ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان
به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، محمدحسن دیباجی، مدیرعامل این شرکت دانشبنیان اظهار کرد: ناوگان هواپیمایی ایران نسبتا قدیمی است و برای سرپا ماندن نیازمند کار علمی گسترده است.
وی درباره فعالیت شرکتهایی داخلی که خدمات تعمیری موتور هواپیما ارائه میدهند، گفت: در کشور هیچ شرکت خصوصی مجوز ساخت قطعات هواپیما را ندارد.
این فعال فناور افزود: فوکر 100 یک هواپیمای پرکاربرد در داخل کشور است و موتور این هواپیماها ساخت شرکت «رولزرویس» است، این شرکت از هرگونه خدمات به این هواپیماها خودداری کرد. در نتیجه با استفاده از توان و دانش داخلی فعالیت خود را بر روی این موتور آغاز کردیم.
به گفته مدیرعامل این شرکت دانشبنیان، این شرکت از دانش تعمیر و ساخت دو قطعه در موتور هواپیمای فوکر100 به تعمیر هشت قطعه در پنج هواپیما رسیده است.
وی درباره میزان اشتغالزایی که در این حوزه شده است، گفت: این شرکت برای 35 نفر به صورت پاره وقت و تمام وقت اشتغالزایی کرده است.
بر اساس اعلام معاونت علمیوفناوری ریاستجمهوری، صنعت هوانوردی ایران یکی از صنایعی است که تحت فشار تحریم قرار دارد و تأمین نیازهای این صنعت از طریق واردات، به سختی و با هزینههای بسیار بالا امکانپذیر است. در برخی از موارد واردات تکنولوژی و یا قطعات صنعت هوانوردی به داخل کشور غیرممکن است. به همین دلیل، تعمیر و یا تأمین داخلی قطعات مورد نیاز صنعت هوایی کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.