تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x2851873
شناسه : 2851873
تاریخ :
کسب نشان" شهر دوستدار آب" یونسکو برای مشهد اقتصاد ایران: مشهد-حجت‌الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران طی مراسمی نشان "شهر دوستدار آب" این سازمان را به شهردار مشهد اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،هردار مشهد امروز در این مراسم، آب را سرمایه اصلی توسعه پایدار و بلند مدت شهر دانست و از کمیسیون ملی یونسکو خواست با توجه به نقش رابط با حوزه‌های بین‌المللی، زمینه کمک‌های فنی و زیرساختی را در بحث آب، فراهم و در توسعه فعالیت‌های فنی و فرهنگی به شهر مشهد کمک کند.

 

محمدرضا کلایی با تاکید بر حفظ استاندارد‌ها و منابع آبی شهر مشهد ادامه داد: در حوزه بازچرخانی آب، معافیت‌ها و تسهیلاتی را مشخص کرده‌ایم، ولی این که با چه ابزاری این موضوع تحقق پیدا کند مهم است.

 

وی دریافت این نشان را مرهون تلاش سازمان‌ها و گروه‌های مردم نهاد و همکاری دستگاه‌های مرتبط از جمله شرکت آبفای مشهد، آب منطقه‌ای و دانشگاه فردوسی دانست و افزود: اگر این همراهی نبود، هم صدایی برای حفظ منابع آبی اتفاق نمی‌افتاد.

 

شهردار مشهد در ادامه به افتتاح پروژه کارخانه نوآوری اشاره کرد و گفت: این کارخانه محل فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های زیست بوم و کسب و کار خواهد شد و در این کارخانه، بخشی برای فعالیت‌های خلاقانه در حوزه آب به ویژه بازچرخانی آب‌های خاکستری ایجاد می‌شود؛ زیرا بازچرخانی آب‌های خاکستری یک موضوع جدی در بحث کنترل و صرفه جویی در مصرف منابع آبی است.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد نیز در این مراسم از آغاز فعالیت مجموعه‌ای با عنوان"پروژه دوستدار آب" در شهرداری مشهد خبر داد و گفت: شهر دوستدار آب شهری است که قدر آب را می‌داند و تلاش می‌کند کیفیت‌های ویژه‌ای برای حفظ آب و دسترسی راحت آب جهت استفاده شهروندان ایجاد کند.

 

آیدا مهربان افزود: جلسات متعددی برای تحقق شهر دوستدار آب برگزار شده و شاخص‌هایی در ۴ محور از جمله زیرساخت، اقتصاد آب، حقوق شهروندی و بحث‌های فرهنگی و هنری مدنظر قرار داده شده است.

 

وی ادامه داد: نتیجه این موفقیت‌ها باعث شد تا مشهد برای دریافت عنوان "شهر دوستدار آب" از طریق یونسکو اعلام آمادگی کند و خوشبختانه با اهتمام به اقدامات انجام شده در حفظ منابع آبی، مشهد توانسته این شاخص‌ها را پاس داشته و به عنوان "مشهد؛ شهر دوستدار آب" از سوی یونسکو دست پیدا کند.

 

معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهدگفت:: این نشان امروز از سوی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران به شهردار مشهد اهدا شد، اما معتقدیم مهم‌تر از دریافت این نشان تثبیت آن است؛ لذا برای این کار مجموعه‌ای تحت نظر معاونت خدمات شهری به عنوان پروژه دوستدار آب تشکیل و در ۲ حوزه تخصصی و نرم افزاری در این مسیر فعالیت خواهد کرد.