تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x2826430
شناسه : 2826430
تاریخ :
افزایش دو برابری دانش آموزان بازمانده از تحصیل در خراسان رضوی اقتصاد ایران: مشهد-مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به بازماندگی از تحصیل بیش از ۴۰ هزار دانش‌آموز خراسان رضوی گفت: با توجه به برآوردی که از ثبت‌نام دانش‌آموزان و آمار ثبت شده در سامانه سناد در خراسان رضوی داشتیم حدود ۴۰ هزار دانش‌آموز ترک تحصیلی داریم، سه ماه از سال تحصیلی گذشته و بعید به نظر می‌رسد که پرونده‌ای در مدارس باقی مانده باشد که هنوز ثبت نشده باشد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران؛ خدابنده افزود: قطعا تمام پرونده‌ها ثبت شده و آمار دانش‌آموزان ترک تحصیلی هم بالاست، کمیته‌ای در استان تشکیل داده‌ایم و درخواست داشتیم تا در شهرستان‌ها نیز شکل بگیرد تا از طریق مدیران مدرسه، دهیاران و خانه‌های بهداشت دانش‌آموزان را به مدارس بازگردانیم.

 

وی تصریح کرد: در حاشیه شهر مشهد دفاتر تسهیل‌گری داریم که از آنان درخواست داشتیم تا در صورت شناسایی دانش‌آموزان ترک تحصیلی، آنان را به ما معرفی کنند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: در صالح‌آباد بالاترین آمار ترک تحصیلی را داریم و بیشترین آمار مربوط به دانش‌آموزان دختری می‌شود که در پایه متوسطه اول ثبت‌نام نکرده‌اند.

 

وی افزود: قطعا آمار دختران ترک تحصیل کرده بیشتر از پسران است، همچنین در مناطق محروم و مرزی نسبت به مناطق شهری آمار بالاتری وجود دارد، البته شرایط کرونایی اقتصاد خانواده‌ها را هم دچار بحران کرده که در این عامل بی‌تاثیر نیست.

 

خدابنده گفت: ترس از ابتلا به کرونا نیز در این خصوص بی‌تاثیر نبوده و برخی از خانواده‌ها مانع حضور فرزندان خود در مدرسه شده‌اند، البته بخشی از این آمار هم به دانش‌آموزانی مربوط می‌شود که در مدارس غیر رسمی حضور پیدا می‌کنند، مانند مدارسی که در مساجد تشکیل می‌شود، این مدارس در سامانه‌های آموزش و پرورش محاسبه نمی‌شوند.

 

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۳ هزار دانش‌آموز ترک تحصیلی داشتیم، در حالی که این آمار طی امسال به ۴۰ هزار نفر افزایش یافته است.

 

خدابنده همچنین در خصوص نحوه برگزاری ارزشیابی دانش‌آموزان اظهار کرد: یکی از مشکلات و چالش‌های ما ارزشیابی پایانی است، در مکان‌هایی که شبکه شاد فعال است، حضور دانش‌آموز در شبکه شاد ملاک است و در جا‌هایی که شبکه شاد در دسترس نبوده، کار ما برای ارزشیابی سخت‌تر شده است. 

 

وی تاکید کرد: اگر شرایط برگزاری امتحانات حضوری فراهم باشد، امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهد شد، در غیر این صورت دانش‌آموزان به صورت مجازی ارزشیابی خواهند شد.