تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x2872542
شناسه : 2872542
تاریخ :
اختصاصی اکونیوز/ دلایل تاسیس شرکت انبوه سازان آرش در گیلان اقتصاد ایران: گیلان_مدیران شرکت انبوه سازان ارش یکی از اهداف این شرکت را چرخش سرمایه در استان و رشد توسعه منطقه‌ای دانستند و استان گیلان را از لحاظ اقتصادی یک شاه راه و مسیر اصلی نامیدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

  به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ، برادران آرش و امین تقی پور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما مهمترین عوامل تاسیس شرکت انبوه سازان آرش را اهمیت به توسعه گردشگری، اقامتی و سرمایه‌گذاری دانستند.

مدیران شرکت انبوه سازان آرش در پاسخ به اولین سوال خبرنگار اکو نیوز در خصوص اینکه چه چیزی عامل ایجاد انگیزه برای سرمایه گذاری در گیلان گردید؟،احساس کمبود مکان های گردشگری و شهرک های اقامتی با وجود پتانسیل بالایی که در این استان وجود دارد و نبود فضاهایی درخور شان و فرهنگ مردم ایران و حتی گردشگران خارجی را شرط لازم برای اتخاذ تصمیمی بزرگ دانستیم.
از آنجایی که اصالتی گیلانی داشته و ساکن تهران بودیم در سفری که به گیلان و زادگاهمان داشتیم خلع نبود فضایی مناسب برای اسکان گردشگران موجب گردید تا همچون امروز اتاق فکر کوچکتر خود را راه اندازی و بفکر انقلابی نو باشیم.از این رو با توکل بر خالق هستی و عزم و اراده ای مثال زدنی در کمترین زمان ممکن برای اجرایی نمودن این هدف گام برداشتیم.
در ابتدا با تیمی حدود 10 نفر فعالیت های خود را در عرصه ایجاد شهرک مسکونی و گردشگری در زیباکنار آغاز نموده و هر چه زمان بسمت جلو میرفت هم افزایی برای ارتقاء خدماتمان بیشتر و بیشتر میشد.
هدفی که نه تنها تحولی در صنعت گردشگری ایجاد نمود بلکه نگرشی نو بسوی سرمایه گذاری هدفمند را آغاز و موجب گردید تا نه تنها شرکت انبوه سازان آرش بعنوان یکی از قطب های اشتغالزا در استان معرفی گردد،بلکه انقلابی در توسعه روستاها و بخش های کوچک بوجود آورد و ایجاد فضاهای کسب و کار و همچنین فضاهای فرهنگی شاخص،چون پردیس سینمایی و سالن کنسرت و همایش ها را در منطقه ای که خواستگاه گردشگری گیلان میباشد را متحول نموده. اکنون بعد از ۱۴ سال همت مضائف و تلاش شبانه روزی با وجود تمامی مشکلات همچون تحریم ها و نوسانات ارزی و اخیرا هم ویروس منحوس کرونا، این شرکت را گسترش دادیم ،بیش از ۱۰۰ نفر به صورت نیروی متخصص مستقر در واحد های اصلی شرکت که متشکل از دپارتمان مهندسی، فناوری مالی و حسابداری، واحد فروش، واحد خدمات پس از فروش، واحد طاها ،واحد طراحی و دکوراسیون، دیزاین ،معماری و سازه در شرکت انبوه سازان آرش مشغول به کار هستند و همچنین بیش از ۷۰۰ نفر نیروی مستقر در کارگاه ها و پروژه ها مشغول هستند که سال هاست با شرکت انبوه سازان در همکاری متقابل هستند .این میزان اشتغال در استان گیلان آمار قابل توجهیست و برای شرکتی که اکنون با نام تجاری انبوه سازان آرش در منطقه آزاد انزلی شکل رسمی و حقوقی بخود گرفته و تیمی توانمند و کاردان در اختیار دارد آینده ای زیباتر و روشن تر را برای مردم عزیز ترسیم نموده.
آینده ای که با طرحهای بعضا خاص و منحصر بفرد در حال ساخت است.
شرکت انبوه سازان آرش یکی از رموز موفقیت خود را تکیه کردن بر دانش و خرد جمعی خود میداند.چیزی که مدیران در همه سطوح کشور میبایست بدان توجه ویژه ای داشته باشند و آنهم استفاده مناسب از ظرفیتها و تکیه بر دانش همکاران مجموعه میباشد.
مدیران شرکت انبوه سازان یکی از دلایل پیشرفتشان را آزادی ارائه طرح ها و ایده ها از سوی همکاران خود میدانند.اما این ایده ها از کجا و چطور به مرحله اجرا میرسد؟
نکته قابل تامل در این سوال این است که واحدهای مختلفی که در بالا از آن یاد شد شرکت انبوه سازان را از سایرین متمایز نموده و این واحدها از افرادی توانمند و با دانش بهره میبرند که ایده ها را در ابتدا از طریق واحد تحقیق و توسعه با توجه به بررسی های کارشناسانه دریافت و سپس ایده متناسب با هر واحد مجددا بصورت تخصصی تر  مورد پردازش و سنجش قرار گرفته و از منظر آسیب شناسی،زمانبندی،نیروی کار،میزان بهره وری و ...کارشناسی میشوند و در نهایت پس از بررسی های همه جانبه و در برخی مواقع با گذشت ماه ها تلاش و تحقیق شبانه روزی ایده خام جهت مدل سازی اقتصادی و تجاری و فرهنگی به فاز پایانی تصویب نزدیک و در نهایت اجرایی خواهد شد.
بطور مثال ایده طرح مجموعه آرش مال منطقه آزاد پس از گذشت 18 ماه تحقیق و بررسی و جلسات مکرر مدیران و اصحاب فن به مرحله اجرا رسیده و هم اکنون شاهد اجرای طرحی نو و بی نظیر در منطقه آزاد انزلی بنام مجتمع بزرگ تجاری فرهنگی و گردشگری آرش مال هستیم.
مدیران شرکت انبوه سازان آرش
در پایان این مصاحبه این نوید را داده اند که بزودی با خبری جذاب و امیدوار کننده در جهت اشتغالزایی بیشتر و توسعه فضاهای تجاری و گردشگری و فرهنگی مردم عزیز منطقه و استان زیبای گیلان و کشور عزیزمان ایران را شادمان نمایند.