استانداردسازی و جهش کیفی محصولات دانشبنیان با نشان ملی «دانشنماد»
اقتصاد ایران: معاون توسعه شرکتهای دانشبنیان معاونت علمی در نشست مشترک با مدیران ارشد سازمان ملی استاندارد بر استانداردسازی و جهش کیفی محصولات دانشبنیان از رهگذر نشان ملی «دانشنماد» تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری، تورج امرایی، معاون توسعه شرکتهای دانشبنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان ریاستجمهوری در نشست مشترک با مدیران ارشد سازمان ملی استاندارد با تأکید بر اهمیت استانداردسازی در تحقق اقتصاد دانشبنیان کشور گفت: استانداردسازی محصولات دانشبنیان، یکی از ابزارهای کلیدی برای افزایش رقابتپذیری ملی و بینالمللی و تسهیل تجاریسازی محصولات فناورانه در کشور است. حمایت از شرکتهای دانش بنیان برای کسب نشان استاندارد و بویژه نشان ارزشمند و ملی دانش-نماد در رئوس اقدامات مشترک معاونت علمی و سازمان ملی استاندارد ایران قرار گرفته است.
وی با اشاره به تدوین تصویب دستورالعمل اجرایی اعطای نشان دانش بنیان (دانش نماد) افزود: هدف ما ایجاد یک روند کارآمد و تسهیلگر برای شرکتهای دانشبنیان است تا بدون پیچیدگیهای اداری بتوانند محصولات خود را بر اساس استاندارد ملی معتبر عرضه کنند.
امرایی درباره دستورالعمل اعطای نشان دانشبنیان (دانشنماد) نیز گفت: برای یکسانسازی و تسهیل فرآیند ارزیابی انطباق محصولات دانشبنیان، دستورالعمل اعطای نشان دانشنماد مصوب و آخرین نسخه آن در تابستان ۱۴۰۴ توسط سازمان ملی استاندارد با همکاری معاونت علمی ویرایش شده است. در این دستورالعمل سه شیوه اصلی برای استانداردسازی محصولات اعم از اعطای نشان دانشبنیان (دانشنماد)، گواهی انطباق محصول دانشبنیان بر اساس استانداردهای مورد پذیرش سازمان ملی استاندارد (KB-COC)، و گواهی انطباق مبتنی بر ویژگیهای عملکردی یا ایمنی (KB-COP) پیشبینی شده است.
امرایی در ادامه به همکاری میان معاونت علمی و سازمان ملی استاندارد برای ارتقای نظام استاندارد محصولات دانشبنیان اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲۱۰ گواهی استاندارد شامل ۱۳۳ گواهی محصول یا COP ، و ۴۷ گواهی انطباق یا COC و ۳۰ گواهی دانشنماد با معرفی از طرف معاونت توسعه شرکتهای دانشبنیان توسط سازمان ملی استاندارد صادر شده است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حرکت در مسیر استانداردسازی محصولات دانشبنیان، نهتنها ضامن کیفیت و ایمنی محصولات داخلی است، بلکه گامی مهم در تثبیت جایگاه اقتصاد دانشبنیان ایران در رقابتهای منطقهای و جهانی محسوب میشود.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه