بزرگترین چالش استان البرز شهرک صنعتی اشتهارد است

اقتصاد ایران: کرج- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: یکی از چالشهای بزرگ استان که مطالبه مردمی نیز بوده مسئله شهرک صنعتی اشتهارد است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی محیط زیست البرز، مجید درگی با اشاره به اینکه یکی از چالشهای بزرگ استان که مطالبه مردمی نیز بوده مسئله شهرک صنعتی اشتهارد است، گفت: متأسفانه معضل ۳۰ ساله شهرک صنعتی باعث شده است بوی فاضلاب، آلودگی هوا و پساب صنعتی حدود ۴۰۰۰ متر مکعبی که به صورت روزانه وارد زهکش کشاورزی می‌شود معضلات عمده شهرک صنعتی اشتهارد باشند.

وی افزود: با پیگیری مستمر در طی دو سال گذشته و با پایش های شبانه روزی مشکل خروجی هوای غیر استاندارد صنایع مستقر در این شهرک حل شده و وضعیت هوا از منظر شاخص‌های کیفیت در تابستان امسال نسبت به سال گذشته وضعیت مناسب‌تری داشته البته این مسئله جدای از مسئله بوی نامطبوع است.

درگی اظهار کرد: نکته دیگر پساب صنعتی است که به لحاظ قانونی مسئولیت آن بر عهده شرکت خدماتی شهرک صنعتی اشتهارد است که متأسفانه به وظیفه قانونی خود عمل نکردند.

وی در خصوص اقدام در قبال این تخطی گفت: ما به عنوان دستگاه ناظر، اخطاریه صادر و مدیران مربوطه را به مراجع قضائی معرفی کرده‌ایم.

مدیرکل محیط زیست البرز در ادامه با اشاره به بازدید روز پنج شنبه دادستان مرکز استان از شهرک صنعتی اشتهارد اضافه کرد: دادستان مرکز استان دستورات ویژه ای صادر کرد.

درگی گفت: مقرر شد گزارش جامعی از واحدهای آلاینده‌ای که مسئله پساب خود را در دو سال گذشته حل نکرده‌اند تهیه و شرکت شهرک‌های صنعتی استان، مسئول ساماندهی تصفیه خانه مرکزی شهرک صنعتی اشتهارد است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ