به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران ،ارسلان زارع در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی قطعه شش راه آهن رشت – انزلی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: این پروژه و نیز خط ریلی رشت - آستارا از جمله طرحهای مهم ملی محسوب میشوند که برای گیلان نیز از بابت درآمدزایی از محل ترانزیت و ایجاد اشتغال، حائز اهمیت است.
وی تامین مصالح و شرایط اقلیمی و جغرافیایی را از جمله دشواری های پیش روی اجرای این پروژه عنوان و خاطرنشان کرد: بررسی های صورت گرفته نشانگر میدهد پروژه همچنان حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمکعب خاک و مصالح نیاز دارد که پیش بینی های لازم انجام شده است.
نماینده عالی دولت در گیلان به همکاری دستگاههای اجرایی و قضایی اشاره و بر ضرورت شتاب در عملیات اجرایی پروژه و صدور مجوزهای لازم برای انتقال مصالح مورد نیاز تاکید و ابراز امیدواری کرد که با اهتمام موجود تا خردادماه سال آینده، خط ریلی به بندر کاسپین و منطقه آزاد انزلی متصل شود.
وی با یادآوری پیگیری های صورت گرفته و حمایت های رئیس سازمان برنامه و بودجه از این پروژه گفت: ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر افزون بر 50 میلیارد تومان ماه گذشته به این پروژه تزریق شده و نگرانی از بابت موضوعات مالی وجود ندارد.
استاندار گیلان افزود: متوسط پیشرفت فیزیکی در قطعه های شش و هفت این پروژه ۷۵ درصد است و پیمانکار اعلام آمادگی کرده که ۹ کیلومتر از بخش های تکمیلی عملیات زیرسازی را تا پایان ماه جاری ریل گذاری کند.
وی اظهار کرد: به دلیل محدودیت زمانی، مقرر شد پس از تحویل قطعات تکمیلی زیرسازی، عملیات روسازی و ریل گذاری به صورت همزمان انجام گیرد.