ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، هنگامیکه مردم در مورد کارایی اتومبیل فکر میکنند، معمولاً کلماتی نظیر اسببخار، گشتاورد و شتاب صفر تا صد به ذهنشان خطور میکند ولی اگر راننده نتواند خودرو را کنترل کند، همه قدرتی که توسط موتور ایجاد میشود بدون استفاده است؛ به همین دلیل مهندسین خودرو تقریباً از هنگامیکه به فناوری موتورهای احتراق داخلی چهارزمانه دست پیدا کردند، توجهشان به سیستم تعلیق معطوف شد.
در این پروژه سعی شده سیستم تعلیق بادی بهتر مورد بررسی قرار بگیرد. هدف تعلیق بادی، تامین کیفیت رانشی نرم و روان بهمنظور افزودن قابلیتی همانند سرعت اتوماتیک برای خودترازی خودرو است. یک مشخصه تعلیق بادی این است که فرکانسهای طبیعی ناشی از بار را که یک فنر فلزی انجام میداد، انجام نمیدهد. بنابراین این سیستم تعلیق میتواند حرکت نرمی برای شرایطی که بار کم است، انجام دهد و فشار را بهطور اتوماتیک همراه با افزایش بار افزایش دهد.
روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، این دستگاه اصلیترین جزء سیستم تعلیق بادی خودرو و متشکل از قطعات مکانیکی و الکترونیکی است که وظیفه کنترل هوای ورودی و خروجی سیستم و انتقال هوا به کیسه بادهای هر محور برای بالا بردن نرمی سواری و فرمانپذیری(هندلینگ) خودرو در مواجهه با شرایط مختلف جادهای را بر عهده دارد.