نبود برنامهریزی منسجم در اعزام نمایندگان ایران به مجامع جهانی ICT
اقتصاد ایران: رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص نبود برنامهریزی منسجم و تیمهای حرفهای در اعزام نمایندگان ایران به مجامع جهانی ICT، هشدار داد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نشست تخصصی "رهیافتهای مشارکت فعال در مجامع بینالمللی حوزه ICT و اقتصاد دیجیتال" امروز با حضور مدیران، متخصصان و جمعی از اعضای هیئت علمی در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. محمدحسین شیخی، رئیس پژوهشگاه، در این نشست نسبت به ضعف ساختارمند در حضور مؤثر ایران در رویدادهای بینالمللی حوزه ICT هشدار داد و بر ضرورت برنامهریزی بلندمدت و استفاده از ظرفیتهای ملی و بینالمللی تأکید کرد.
این نشست با حضور محمدحسین شیخی رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، نصرالله جهانگرد عضو هیئت علمی پژوهشگاه و چهره باسابقه حوزه سیاستگذاری ICT،علیرضا توتونچیان مدیرکل دفتر همکاریهای اقتصادی چندجانبه و بینالمللی وزارت امور خارجه و بهزاد احمدی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و مشاور ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجامع بینالمللی برگزار شد. در محورهای مطرحشده، سخنرانان بر ضرورت تشریح فعالیتهای ایران در مجامع جهانی، تقویت حضور حرفهای و مستمر کشور، بهرهگیری از ظرفیتهای دیپلماسی علمی، اهمیت انسجام تیمهای اعزامی، استفاده از تجربه متخصصان خارج از کشور و ارائه راهکارهای عملی برای افزایش نقشآفرینی ایران در نهادهای بینالمللی حوزه ICT و اقتصاد دیجیتال تأکید کردند.
شیخی در آغاز این نشست با بیان اینکه حضور مؤثر در مجامع بینالمللی نتیجه برنامهریزی، استمرار و تکیه بر افراد متخصص است، تصریح کرد که ساختار اعزام نمایندگان ایران در سالهای گذشته فاقد ثبات و استراتژی روشن بوده است. رئیس پژوهشگاه ارتباطات گفت: کشورهایی مثل امارات، مالزی و اندونزی با تیمهای ثابت و حرفهای شرکت میکنند و به همین دلیل هر سال پیشرفت میکنند، اما ما در هر دوره یک فرد جدید میفرستیم و تجربهها انباشته نمیشود.
وی با اشاره به تجربه شخصی خود در رویدادهای بینالمللی افزود: در دورهای که بهعنوان نماینده وزارت ICT حضور داشتم، بارها دیدم که اعزامها بیشتر جنبه تشریفاتی دارد. در حالی که کشورهایی که موفقاند، با تیمی چندنفره، هدفمند و آماده حاضر میشوند. تغییر دولتها نیز باعث شده پرونده حضور ایران در این مجامع دائماً از نو نوشته شود و آثار سالهای قبل از بین برود.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در بخش پایانی سخنانش با بیان دو نکته اساسی گفت: اول اینکه باید از ظرفیت ایرانیهای متخصص خارج از کشور استفاده کنیم و دوم اینکه حضور ما در این رویدادها نباید بدون نقشه راه باشد.
وی همچنین تأکید کرد: اگر قرار است سهم ایران در دیپلماسی فناوری و اقتصاد دیجیتال افزایش پیدا کند، باید استمرار، برنامهریزی، تخصص و تیممحوری را جدی بگیریم. تنها در این صورت است که میتوانیم نقش واقعی کشور را در این حوزهها تثبیت کنیم.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه