تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x2652116
شناسه : 2652116
تاریخ :
آیا کلاهبرداری میثم شکری ساز صحت دارد؟ اقتصاد ایران: مگر می شود در دنیای امروز زندگی کنید و از "کلاهبرداری" چیزی ندانید و این واژه به گوش تان نخورده باشد، خصوصا حول نام افراد موفقی که توانسته اند با تلاش و پشتکار فراوان به جایگاهی ویژه برسند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران،همیشه افراد مریضی وجود دارند که به دنبال کم رنگ کردن عظمت و توانمندی افراد موفق هستند وسعی بر خدشه دار کردن هویت و شخصیت شغلی این افراد دارند. افراد سودجویی که اغلب به صحبت های درگوشی و خاله زنکی خود اکتفا نکرده و پای خود را بیشتر از گلیم شان درازتر کرده و دست به کارهای عجیب و غریب می زنند.

این روزها تقریبا در تمام جوامعه مختلف بحث رقابت های مسموم و ناسالم وجود داشته و ذهن بسیاری از افرادی که هویت و بلوغ فکریشان هنوز به مرحله ی رشد کامل نرسیده است را به خود مشغول کرده است، افرادی که مطمئنا توانایی این را ندارند که با تکیه بر دستان خود و ذهنیت ناسالم شان کاری از پیش ببرند و در مسیر موفقیت قدم بردارند و از دیگر افراد موفق جلو بزنند. آن ها معمولا برای ارضای خود و زمانی که دست شان به هیچ جا بند نیست، اقدام به انجام چنین کارهای نامشروع و نادرست زده و در این راه از هیچ کوششی فروگذاری نمی کنند.

این روزها با توجه به اینکه بسیاری از افراد ساده لوح، این طور تصور می کنند که موفق بودن و ماندن در راس به هر قیمت و روشی مهم است، معمولا به دنبال میان برهای خبیثانه و روش های خارج از چارچوب اخلاقی هستند که بتوانند به راحتی ذهن افراد را نسبت به رقبای توانمند خود خدشه وارد کرده تا بتوانند به اصطلاح از آب گل آلود ماهی بگیرند و جلو بیفتند. کسی نیست که به این گونه افراد بگوید، به چه قیمتی؟؟؟؟

تا به حال به این پرسش ها فکر کردید؛ آیا موفقیت، زمانی که خارج از چارچوب های اخلاقی و بدون تلاش کافی و با استفاده از کاتالیزورهای دروغین و خبیثانه شکل بگیرد، پایدار است؟ آیا دستیابی به موفقیت دروغین و کاذب، آن قدر ارزشمند است، که انسانیت را زیر پا گذاشته شود و برای عقب رانده شدن ظاهری افراد و رقبای حرفه ای دست به هر کاری زد؟ صحبت ما با شما عزیزانی است که به اصطلاح فکر می کنید که می توان با انجام کرهای بچه گانه و پخش اخبار کذب و دروغ چهره ی افراد موفق را خراب کنید، افرادی که یک شبه و اتفاقی به چنین جایگاهی نرسیدند! یکی از این افراد موفق که این روزها نامش را بسیار می شنوید، میثم شکری ساز است که این روزها برآن شده تا با این سودذجویان و افراد دروغ گو مقابله کند.


دوره
MBA و خاطرات به یاد ماندنی
دکتر میثم شکری ساز، نامش همیشه برای من ارزشمند بوده و هست. از همان روزی که برای اولین بار در دوره MBA موسسه آموزش عالی آزاد فن پردازان شرکت کردم و ایشان را ملاقات کردم، مدت هاست که می گذرد، شخصیتی بسیار مردم دار، فهیم، توانمند، آرام، مبادی آداب، مهربان و بامرام و به روز.
شخصیتی که نمی شود دید و عاشقش نشد. مردی بسیار خلاق، نوآور، مثبت که همیشه حرفی برای گفتن دارد. از آن روزهای شرکت در دوره MBA زمان زیادی می گذرد اما من هنوز نتوانسته ام این مرد فهیم و تاثیرات مثبتی که در زندگیم را گذاشت فراموش کنم. شاید به ظاهر مدرک MBA را از موسسه آموزشی ایشان گرفتم، درحقیقت مدرک موفقیت در زندگی و موثر بودن را در کنار گواهینامه ی MBA دریافت کردم.

شاید تا پیش از آشناییم با این موسسه هرگز با خودم فکر نمی کردم به موسسه ای برخورد کنم که نه تنها دوره ای جامع ارائه کند بلکه در پایان مدرک معتبری نیز برایم صادر کند، مدرکی که مورد تایید وزارت علوم، تحقیات و فناوری است. اما حالا خدا را شاکرم که علاوه بر دریافت گواهینامه MBA فرصت این را داشتم که زمانی را در کنار دکتر میثم شکری ساز باشم.

شاید این روزها با افراد موفق بسیاری روبرو شویم، اما افرادی مانند دکتر میثم شکری ساز که موفقیت را ارزان به دست نیاورده اند طبیعتا بسیار کمیاب هستند. داریم افراد موفقی که شاید از نظر تعداد کم بوده و در لباس مدیریت و جایگاه های بالای اجتماعی باشند، اما در همین ظاهر آرام و زیبا در انظار به عوام فریبی و فریبکاری میکنند. افراد موفقی که به سبب کمبودها و نارضایتی هایشان در دوران خاص رشد و بلوغ فکری، به راحتی دست به هر کاری می زنند که به اصطلاح رقبای خود را از میدان به در کنند غافل از اینکه، در دراز مدت تیشه به ریشه ی خویش می زنند.

این روزها با مواجه شدن با بحث مدرنیته و به روز شدن، واژه ی دزدی دیگر رنگ و لعاب متفاوتی به خود گرفته است. در قدیم شاید دزدی ها معمولا در خفا و شبانه و در شرایطی خاص انجام می شد، اما این روزها، دزدی، در روز روشن، جلوی انظار با ظاهری بسیار شیک و با رفتاری کاملا آمرانه صورت می گیرد.

دزدی اعتبار و موفقیت افرادی که نمی شود چاره ای برای همگام بودن با آنها پیدا کرد. دزدی اعتبار و خدشه دار کردن سوابق افراد موفق، که دیگر از پچ پچ های درگوشی گذشته و به فضای مجازی و در گستره اینترنت راه پیدا کرده است. تمامی فعالیت های نادرستی که در فضای اینترنتی برای خدشه دار کردن افراد موفق و گاها به وسیله ی افراد موفق دیگر برای ربودن گوی سبقت در میدان رقابتی امروز، انجام می شود، هیچ توجیه اخلاقی و تخصصی ندارد.
من به عنوان یک دانش پذیر، زمانی که در اینترنت به دنبال نام دکتر میثم شکری ساز بودم، به واژه میثم شکری ساز کلاهبردار برخورد کردم، از آنجایی که ایشان را از نزدیک به واسطه ی شرکت در دوره های آموزشی شان و سمینارهای مختلفی که ارائه می دهند و شرکت در فعالیت های اجتماعی و خیرخواهانه و حضور در شرکت و... می شناختم، برخود واجب دانستم که از ایشان در این دنیای بی سرو ته مسموم رقابتی، دفاع کنم.


دکتر شکری ساز کلاهبردار است؟
از آنجایی که شروع به تحقیقات کردم و در مراجع مختلف قانونی و بی طرف، به دنبال نام ایشان بودم، دریافتم که میثم شکری ساز، با تحصیلات دکتری کارآفرینی از دانشگاه آزاد اسلامی، کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه اشتنبایس برلین آلمان و امیر کبیر تهران و کارشناسی مهندسی صنایع شروع به فعالیت در حوزه ی کار آفرینی و راه اندازی استارت آپ های مختلف نموده است.

وی از برجسته ترین مشاوران کشور در حوزه ی کارآفرینی، مدیریت، بازاریابی، ارتباطات و منابع انسانی است. مرکز توسعه مجازی پارس www.elp.ir  یکی از مجموعه های معتبر و بزرگ تحت مدیریت وی میباشد و تا کنون ده ها کتاب در زمینه های متنوع ترجمه و به جامعه علمی کشور ارائه کرده است. او دارای لوح سپاس از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، دانشگاه صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و اتحادیه های مختلف میباشد.

ایشان مجری طرح آموزش ده هزار دفتر ICT روستایی با همکاری معاونت محترم رئیس جمهور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و شرکت ملی پست میباشد. میثم شکری ساز یک سخنران انگیزشی، نویسنده آثار ادبی و قهرمان بازی شطرنج بوده است.

پس از این که سوابق دکتر شکری ساز را از مراجع مختلف قانونی استخراج کردم و با توجه به شناخت رسمی که از ایشان داشتم، نتوانستم دست روی دست گذاشته و چند جمله ای راجع به این شخصیت علمی بزرگوار ننویسم. چرا که فکر می کردم مسئولیتی اجتماعی بر دوشم سنگینی می کند و باید برای ادای آن به جامعه قدمی بر دارم.

همان طور که پیش تر هم اشاره کردم تعداد افراد موفق کم نیست، اما افراد موفقی که بر پایه علم و اخلاقیات خویش هر روز قدم های بلندتری برداشته و پله های ترقی را طی کرده اند، معمولا نایاب هستند. دکتر میثم شکری ساز یکی از آن افراد نایابی است که به راحتی نمی توان امثال وی در هر زمینه ای را پیدا کرد. شخصیتی جوان، فعال، مقتدر، توانمند، دلسوز، خادم مردم خداشناس و نهایتا در یک جمله انسان.

رویم با شما عزیزی است که قصد داشتید با پنهانکاری و فریب اذهان عمومی، ذهنیت افراد را نسبت به این شخص مقتدر، خدشه دار کنید. اگر که می دانستید با اینکار در دراز مدت صرفا وجه ی اجتماعی خویش را از بین برده و به اصطلاح تیشه به ریشه ی خویش زده اید، پر بیراه نگفته ام.

چرا که چنین شخصیتی، قطعا با شما مقابله نخواهد کرد، اما با حضور پررنگ تر در حوزه ی کار آفرینی و فعالیت های اجتماعی گسترده قطعا روبروی شما قرار خواهد گرفت. چرا که شیوه ی مقابله ی افراد توانمند قطعا با افراد ضعیف و سست بنیاد متفاوت است. افراد سست بنیادی که هنوز یاد نگرفته اند که در عرصه ی کار و رقابت برای سبقت گرفتن و کنار گذاشتن رقیب، دست به هر کاری نزنند.

قطعا وجودشان با صلابت و استوار در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، کارآفرینی و اشتغال زایی برای تعداد بیشتر از 1000 نفر جوان فارغ التحصیل بیکار و پاسخگوی این هتک حرمت و اعتبار ایشان خواهد بود.