اژهای: رویکرد دستگاه نظارتی باید اصلاح باشد نه مچگیری
اقتصاد ایران: زنجان- رئیس قوه قضائیه گفت: رویکرد دستگاههای نظارتی نباید مبتنی بر مچگیری باشد، بلکه باید ناظر بر اصلاح باشد.
به گزارش خبرنگار مهر، حجتالاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژهای، صبح یکشنبه در جریان سفر به استان زنجان، در جمع قضات و کارکنان قضائی این استان، ضمن قدردانی از خدمات و زحمات همکاران قضائی، اظهار کرد: ما مسئولیت سنگینی در راستای خدمت به مردم و نظام داریم و باید از جایگاه حقوقی خود نهایت استفاده را در جهت خدمتگزاری ببریم.
وی در مورد اظهارات یکی از حضار مبنی بر اینکه دل آرام میتواند عدالت را برقرار کند؛ بدین معنا که باید همه شرایط جهت گسترش عدالت برقرار باشد، عنوان کرد: من این گزاره را قبول دارم اما تاکید دارم که وجود مشکلات و مسائل نباید سبب بازداشتن ما از تلاش در مسیر توسعه عدالت و احیای حق مردم شود.
رئیس قوه قضائیه بر حل مسائل معیشتی و مسئله مسکن کارکنان قضائی تاکید کرد و افزود: در کنار این نباید خدمت به فراموش شود.
وی در مورد اهمیت موضوع نظارت در کشور خاطرنشان کرد: رویکرد دستگاههای نظارتی و حفاظتی نباید مبتنی بر مچگیری باشد، بلکه رویکرد آنها باید ناظر بر اصلاح باشد.
محسنی اژهای با تأکید بر توجه به آمار پروندههای قضائی یادآور شد: فیالمثل در مقطعی گفته شد که ۱۶ میلیون، میزان ورودی پروندههای قضائی است؛ باید توجه کرد که این آمار ناظر بر گردش پروندههاست نه تعداد، چراکه یک پرونده در چند مرجع قضائی مورد رسیدگی قرار میگیرد.
وی ادامه داد: از سویی دیگر در پروندههای کثیرالشاکی فیالمثل وقتی پروندهای ۱۵ هزار شاکی دارد، به تعداد شکات، پرونده تشکیل میشود، حال آنکه در اصل، یک پرونده با یک متهم وجود دارد.
رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: منظور از استفاده حداکثری از ظرفیتهای مردمی در مصالحه و حل و فصل دعاوی، صرفاً به شورای حل اختلاف اصطلاحی منحصر نیست؛ بلکه این مفهوم، بسیار موسّعتر است و مقصود ما استفاده از همه مردم و صاحبان نفوذ و کلام در حل مسائل و دعاوی حقوقی است.
همچنین حجتالاسلام والمسلمین علی فرجی برحق رئیس کل دادگستری استان زنجان طی سخنانی در این دیدار به بیان دستاوردها، نیازمندیها و میزان اجرایی شدن سند تحول قضائی پرداخت.
وی همچنین از اجرایی شدن طرح «قاضی در مدرسه» در بیش از ۱۰۰ مدرسه استان زنجان خبر داد و گفت: این طرح با هدف باز اجتماعی کردن دانشآموزان آسیبدیده، تقویت مهارتهای ارتباطی و تابآوری و حل مسئله اجرا میشود.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه