خطای محاسباتی رتبه ایران را در «زندگی دیجیتال» پایین آورد
اقتصاد ایران: رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: گزارش سال ۲۰۲۵ شاخص «کیفیت زندگی دیجیتال» (DQL) درباره ایران بر پایه دادههای نادرست تهیه شده و رتبه واقعی کشور را بهطور دقیق منعکس نمیکند.
به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد اکبری رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت در شبکه اجتماعی ایکس با انتقاد از اطلاعات منتشر شده در گزارش جدید سرفشارک گفت: گزارش DQL ۲۰۲۵ بر اساس اطلاعات درست ایران تهیه نشده است و بنابراین منصفانه نیست. به عنوان نمونه، اگر تنها قیمت واقعی اینترنت موبایل در دیتاست رسمی این گزارش اصلاح شود، رتبه ایران حدود ۱۲ پله بهبود پیدا میکند. در سایر زیرشاخصها نیز نیاز به اصلاح دادهها وجود دارد.
به گزارش مهر، گزارش تازه «کیفیت زندگی دیجیتال» که توسط شرکت بینالمللی سرفشارک منتشر شده، رتبه ایران را ۱۰۰ در میان ۱۲۱ کشور اعلام کرده و وضعیت کشور در بخشهایی همچون مقرونبهصرفه بودن، کیفیت اینترنت، زیرساخت دیجیتال، امنیت الکترونیکی و آمادگی هوش مصنوعی را نامطلوب ارزیابی میکند. این گزارش همچنین از سقوط جایگاه ایران نسبت به سالهای گذشته خبر داده است.

اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه