تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x2825744
شناسه : 2825744
تاریخ :
باحضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور؛ راه‌آهن خواف - هرات گشایش یافت اقتصاد ایران: راه‌آهن خواف - هرات امروز با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور ایران و افغانستان و سایر مسئولان دو کشور در خواف گشایش یافت.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران،  راه‌آهن خواف - هرات امروز با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور ایران و افغانستان و سایر مسئولان سیاسی، اقتصادی دو کشور در خواف گشایش یافت.

این مسیر ریلی که با هدف تکمیل بخشی از کریدور ریلی بین‌المللی شرق به غرب و توسعه منطقه افتتاح شد، در قالب دو قطعه در داخل خاک ایران اجرا شده و قطعه سوم این مسیر در داخل مرز افغانستان و توسط این کشور تکمیل می‌شود.

اشرف غنی دقایقی در آئین بهره برداری از راه آهن خواف - هرات که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود، گفت: امروز شاهد بهره برداری از پروژه حیاتی و تاریخی راه آهن خواف - هرات هستیم که با هدف رسیدن به توسعه است.

رئیس جمهور افغانستان با بیان اینکه محدودیت‌های کرونایی باعث شد تا این مراسم به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شود، از خدا برای مردم ایران و افغانستان رهایی از کرونا را می‌خواهم.

وی با بیان اینکه افتتاح این پروژه را در جهت توسعه دو کشور به فال نیک می‌گیریم، گفت: از همکاران ایرانی و افغانستانی به خصوص وزیر راه ایران برای تکمیل این پروژه تشکر می‌کنم.