ماجرای نگهداری یک مددجوی سالم در بین معلولان

اقتصاد ایران: در پی انتشار خبری مبنی بر نگهداری یک مددجوی دارای سلامت جسمانی و روانی در میان مددجویان دارای معلولیت، سازمان بهزیستی دراین باره توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی انتشار خبری مبنی بر نگهداری یک مددجوی دارای سلامت جسمانی و روانی در میان مددجویان دارای معلولیت، سازمان بهزیستی استان فارس دراین باره توضیح داد.

بر اساس این گزارش، مددجو (ف.ع) در بازه زمانی اقامت از بدو پذیرش تا ۳ سالگی در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر شهرستان مرودشت نگهداری و پس از آن به دلیل مشکلات ذهنی و شناختی و با توجه به رای کمیسیون پزشکی به موسسه خیریه نرجس منتقل شده است.

با توجه به اینکه خیریه نرجس دارای بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف است. فرد مذکور در موسسه خیریه نرجس در قسمت «خانه کوچک پناهگاهی دختران» زندگی می‌کرده که در این خانه‌ها شرایط و امکانات دقیقاً مشابه زندگی عادی است و مقیمان این خانه‌ها برابر دستورالعمل فرزند نامیده می‌شوند.

فرزندان علاوه بر برخورداری از اقدامات مراقبتی از امکانات تحصیلی و توانبخشی بهره‌مند شده، تحت آموزش‌های رشدی مختلف قرار می‌گیرند. این خانه از بخش نگهداری افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و خیلی شدید کاملاً منفک و تابع مقررات و دستورالعمل‌های خاص خود است.

به نحوی که نام برده در چنین شرایطی با آموزش‌های تخصصی صورت گرفته توسط مرکز و تیم تخصصی و برنامه مدون، ارتقا عملکرد یافته و با کسب مهارت‌های فردی اجتماعی موفق به تحصیل در رشته کامپیوتر شده است.

در حال حاضر با توجه به شرایط و دستورالعمل حوزه اجتماعی این مددجو در حال آماده‌سازی برای هدایت به سوی زندگی مستقل است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ