ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ،اولیور هافمن گفته است:هنوز تصمیمی از نظر تکنولوژی و پلتفرم برای نسل بعدی R8 گرفته نشده اما نسل بعدی این خودرو به تمامی قوانین وفادار خواهد بود. منظورم این است که ما خودرویی با قوای محرکه الکتریکی شده خواهیم داشت.
الکتریکی سازی به ارباب حلقهها اجازه خواهد داد تا قدرت R8 جدید را بدون نگرانی از آلایندگی بیشتر بالاتر ببرد. البته این امر با چالش پایین نگه داشتن وزن خودرو همراه خواهد بود زیرا قدرت بیشتر به معنی باتری و پیشرانههای الکتریکی سنگینتر خواهد بود.
یکی از انتقادات درباره خودروهای الکتریکی نبود صدای جذاب خودروهای سنتی است. هافمن میگوید آئودی در حال تلاش برای حل این مشکل است. او گفته است:ما تلاش بسیار زیادی برای طراحی صدای الکتریکی خاصی انجام میدهیم؛ بنابراین یکی از راههایی که میتوانید این کار را انجام دهید داشتن همان صدای پیشرانهای درونسوز است که به معنی صدایی مصنوعی میباشد؛ اما این پاسخ درستی نیست؛ و من فکر میکنم در آینده شما صدایی ویژه برای خودروهای الکتریکی خواهید داشت و این امر باعث تمایز برندها خواهد شد.
هافمن در سخنان قبلی خود گفته بود آئودی به شدت خواهان حفظ پیشرانه 10 سیلندر در سومین نسل R8 است. هنوز مشخص نیست که آیا برای این خودرو از قوای محرکه هیبریدی استفاده خواهد شد یا خیر به ویژه آنکه R8 فروش بالایی نداشته و فروش آن در آمریکا و در سال 2019 تنها 574 دستگاه بوده است.