افزایش شمار تلفات طوفان مرگبار هلن در آمریکا به ۴۷ نفر

اقتصاد ایران: مقامات ایالت های جنوب شرقی آمریکا با پاکسازی بقایای حاصل از طوفان مرگبار هلن روبرو هستند در حالی که شمار تلفات آن به ۴۷ نفر رسیده است.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، مقامات ایالت های جنوب شرقی آمریکا با پاکسازی بقایای حاصل از طوفان مرگبار هلن روبرو هستند در حالی که شمار تلفات آن به 47 نفر رسیده و احتمال افزایش کشته شدگان وجود دارد.

براساس این گزارش، تاکنون مرگ دستکم 47 نفر بر اثر این طوفان گزارش شده و بیم آن می رود که شمار اجساد کشف شده در بقایای این طوفان، افزایش یابد.

یک کارشناس هواشناسی درباره این طوفان گفت: خسارات برآورد شده از این طوفان بین 95 تا 110 میلیارد دلار است که گمان می رود این طوفان را به یکی از خسارت بارترین طوفان ها در تاریخ آمریکا تبدیل کند.

براساس این گزارش، با وجود آنکه از شدت طوفان کاسته شده اما همچنان باران های سیل آسای حاصل از آن در بسیاری از ایالت ها ادامه دارد و باعث به راه افتادن سیل و خسارات بسیار زیادی شده است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در این باره گفت: خرابی هایی که در این طوفان شاهد آن بودیم، بسیار زیاد و فراگیر است. وی به رئیس سازمان مدیریت اضطراری فدرال و مشاور امنیت داخلی کاخ سفید، دستور داد تا اقدامات لازم برای حمایت از نجات یافتگان طوفان تسریع یافته و تلاش ها برای بازسازی مناطق درگیر طوفان، افزایش یابد.

طوفان «هلن» که از آن به‌عنوان طوفانی «بسیار خطرناک» یاد می‌شود شامگاه پنجشنبه 26 سپتامبر در ساحل ایالت فلوریدای آمریکا به سطح زمین رسید و ضمن به بار آوردن خسارات و طغیان آب در برخی مناطق، باعث وقوع رانش زمین، تخریب راه‌ها و مسیرهای مواصلاتی، کنده شدن درختان، واژگونی قایق‌ها و کشتی‌ها در بنادر شده است.این طوفان همچنین باعث قطع برق بیش از 3ونیم میلیون مشترک شده است.

وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده است: در 6 ایالت آمریکا در پی وقوع طوفان‌های استوایی وضعیت اضطراری اعلام شده است. این طوفان از حیث قدرت ویرانگری در سطح یا رده چهارم طبقه‌بندی می‌شود و سرعت وزش آن پیش از حرکت به‌سمت جورجیا و تنسی و کارولینای شمالی و جنوبی 225 کیلومتر بر ساعت اعلام شد اما عصر روز جمعه، از شدت وزش باد کاسته شد اما بارش شدید باران همچنان ادامه دارد.

در حالی که سرویس ملی هواشناسی آمریکا از کاهش سرعت وزش این طوفان خبر می‌دهد اما هلن همچنان سیل‌های مرگباری را در بسیاری از مناطق به‌راه انداخته است و نیروهای پلیس و آتش‌نشانی در حال انجام عملیات‌های امداد و نجات در مناطق تحت‌تأثیر سیل هستند.

تاکنون در ایالت‌های فلوریدا، جورجیا، کارولینای شمالی، کارولینای جنوبی، آلاباما و ویرجینیا وضعیت اضطراری اعلام شده است.

براساس اعلام سرویس ملی هواشناسی، با حرکت طوفان به‌سمت شمال، بیش از 55 میلیون آمریکایی تحت هشدارهای جدی آب‌وهوایی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ