تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x2823058
شناسه : 2823058
تاریخ :
"دراگون" به ایستگاه فضایی بین المللی رسید+فیلم اقتصاد ایران: تازه‌ترین مأموریت ارسال تجهیزات(resupply mission) به ایستگاه فضایی بین‌المللی شش دسامبر ساعت ۱۱:۱۷ به وقت منطقه زمانی شرقی(۱۹:۴۷ به وقت تهران) انجام شد و شب گذشته فضاپیمای دراگون ساعت ۱:۴۰ بعد از ظهر به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۲:۱۰ به وقت تهران) به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شد.

به گزارش خبرگزاری اقتصاد ایران، طی این ماموریت فضاپیمای "دراگون" اسپیس ایکس سوار بر موشک فالکون ۹ زمین را از مرکز فضایی کندی در فلوریدا به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی ترک کرد. این فضاپیما شش هزار و ۴۰۰ پوند (دو هزار و ۹۰۲ کیلوگرم) تجهیزات اعم از تجهیزاتی برای انجام آزمایش علمی، یک هوابند جدید و تجهیزاتی برای خدمه را به ایستگاه فضایی بین‌المللی رساند. در ویدیویی که ناسا اخیرا در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرده فضاپیمای دراگون قابل مشاهده است و در این ویدیو صدای دو فضانورد به نام‌های "کیت روبینز" (Kate Rubins) و "ویکتور گلاور" (Victor Glover) شنیده می‌شود که موفق بودن عملیات را خبر می‌دهند. این نخستین اتصال خودکار برای یک ماموریت ارسال تجهیزات اسپیس ایکس است و اولین باری است که دو فضاپیمای دراگون به طور همزمان در ایستگاه فضایی بین المللی هستند.

با استفاده از تجهیزات مذکور فضانوردان آزمایشات مختلفی را انجام خواهند داد که می‌توان به انجام یک مطالعه با هدف درک بهتر بیماری‌های قلبی برای حمایت از توسعه درمان‌های نوین برای بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و تحقیق در مورد چگونگی استفاده از میکروب‌ها برای استخراج زیستی مواد معدنی(biomining) روی سیارک‌ها اشاره نمود.

علاوه بر این، ابزارهایی برای تجزیه و تحلیل سریع و دقیق خون در محیط ریز گرانشی نیز برای آنها ارسال شده است. پس از گذشت حدود یک ماه از مستقر شدن دراگون در ایستگاه، فضاپیما با داده‌های جدید حاصل از تحقیقات به زمین خواهد گشت.