همتی فر:رسانهها نقش مهمی در شکلدهی به سبک زندگی دارند
اقتصاد ایران: مشهد- معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: رسانهها و فضای مجازی نقش مهمی در شکلدهی به سبک زندگی دارند.
حجت الاسلام مرتضی همتی فر در گفتگو با خبرنگار مهر بر مباحث علمی برای توسعه سبک زندگی ایرانی اسلامی تأکید و اظهار کرد: مردم به دنبال یک زندگی خوب و آرامشبخش هستند و ما باید این الگوها را به جامعه ارائه دهیم.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: یکی از محورهای هفتگانه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، موضوع سبک زندگی است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید ویژه داشتهاند.
وی افزود: در دیدارهای اخیر، حضرت آیتالله خامنهای به طور خاص به بررسی نمونههایی از سبک زندگی اسلامی ایرانی در خراسان شمالی پرداخته و این موضوع مورد توجه قرار گرفته است. البته با گذشت زمان احساس کردیم که این مسئله مغفول مانده و نیازمند تلاشهای بیشتری است.
نشستهای علمی برای تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی
همتی فر همچنین از برگزاری سلسله نشستهای علمی در این زمینه خبر داد و گفت: این نشستها با همکاری مجموعههای مردمی و با حضور صاحبنظران در حال برگزاری است. نشست اول در تهران برگزار شد و نشست دوم در مشهد مقدس در جریان است. علاوه بر این، چهار نشست دیگر در چند استان کشور برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هدف این نشستها را رسیدن به مطالبه عمومی از مجموعههایی که در حوزه سبک زندگی فعالیت میکنند» اعلام کرد و افزود: «با این تلاشها، هدف این است که بتوانیم به خروجیای مطلوب برسیم که در نهایت به یک مدل اجرایی برای سبک زندگی ایرانی اسلامی منتهی شود.
مشارکت عمومی برای دستیابی به سبک زندگی مطلوب
وی با تأکید بر اینکه سبک زندگی باید به تک تک افراد جامعه مرتبط باشد، گفت: «اگر بتوانیم نمونههای موفق و عملیاتی از سبک زندگی ایرانی اسلامی را ارائه دهیم، مردم حتماً استقبال خواهند کرد. همه مردم به دنبال یک زندگی خوب و آرامشبخش هستند و ما باید این الگوها را به جامعه ارائه دهیم.»
همتیفر در ادامه به برنامههای آینده این نشستها اشاره کرد و افزود: «پیشبینی میشود که نتایج این نشستها تا یک ماه آینده جمعبندی شود و به صورت مکتوب به دفتر مقام معظم رهبری ارسال گردد.»
وی همچنین تأکید کرد که این پروژه تنها یک فعالیت پژوهشی نیست و تلاشها به سمت «اجرایی شدن مدلهای پیشنهادی» پیش خواهد رفت.
اثرگذاری رسانهها در ترویج سبک زندگی
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی به نقش رسانهها در ترویج سبک زندگی اشاره کرد و گفت: رسانهها و فضای مجازی نقش مهمی در شکلدهی به سبک زندگی دارند. به ویژه در مواجهه با رسانههای خارجی که سبک زندگی غربی را ترویج میکنند، باید مدلی را برای استفاده بهینه از فضای مجازی و رسانهها طراحی کنیم.
وی گفت: ما باید مصرف فرهنگی و رسانهای خود را به گونهای تنظیم کنیم که بیشترین بهرهبرداری را داشته باشیم و در عین حال کمترین آسیب را ببینیم.
اکو ایران | ECO IRAN
ترکیه | Turkiye
آذربایجان| Azerbaijan
ترکمنستان|Turkmenistan
تاجیکستان|Tajikistan
قزاقستان |Kazakhstan
قرقیزستان |Kyrgyzstan
ازبکستان |Uzbekistan
افغانستان |Afghanistan
پاکستان | Pakistan
بانک مرکزی
بانک ملّی ایران
بانک ملّت
بانک تجارت
بانک صادرات ایران
بانک ایران زمین
بانک پاسارگاد
بانک آینده
بانک پارسیان
بانک اقتصادنوین
بانک دی
بانک خاورمیانه
بانک سامان
بانک سینا
بانک سرمایه
بانک کارآفرین
بانک گردشگری
بانک رسالت
بانک توسعه تعاون
بانک توسعه صادرات ایران
قرض الحسنه مهر ایران
بانک صنعت و معدن
بانک سپه
بانک مسکن
رفاه کارگران
پست بانک
بانک مشترک ایران و ونزوئلا
صندوق توسعه ملّی
مؤسسه ملل
بیمه مرکزی
بیمه توسعه
بیمه تجارت نو
ازکی
بیمه ایران
بیمه آسیا
بیمه البرز
بیمه دانا
بیمه معلم
بیمه پارسیان
بیمه سینا
بیمه رازی
بیمه سامان
بیمه دی
بیمه ملت
بیمه نوین
بیمه پاسارگاد
بیمه کوثر
بیمه ما
بیمه آرمان
بیمه تعاون
بیمه سرمد
بیمه اتکایی ایرانیان
بیمه امید
بیمه ایران میهن
بیمه متقابل کیش
بیمه آسماری
بیمه حکمت صبا
بیمه زندگی خاورمیانه
کارگزاری مفید
کارگزاری آگاه
کارگزاری کاریزما
کارگزاری مبین سرمایه