تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : جامعه
لینک : econews.ir/5x2496601
شناسه : 2496601
تاریخ :
چیدمان انواع مبل +عکس اقتصاد ایران: چیدمان مبل یکی از کارهای است که شاید در نگاه اول ساده جلوه کند اما نیاز به توانمندی و تجربه دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، برای دکوراسیون کردن اتاق نشیمن، اتاق خواب، محل کار و یا اتاق پذیرایی باید با تکنیک های چیدمان مبل به خوبی آشنایی داشته باشید. در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا در مورد نحوه دکوراسیون مبل در منزل مطالبی را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم. شما می توانید مبل های خود را به صورت مربعی، خطی، مستطیلی، نیمه دایره، ال و یا هر سبک دیگری که متناسب با فضای داخلی منزلتان است مورد استفاده قرار دهید. امری که قدری استفاده از آن این روزها منسوخ شده است چیدمان خطی مبلمان است که همچنان در حال دنبال شدن است. همه شما خوب می دانید که چیدمان پشتی در فضای اتاق پذیرایی به سبک خطی در قدیم دنبال می شود. شما می توانید به جای این سبک دکوراسیون از ایده های جدید تری در این راستا یاری بگیرید. اگر می خواهید فضای اتاق پذیرایی خود را با شروع فصل جدید متفاوت تر از هر زمان دیگری دیزاین کنید به شما توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

چیدمان مبل راحتی به روش ال

مبل ال یکی از مبل های راحتی است که در دکوراسیون های داخلی به وفور از آن استفاده می شود. این سبک از مبل ها نیاز به تجربه خاصی در راستای ایده پردازی ندارند زیرا سبک و شکل این مبل ها به گونه ای است که شما می توانید به راحتی چیدمان آن را دنبال کنید. از سوی دیگر مبل های راحتی که به سبک ال طراحی شده اند را می توانید با استفاده از میز همراه یا میزی که روی مبل تعبیه شده است مورد استفاده قرار دهید. این را به یاد داشته باشید که این میزها صندلی های پهن و بزرگ و صندلی های ساده و کوچک دارند. هر کدام از این مبل ها بر اساس نیاز شما قابل تهیه است. اگر فضای اتاق نشیمن شما بزرگ است و می خواهید از مهمان های خود در اتاق به صورت یک جا پذیرایی کنید توصیه می کنیم از مبل ال بزرگ در این راستا بهره بگیرید اما اگر فضای بزرگی در اختیار ندارید مبل ال سه نفره کار شما را برای یک ایده پردازی به انجام می رساند. میزهای که روی برخی از این مبل ها تعبیه شده اند ایده ای مناسب است برای فضاهای که مساحت زیادی در اختیار شما قرار نمی دهد و نیاز است قدری فضا برای جایگذاری وسایل در اختیار شما قرار داشته باشد. با حذف میز پذیرایی می توانید به این مهم دست پیدا کنید. پس چیدمان مبل ال نیاز به توانمندی خاصی ندارد و شما در کنج فضای داخلی منزلتان می توانید از این مبل بهره بگیرید.

2

چیدمان مبل استیل به روش مستطیلی

چیدمان مبل به روش مستطیلی عموما با مبل های استیل دنبال می شود. از آنجایی که این مبل ها از دو کاناپه بزرگ دو نفره و سه نفره بهره گرفته است چیدمان به شکل مستطیلی را برای شما به راحتی فراهم می کند البته شما باید به همراه مبل های تکی صندلی های مهمان را نیز سفارش دهید. این پارامتر قطعا به مساحت اتاق پذیرایی شما مربوط می شود. چیدمان مستطیلی نیاز به مساحت و فضای بیشتری دارد با ما همراه باشید تا این سبک از دکوراسیون را برای شما شرح دهیم. کافی است کاناپه های دو نفره و سه نفره را روبروی هم قرار دهید. سپس با استفاده از یک مبل تکی و یک صندلی مهمان یک سوی کاناپه و با استفاده از صندلی مهمان و مبل تک نفره بعدی سمت دیگر فضا را دیزاین کنید. استفاده از یک فرش مستطیلی نیز در مرکز این چیدمان برای ایده پردازی شما بسیار کار آمد وارد کار می شود. شما می توانید دکوراسیون مستطیلی خود را برای دکورهای بزرگ مد نظر قرار دهید. استفاده از دو کاناپه دو نفره و دو کاناپه سه نفره یا بهره گیری از چهار کاناپه دو نفره قطعا فضا سازی بیشتری را به سبک مستطیلی در اختیار شما قرار می دهد. هر چقدر مستطیل شما عریض تر و بزرگ تر باشد نیاز شما به میز عسلی و میز پذیرایی برای دسترسی ساده تر مهمان ها به میز پذیرایی بیشتر می شود. پس شما لابه لای تمام صندلی های تکی و مبل های یک نفره باید میز عسلی را مد نظر قرار دهید.

3

چیدمان مبل راحتی نیم دایره

مبل نیم دایره همانند مبل ال شکل و ساختار مخصوص به خود را دارد. از آنجایی که این قبیل مبلمان در راستای مبل های راحتی دسته بندی می شوند شما می توانید برای فضا سازی روبروی میز تلویزیون از آن بهره بگیرید. مبل نیم دایره خود شکل و طرح از پیش ساخته شده دارد و شما کافی است شبیه یک پازل قطعات آن را کنار یک دیگر قرار دهید. استفاده از فرش گرد و میز پذیرایی دایره ای شکل نیز به این سبک طراحی بیشتر نزدیک است. این را به یاد داشته باشید که مساحت این دایره بسته به تعداد صندلی های که برای آن در نظر گرفته شده است بزرگ و کوچک می شود. هر چقدر صندلی شما بزرگ تر باشد فضای بیشتری را طلب می کند که این امر به فضای که شما در اختیار دارید نیز مربوط می شود. این را به یاد داشته باشید که مبل راحتی نیم دایره برای چیدمان های که برای ایده پردازی فنگ شویی مورد استفاده قرار می گیرد بیشتر استفاده می شود؛ زیرا مسیر رفت و آمد انرژی در فضا به خوبی باز است و به سادگی می توانید در این مسیرها رفت و آمد خود را دنبال کنید.

4

چیدمان مبل استیل به روش مربعی

چیدمان مبل به روش مربعی امری است که با کمک یک سرویس مبل هفت نفره یا هشت نفره مبل استیل برای شما فراهم است. همان طور که مطالعه کردید دکوراسیون با مبل استیل به صورت مستطیلی نیاز به صندلی های مهمان دارد اما برای دکور مربعی شکل نیازی به صندلی مهمان نیست. شما می توانید وسایل خود را بر اساس ایده پردازی ارائه شده در ادامه در فضا مورد استفاده قرار دهید. کافی است دو کاناپه را روبروی یک دیگر قرار دهید و در دو سوی باز این فضا دو مبل تکی خود را جایگذاری کنید هر چه این فضا بسته تر و کوچک تر در نظر گرفته شود ایده پردازی شما به سبک مربعی شکل ساده تر دنبال می شود. استفاده از میزهای پذیرایی مربعی شکل کوچک نیز برای یک فضا سازی نقلی و جمع وجور به شما کمک می کند. اگر اتاق پذیرایی شما کوچک است و برای ایده پردازی به سبک مستطیلی فضا به اندازه کافی در اختیار ندارید می توانید از سبک مربعی در این راستا یاری بگیرد.

5

چیدمان مبل برای روبروی میز تلویزیون

چیدمان مبل برای روبروی میز تلویزیون خود را می توانید از یک کاناپه به همراه صندلی های پاف مانند عثمانی شروع کنید. از آنجایی که مسیر اتاق نشیمن برای رفت و آمد به داخل اتاق ها و آشپزخانه باید به خوبی باز باشد شما می توانید از یک کاناپه راحتی سه نفره برای دکور کردن این فضا بهره بگیرید. اگر می خواهید تنوع در فضا را نیز از دست ندهید می توانید از صندلی های پاف مانند عثمانی در این راستا یاری بگیرید. جایگذاری کردن مبل ال نیز برای این محیط ایده خوبی است اگر از مدل سه نفره آن کمک گرفته شود. صندلی های نیم دایره ای را می توانید بزرگ یا کوچک در نظر بگیرید و بر اساس مساحتی که در اتاق نشیمن در اختیار دارید دست به ایده پردازی بزنید. استفاده از مبل الی که همراه با میز تعبیه شده برای شما مورد استفاده قرار می گیرد قطعا فضای کمتری را از شما اشغال می کند. اگر می خواهید از کاناپه و میز عسلی در امان باشید می توانید مبل ال یا نیم دایره ای که میز روی آن تعبیه شده است برای این منظور کمک بگیرید.

6

کلام آخر پیرامون پیرامون چیدمان مبل

چیدمان مبل کار سختی نیست اگر قدری با فضا سازی و سبک های که در این راستا در پیش روی شما قرار دارد آشنایی داشته باشید. علاوه بر نوع مبل تم رنگی آن نیز در سبک ایده پردازی شما تاثیر گذار است. به عنوان مثال اگر شما از دو مبل تکی با دو تم رنگی متفاوت بهره می گیرید نیاز است آن ها را از هم جدا در دکوراسیون مورد استفاده قرار دهید تا این امر به خوبی به تصویر کشیده شود. قرار دادن یک کاناپه با رنگ صد در صد متضاد با سایر وسایل منزل نیز پارامتر مهمی است که در زمان چیدمان باید به آن توجه شود شما با قرار دادن کاناپه به صورت تکی و یا قرار دادن صندلی های متضاد با آن تم رنگی می توانید کار چیدمان را به سادگی دنبال کنید. استفاده از کوسن های رنگی، شال مبل و سایر اکسسوری های مربوط به مبلمان نیز در جذب بیشتر نگاه ها برای یک فضا سازی متفاوت بی تاثیر نیست. امید است مطالب ارائه شده در راستای ایده پردازی با مبل ال، نیم دایره، استیل، راحتی و کاناپه های تکی مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته باشد و در راستای یک دکوراسیون مدرن و متفاوت شما عزیزان را یاری رسانده باشد.