ادامه عرضه خودرو در ۱۴۰۱ میتوانست زیان ایرانخودرو را تسویه کند
اقتصاد ایران: عصر خودرو- مدیرعامل بورس کالا گفت: ادامه عرضه خودرو در سال ۱۴۰۱ در بورس کالا میتوانست زیان انباشته ایرانخودرو را بهطور کامل تسویه کند و مسیر اصلاح مالی این شرکت را تسریع دهد.
به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از برنا، جواد جهرمی با تأکید بر اینکه پذیرش ریسک بخشی جداییناپذیر از هر تصمیم سرمایهگذاری است اظهار کرد: بازار سرمایه به دلیل تنوع بالای ابزارهای مالی، بیش از هر زمان دیگری نیازمند زیرساخت معاملاتی شفاف، منسجم و قابل اتکاست. بورسها وظیفه دارند زمینهای فراهم کنند که جریان اطلاعات برای تمام فعالان بازار به صورت برابر، دقیق و بدون تبعیض در دسترس باشد تا تصمیمگیریها بر پایه دادههای واقعی شکل بگیرد.
وی با اشاره به ضرورت واکنشهای سریع، دقیق و متناسب با شرایط بازار افزود: ریزساختارهای معاملاتی زمانی مؤثر هستند که محدود، هدفمند و کاملاً منطبق با وضعیت مقطعی بازار اعمال شوند. این اقدامات باید تنها تا زمان رفع اختلال ادامه یابد و پس از بازگشت تعادل، بلافاصله کنار گذاشته شود.
وی شفافیت را مهمترین دارایی بازار سرمایه دانست و افزود: اعتماد عمومی زمانی تقویت میشود که فعالان اقتصادی یک میدان معاملاتی منصفانه، روشن و قابل پیشبینی پیش روی خود ببینند. به باور او، هر اندازه سطح شفافیت بالاتر باشد، نیاز به اقدامات دستوری و محدودکننده کاهش مییابد و بازار مسیر منطقیتری را طی خواهد کرد.
بازار طلای بورس کالا؛ الگوی موفق اجرای ریزساختارها
مدیرعامل بورس کالا با اشاره به عملکرد بازار طلای بورس این بازار را یکی از موفقترین نمونههای اجرای دقیق ریزساختارهای معاملاتی در کشور توصیف کرد.
وی گفت: با وجود نوسانات قابل توجه در دورههای مختلف، بازار طلا توانسته ثبات رفتاری خود را حفظ کند؛ بهگونهای که بزرگترین صندوق طلای بازار سرمایه در 648 روز فعالیت، تنها دو روز در وضعیت صف خرید و دو روز در شرایط صف فروش قرار گرفته است.
به گفته جهرمی این آمار نشان میدهد که طراحی سازوکارهای معاملاتی در بازار طلا بهدرستی انجام شده و قواعد آن در عمل نیز کارآمد بوده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجربه عرضه خودرو در بورس کالا افزود: اگر روند عرضه خودرو در سال 1401 بدون وقفه ادامه پیدا میکرد، زیان انباشته ایرانخودرو در پایان همان سال به طور کامل تسویه میشد. جهرمی تأکید کرد توقف این فرآیند، فرصت مهمی را برای اصلاح ساختار مالی این خودروساز از بین برد.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه