تحول بزرگ در اضافه کار کارمندان دولت
اقتصاد ایران: ذبیحالله سلمانی در آستانه تغییرات جدید در نظام پرداخت کارکنان دولت و اجرای سیاست پرداخت مبتنی بر عملکرد گفت: این تصمیم میتواند نحوه پرداخت اضافهکار، خدمات رفاهی و مزایای غیرثابت کارمندان را دستخوش تحول کند.
خبرگزاری تسنیم: ذبیحالله سلمانی در آستانه تغییرات جدید در نظام پرداخت کارکنان دولت و اجرای سیاست پرداخت مبتنی بر عملکرد گفت: این تصمیم میتواند نحوه پرداخت اضافهکار، خدمات رفاهی و مزایای غیرثابت کارمندان را دستخوش تحول کند.
حکمهای برنامه هفتم؛ محور حقوق و بهرهوری کارکنان دولت
وی با اشاره به احکام برنامه هفتم پیشرفت مرتبط با حقوق و مزایای کارمندان دولت افزود: دو حکم مهم در قانون برنامه هفتم وجود دارد که مورد تأکید ریاست محترم جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور است؛ یکی ماده ۱۸ قانون برنامه هفتم در راستای کاهش هزینههای دولت، بودجهریزی مبتنی بر عملکرد و ارتقای بهرهوری دستگاههای اجرایی و دیگری ماده ۱۱۰ قانون مذکور در حوزه ارزیابی عملکرد سهسطحی سازمانها، مدیران و کارکنان.
رزیابی سهسطحی؛ کلید ارتقای کیفیت خدمات و رضایتمندی مردم
معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی ادامه داد: این ارزیابیها باید منجر به ارتقای بهرهوری دستگاههای اجرایی، ارائه خدمات با کیفیت و ارزان به مردم و افزایش رضایتمندی عمومی شود. البته از برنامه سوم توسعه تاکنون همواره در قوانین توسعه بر بودجهریزی مبتنی بر عملکرد و پرداخت بر اساس خروجی کارکنان تأکید شده است.
۴۶۰۰ خدمت دولت؛ نیاز به انگیزه و تسهیل برای کارکنان
سلمانی با اشاره به خدمات دولت به مردم تصریح کرد: در سازمان اداری و استخدامی کشور ۴۶۰۰ خدمت شناسایی شده که توسط بخش عمومی و دولت به مردم ارائه میشود و ارائه این خدمات بر عهده کارکنان دولت است. بنابراین لازم است انگیزهای برای کارکنان در راستای ارتقای کیفیت خدمات، تسریع و تسهیل در انجام امور و افزایش رضایتمندی مردم ایجاد شود. در همین راستا، سامانه ۱۲۸ (ایران ۱۲۸) نیز در دستگاههای اجرایی راهاندازی شده است.
آییننامههای اجرایی ماده ۱۸ و ۱۱۰ در مسیر تصویب دولت
معاون سازمان اداری و استخدامی کشور در توضیح نحوه ارزیابی عملکرد گفت: در راستای اجرای ماده ۱۸، آییننامه اجرایی آن با دستور مستقیم رئیسجمهور و در قالب کارگروهی ویژه تدوین شده و تاکنون سه جلسه این کارگروه برگزار و پیشنویس آییننامه به دولت پیشنهاد شده است. آییننامه اجرایی ماده ۱۱۰ نیز هماکنون در دولت در دست بررسی است و بهزودی تصویب خواهد شد.
عدالت در پرداخت کارکنان دولت؛ خدمات رفاهی مبتنی بر عملکرد میشود
وی درباره نظام پرداخت کارکنان دولت نیز اظهار کرد: کارمندان دولت دو نوع دریافتی دارند؛ بخشی از آن در حکم کارگزینی بر اساس امتیازات شغل و شاغل، حق مدیریت و فوقالعادههاست و بخش دیگر مربوط به پرداختهایی خارج از حکم کارگزینی مانند اضافهکار، خدمات رفاهی و حقالتدریس است. تصمیم ما این است که اقلام خارج از حکم کارگزینی، بهویژه خدمات رفاهی، مبتنی بر عملکرد پرداخت شود تا عدالت در نظام پرداخت رعایت شود.
سلمانی تأکید کرد: دستگاههایی که عملکرد بهتری در ارائه خدمات دارند و خدمات رفاهی بیشتری ارائه میدهند، در اولویت قرار خواهند گرفت و در نهایت خروجی همه این اقدامات باید به ارائه خدمات با کیفیت به مردم و افزایش رضایتمندی عمومی منجر شود.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه