات سیاسی به دلیل افت ناشی از اعتماد عمومی و کاهش مقبولیت در سطح جامعه و بدبینی مردم نسبت به عملکرد آنان باید سالها به پوست اندازی درونی‌ ، تغییر نگاه و باسازی کادر اجرایی خود روی آورند.
وی افزود : جریان اصلاح طلب اگر امروز خانه نشین شده بدلیل عملکرد غیرقابل پذیرشی است که نزد هوادارانش رخ داده و بعید به نظر میرسد سالهای رو به جلو بتوانند اعتماد عمومی را برگردانند.
محمدی نوری اظهار داشت: از دیگر سو جریان اصولگرایی هم کارنامه قابل تعریفی ندارد چرا که همیشه با یک چالش اساسی بنام اعتماد عمومی روبروست.
محمدی نوری عدم اعتماد پیران اصولگرا به جوانان و عدم تحمل یکدیگر و عدم پذیرش نقد دلسوزانه و شاید به معنی بهتری درگیری در سهم خواهی گروههای اصولگرایی را موجبات شکست فکری آنان نزد مردم میداند و در این زمینه گفت: هر جا و به هر دلیلی مشارکت مردم کاهش داشت این پایگاه اصولگرایی است که ظاهرا برنده انتخابات میشود که البته این نشانه عزم و اقتدار این جریان نیست. نوری تصریح کرد:  تاریخ گذشته همین انقلاب نشان داده است که اصولگراها درادوار مختلف و با مشارکت وسیع ملت برنده انتخاباتهایی بودند که مردم آنان را باور داشتند. پس نتیجه میگیریم اینان هم باور مردم را دچار خدشه کردند.
وی در پایان این مصاحبه تاکید کرد: باید تلاش کنیم با بازگشت عمومی اعتقاد مردم و اعتماد آنان و افزایش سطح مشارکت؛ نهایتا رقابتی آزاد و سالم و با برنامه ای را برای همه گرایشات سیاسی بوجود آوریم تا مبنای پیرزوی مان در قضاوت مردم دیده شود.