تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد
لینک : econews.ir/5x2863133
شناسه : 2863133
تاریخ :
رئیس جمهور: خرید و تهیه واکسن کرونا جزو اولویت‌های ماست اقتصاد ایران: رئیس جمهور با اشاره به اینکه خرید و تهیه واکسن کرونا جزو اولویت‌های ماست گفت: ۸۰ درصد از مبتلایان و ۷۰ درصد از فوتی های کرونایی کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: با همکاری خوب مردم کشورمان روند، بحمد الله کاهشی بوده است و در مجموع آماری که امروز داده شد با تلاشی که در آذرماه انجام شد موجب شده ۸۰ درصد از مبتلایان و ۷۰ درصد از فوتی ها کاهش یافت. 

وی ادامه داد: مناطق آبی به رنگ بندی شهرها اضافه شد و در شهرهای آبی تمامی مشاغل می‌توانند فعالیت کنند. ان شا الله وارد موج چهارم نشویم. همانطور که ماسک زدن ضروری است، عدم تشکیل اجتماعات و دورهمی هم مهم است هر یک از این حلقه ها ضعیف شود کل مدیریت را از بین ببرد. 

رئیس جمهور تاکید کرد: همیشه یک مثال امنیتی در ذهن من هست که الان در مورد بهداشت می زنم که اگر مراعات نکنیم هر عددی پیدا کنیم ضربدر صفر می شود و همه آثار و نتایج را از بین می برد.

وی تصریح کرد: یکی از مطالبات مردم این است که ما سریعتر بتوانیم واکسن را در اختیار مردم قرار دهیم و مرجع ما برای واکسن خارجی هم سازمان بهداشت و درمان است . در واکسن داخلی اقدامات خوبی شده است ما در واکسن خارجی بیش از یک ماه و چهل روز درگیر نقل و انتقالات آن بودیم. 

روحانی با بیان اینکه شرکت‌های خارجی بودند که می‌خواستند واکسن را بر روی مردم ما امتحان کنند، گفت: وزارت بهداشت ما به درستی این درخواست را قبول نکردند.  حتما خرید و تهیه واکسن جزو اولویت‌های ما است. مردم بدانند اگر واکسن آمد معنی آن این نیست پروتکل‌ها را انجام ندهند بلکه باید چند ماه بعد آن نیز پروتکل‌ها رعایت شود تا نتیجه واکسن را ببینیم.