عیسی آل کثیر و خاطره تلخ و شیرین از مصاف با پاختاکور

اقتصاد ایران: تیم های فوتبال پرسپولیس و پاختاکور در حالی رو در روی هم قرار می گیرند که مهاجم سرخ ها خاطره تلخی را از آخرین رویارویی این دو تیم دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در رقابت‌های آسیایی باشگاه‌های ایرانی، معمولاً در توصیف حریفان به تیم‌های عربی ساحل جنوبی خلیج فارس و هزینه‌های هنگفت آن‌ها برای خرید بازیکنان گرانقیمت توجه می‌شود و کمتر درباره ویژگی‌های حریفانی که مثلاً از ازبکستان می‌آیند سخن می‌گویند. سرسختی از جمله این ویژگی‌ها است. تیم‌هایی مانند پاختاکور هیچ‌گاه حریفان آسانی نیستند و اگر به قدر کافی آن‌ها را جدی نگیرید حتماً غافلگیر خواهید شد. به تعبیر کشتی‌گیرها آن‌ها حریفانی چغر و بد بدن هستند. این اتفاقی بود که به نظر در نخستین رویاروی برای سرخ‌ها روی داد.

نخستین بازی پرسپولیس و پاختاکور در اولین دوره رقابت‌های لیگ قهرمانان در سال ۲۰۰۲ رقم خورد. دو تیم در ۲۰ اسفند ۱۳۸۱ در خانه حریف و در شهر تاشکند، روبه‌روی هم قرار گرفتند و تیم ازبک با یک گل، پیروز شد. پرسپولیس تیم دوم گروه شد و از صعود باز ماند. دو تیم پس از آن، سه بار دیگر به مصاف هم رفتند که حاصل آن یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست بود.

جالب اینکه دو تیم فردا (دوشنبه) در چهارمین سالگرد آخرین رویاروی خود، دوباره روبه روی هم قرار می‌گیرند. پرسپولیس با توجه به دو پیروزی حریف در مسابقات قبلی به خاطر یک پیروزی کمتر، بدهکار است و این بدهی با پیروزی قابل تسویه خواهد بود. و اما ۴ سال قبل در ۹ مهر ۱۳۹۹، دو تیم در چارچوب دیدارهای لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ و در مرحله یک چهارم پایانی، روبه روی هم ایستادند. این همان دوره مسابقات است که در جریان کرونا، رقابت‌های منطقه غرب به صورت متمرکز در دوحه قطر انجام شد.

پرسپولیس با درخشش و دو گل عیسی آل‌کثیر آن بازی را به سود خود خاتمه داد. همان مسابقه‌ای که پس از آن با توجه به سوءتعبیر کنفدراسیون فوتبال آسیا و شیطنت‌های داخلی در همدستی با باشگاه سعودی، عیسی آل‌کثیر به خاطر شادی گل خاص و همیشگی خود، محروم شد.

پرسپولیس البته در نیمه‌نهایی، النصر عربستان را مغلوب کرد و به فینال رفت که این بار در همکاری عوامل داخلی با دیگر فینالیست رقابت‌ها از کره، شرایطی ایجاد شد که سرخ‌ها به دور از شرایط مسابقه، وارد رقابت شوند و این مساله روی روند حرکت تیم موثر بود.

از فهرست بازی پرسپولیس در آخرین مصاف با پاختاکور، امید عالیشاه، وحید امیری، میلاد سرلک، محمدحسین کنعانی‌زادگان و زننده هر دو گل آن بازی، عیسی آل‌کثیر، در پرسپولیس حضور دارند.

پرسپولیس تا کنون در مصاف با پاختاکور، نسف قارشی، بنیادکار و نوبهار ۱۲ بار با تیم‌های ازبکستانی مسابقه داشته است که حاصل آن؛ ۴ پیروزی، ۴ تساوی و ۴ شکست بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ