«الحسینی» که ویدئوی او علیه ایران وایرال شد، کیست؟

اقتصاد ایران: پس از شهادت سید حسن نصرالله ویدئویی از یک عضو سابق گروهک منافقین منتشر شده که ادعاهایی را علیه ایران و جبهه مقاومت مطرح می کند.

تابناک: فیلمی از یک گفتگوی شبکه سعودی با «محمد علی الحسینی» را بعد از ترور سید حسن نصرالله پخش شده است که در شبکه های اجتماعی به صورت گسترده پخش شده است.

وی در این گفتگو مدعی است که ایران نصرالله را رژیم صهیونیستی معامله کرده است و باید وصیت نامه خود را بنویسد.

نکته قابل تامل این است که چرا شبکه سعودی با چنین شخصی که رویکرد آن در خصوص ایران و محور مقاومت، سرشار از عقده گشایی است مصاحبه کند.

باید توجه داشت که محمد علی الحسینی روزگاری عضو حزب الله بوده و در سال 2011 توسط دستگاه های امنیتی لبنان و به اتهام جاسوسی برای رژیم صهیونیستی بازداشت شد. 

وفاداری محمد علی الحسینی به حزب الله دیری نپایید و در مدتی اندک وی به یکی از سرسخت ترین دشمنان مقاومت و نظریه ولایت فقیه تبدیل گردید.

وی در رابطه با نظریه ولایت فقیه صراحتا می گوید: « کسانی که ماهیت حقیقی نظام ولایت فقیه را نمی شناسند شاید بر اثر تبلیغات آن تصور کنند که نظام ولایت فقیه مبتنی بر شورا و دمکراسی است و حقوق ضروری انسان ها را رعایت می کند. اما اگر خوب بررسی کنیم درمی یابیم که تصویری که ولایت فقیه از خود نشان داده است تصویر دروغینی است برای فریب افکار عمومی.»

او در سالهای ابتدایی عمرش با همکاری دشمنان مقاومت تلاش کرد آلترناتیوی در بین شیعیان برای تقابل با حزب‌الله ایجاد کند اما راه به جایی نبرد و در انتخابات‌های پارلمان لبنان هم یک کرسی کسب نکرد.

وی اگرچه اهل لبنان است ولی تابعیت سعودی را نیز دارد. وی در کتاب خود خلفای اهل تسنن را فحش و ناسزا می‌گوید اما زمانی که مقرری چربی توسط حکومت وهابی‌ها برای او برقرار می‌شود، در چاپ کتاب جدید خود تمامی فحش‌ها را حذف می‌کند. او خود را رهبری مذهبی می‌نامد که درد دین و کشورش را دارد اما از سویی سازمانی نظامی تاسیس می‌کند که به راحتی بتواند جاسوسی اسرائیل را انجام دهد.

الحسینی پس‌از آزادی، جذب گروهک منافقین شده و مدتی نیز در کمپ تروریستی اشرف ۳ نیز زندگی کرده است. وی مشاور مریم رجوی سرکرده گروه منافقین بوده و در حال حاضر نیز خود را دشمن مقاومت و ایران می‌داند.

الحسینی مدتی از منافقین جداشده بود اما به علت هزینه‌های سنگین زندگی دوباره جذب این گروهک شده و در واحد اطلاعات زیر نظر مهدی ابریشمچی مشغول  فعالیت می شود. الحسینی کارشناس ثابت سیمای آزادی شبکه گروهک منافقین نیز  بوده است.

وی نزدیک‌ترین فرد به شاخه شیعه انگلیسی، شیرازی‌ها به شمار می رود و روابط نزدیکی با خاندان سعودی دارد. وی در برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه ولایت فقیه وعظ می کند و پای ثابت برنامه های سیمای آزادی وابسته به شبکه مجاهدین خلق (منافقین) به عنوان کارشناس است.

وی در مواضع خود لایق ترین فرد برای حکمرانی ایران را مریم رجوی می داند و جلسات مکرر با سناتورهای آمریکایی و فرانسوی داشته است.

وی که در حال حاضر دبیر کل «شورای اسلامی عربی» به شمار می رود تشکیلاتی پان عربیسم را بر علیه غیر اعراب ( ایرانی‌ها ) و ضد حزب الله رهبری می کند. وی شدیدا عملکرد حزب الله را تقبیح می کند. وی دائما بر طبل منازعات قومی کوفته و خواستار عدم تبعیت اعراب (منظور شیعیان لبنانی) از عجمان (منظور ایران) شده است.

اقدام شبکه سعودی در گفتگو و پخش آن را در مقطع زمانی کنونی باید در راستای ایجاد شکاف قومی و مطرح کردن موضوع عرب-عجم در صفوف جبهه مقاومت ارزیابی کرد. 

در همین راستا شبکه فارسی زبان اینترنشنال هم در خبری به نقل از روزنامه فرانسوی لوپاریزین که به نقل از یک منبع امنیتی لبنان مطرح شده مدعی شده که دولت اسرائیل بعد از ظهر روز جمعه گذشته از طریق یک عامل نفوذی ایرانی از ورود قریب‌الوقوع حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان به حومه بیروت مطلع شده بود.

خط رسانه ای مذکور نشان می دهد تلاشها برای ایجاد اختلاف و درگیری قومی در جبهه مقاومت در دستور کار جدی دشمنان مقاومت است. این خط پس از ترور هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران نیز دنبال شد که با اعلام اتحاد فرزندان هنیه با ایران، باطل شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ