حمایت از زنان عشایری و روستایی، کلید پایداری امنیت غذایی

اقتصاد ایران: رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اهمیت نقش زنان در دولت چهاردهم گفت: حمایت از زنان عشایری و روستایی، کلید پایداری امنیت غذایی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمجتبی خیام نکویی، رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در یکصد و چهل و هفتمین نشست شورای معاونان با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی که «مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظایف زن را نقش مادری و همسری به عنوان مسأله اساسی و حیاتی عنوان کردند»، گفت: نقش مادرانه زنان در اجتماع باید در برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی گنجانده شود و و زنان مورد حمایت قرار گیرند.

رئیس سازمان تات همچنین با اشاره به اهمیت نقش زنان به ویژه زنان روستایی و عشایری در دولت چهاردهم، افزود: در حال حاضر حدود ۱۱ میلیون زن روستایی و عشایری در کشور وجود دارد که سازمان تات با حمایت از این زنان، در راستای حفظ و پایداری جمعیت روستایی و همچنین ارتقاء تولید غذای پایدار نقش قابل توجهی ایفا می‌کند.

وی توانمندسازی زنان روستایی را به عنوان کلید دستیابی به امنیت غذایی پایدار؛ راهبرد وزارت جهاد کشاورزی در دولت چهاردهم عنوان کرد و گفت: اگر زنان و دختران در روستاها مورد حمایت قرار گیرند، حضور آنها می‌تواند سبب نگه‌داشتن مردان در این مناطق شود و به تبع آن موجب پایداری تولید و عدم وابستگی به خارج از کشور و ارتقای امنیت غذایی خواهند شد.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بر افزایش دانش و آگاهی بهره‌برداران در حوزه کشاورزی به خصوص زنان که امروزه نقش محوری در این حوزه دارند، تاکید کرد و گفت: امروز زنان روستایی در سکونتگاه‌های روستایی و عشایری تعداد بیشتری دارند و سازمان تات با برنامه‌ریزی مناسب باید از ظرفیت تولیدات این زنان در تأمین امنیت غذایی پایدار بهره‌برداری کند.

وی همچنین به مشکلات زنان روستایی و عشایری در زمینه فروش محصولات و اخذ مجوز از وزارت بهداشت اشاره کرد و اعلام کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های حمایتی از سوی وزارت جهادکشاورزی می‌تواند به تسهیل چالش‌ها و جذب مجوزهای لازم کمک کند.

خیام نکویی با اشاره به تاکید نماینده ولی فقیه و وزیر جهادکشاورزی در هر چه بهتر برگزار شدن همایش بین‌المللی زنان روستایی و عشایری کشور گفت: برگزاری جشنواره زنان روستایی و عشایری به عنوان یک رویداد بین‌المللی می‌تواند به رونق کسب و کارهای خانگی و مشاغل کوچک در روستاها کمک کند و موجب پایداری چرخه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین با اشاره به ضرورت بسته فنی و تخصصی در اجرایی شدن مفاد قانون برنامه هفتم توسعه که در جلسه پیشین شورای معاونین سازمان تات مطرح شده بود، گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه، وظایف سازمان تات به طور مشخص، تعیین شده و سیاست‌های برنامه‌ریزی شده به زودی ابلاغ خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ