معاون وزیر آموزش و پرورش: از ایدههای دانشآموزان در برنامهریزیها استفاده میکنیم
اقتصاد ایران: ایسنا/فارس معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ایدههای دانشآموزان عضو این تشکلها در تصمیمسازیها و برنامهریزیهای آموزشی و تربیتی مورد استفاده قرار میگیرد، گفت: اجرای طرح «نقشینه» نخستین گام برای فعالسازی تشکلهای دانشآموزی در مدارس است.
صادق حسینزاده ملکی امروز چهارشنبه، ۲۱ آبان در سفر به شیراز و در دیدار با نمایندگان منتخب تشکلهای دانشآموزی استان فارس گفت: مصمم هستیم از ایدههای دانشآموزان عضو تشکیلات در برنامهریزیها بهرهمند شویم و این دیدار نیز در همین راستا صورت گرفت.
وی با اشاره به مطالبات دانشآموزان افزود: کنکور سراسری دارای مزایا و چالشهایی است که نیاز به برنامهریزیهای متناسب دارد. تلاش داریم معاونت پرورشی و فرهنگی به مرکز تولید محتوا و فناوریهای مورد نیاز دانشآموزان و والدین تبدیل شود تا دانشآموزان با توجه به شرایط بومی خود از این محتواها و فناوریها استفاده کنند.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از فرصتهای تربیتی بالقوه و بالفعل مدارس، تشکلهای دانشآموزی است و ما گامبهگام برنامههایی را در دست اجرا داریم. طرح نقشینه اولین گام ما برای فعالسازی تشکلهای دانشآموزی است.
وی همچنین به تلاش برای فراهم شدن شرایط عضویت دانشآموزان در تشکلها اشاره کرد و افزود: بسیاری از دانشآموزان فرصت تمرین مهارتهای زندگی را ندارند؛ لذا در طرح نقشینه تلاش داریم نقش دانشآموزان در مدرسه توسعه یابد. معتقدیم اگر نقش و مسئولیت دانشآموزی به رسمیت شناخته شود، بسیاری از مشکلات جامعه رفع خواهد شد.
حسینزاده ملکی تصریح کرد: مدرسهای که بتواند همه تشکلهای دانشآموزی خود را فعال کرده و درصد بیشتری از دانشآموزان را جذب کند، مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. هدف ما در فعالسازی تشکلهای دانشآموزی، درونی کردن مهارتهای اجتماعی و تمرین مسئولیتپذیری دانشآموزان است.
وی افزود: فرصت فعالیت مهمترین مزیت عضویت در تشکلهای دانشآموزی است و تمام فعالیتهای دانشآموزان در سامانه نقشینه ثبت میشود. همچنین نمایه رشد تربیتی دانشآموزان به این سامانه متصل خواهد شد.
در این جلسه، مدیرکل آموزش و پرورش فارس، اظهار کرد: دانشآموزانی که در تشکلهای مدارس عضویت دارند، از موفقترین افراد در دوران تحصیل هستند. تلاش داریم هر دانشآموز حداقل در یک تشکل مدرسه عضو باشد و فعالیت کند. مدرسه تنها جای علمآموزی نیست و انواع تربیت، از جمله تربیت حماسی، نیز در کنار آموزش علمی شکل میگیرد.
محسن کلاری همچنین گفت: با برنامهریزیهای انجام شده امیدواریم تحولی بزرگ در فضای دانشآموزی استان فارس ایجاد شود.
انتهای پیام
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه