تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x2849229
شناسه : 2849229
تاریخ :
وزیر جهاد کشاورزی: میزان صادرات محصولات کشاورزی افزایش یافت اقتصاد ایران: وزیر جهاد کشاورزی گفت: میزان صادرات محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، سید سلمان ذاکر  در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در طرح سوال از کاظم خاوازی، گفت: سوال بنده از وزیر جهاد کشاورزی آن است که چرا حمایت های لازم از بخش کشاورزی انجام نمی شود.

وی بیان کرد: متأسفانه حدود ۸۰۰ هزار تن سیب کشاورزان در سردخانه ها مانده و فقط ۲۰ درصد آن فروش رفته است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلاتی که در خرید تضمینی محصولات کشاورزی وجود دارد، افزود: وزیر جهاد کشاورزی باید توضیح دهد برای حل مشکل صادرات محصولات کشاورزی چه اقداماتی انجام داده و چگونه می خواهد با دور زدن تحریم ها از بن بست صادرات محصولات کشاورزی از جمله سیب خارج شود.

ذاکر تصریح کرد: استان آذربایجان غربی قطب کشاورزی است و نزدیک به ۴۰ درصد مردم این استان به کار کشاورزی می پردازند و محصولات متنوع کشاورزی در این استان وجود دارد.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی قیمت خرید تضمینی سیب را کیلویی هزار و ۲۵۰ تومان تعیین کرد اما به دلیل نبود نظارت، سیب کمتر از کیلویی ۷۰۰ تومان از کشاورزان خریداری شده و این مسئله مشکلاتی را برای آنان به وجود آورده است.

در ادامه جلسه کاظم خاوازی در پاسخ به سوال این نماینده، گفت: در وهله اول باید از تمام فعالان بخش کشاورزی تشکر کنم چرا که آنان در راستای منویات مقام معظم رهبری تلاش می کنند و هدفشان آن است که امنیت غذایی را برای کشورمان به ارمغان بیاورند.

وی بیان کرد: با وجود مشکلاتی چون تحریم و شیوع بیماری کرونا، ما شاهد رشد نرخ ارزش افزوده بخش کشاورزی در شش ماه ابتدایی سال جاری و رسیدن به رشد مثبت ۴ درصد هستیم.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ما سال گذشته حدود ۳۰۰ هزار تن سیب صادر کردیم که امسال میزان صادرات سیب به ۴۰۳ هزار تن رسیده است.

خاوازی اظهار داشت: میزان صادرات محصولات کشاورزی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد افزایش یافته است و این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد.