مشخصات و قیمت انواع پروفیل و لوله داربست

اقتصاد ایران: از مقاطع پر مصرف بازار می‌توان به قوطی و لوله داربست اشاره کرد...

- اخبار بازار -

قوطی و لوله داربست

از مقاطع پر مصرف بازار می‌توان به قوطی و لوله داربست اشاره کرد که هرکدام از تعریف های مختلفی برخوردار می‌باشند. پروفیل ها در نوع باز و بسته تولید می‌شوند اما در نوع لوله داربست تولید آنها به صورت استوانه توخالی و سطح بسته بدون درز انجام می‌گیرد. جنس این محصولات از فولاد مقاوم است، که در ساخت و اجرای سازه های عمرانی و همچنین صنایع صنعتی مورد استاده قرار می‌گیرند. پزروفیل ها به دلیل استفاده و تولید در انواع مختلف از ضخامت و سایز های گونلاگونی بهرمند هستند که در ادامه با آنها آشنا خواهید شد.

برای مشاهده قیمت روز پروفیل بر روی لینک زیر کلیک کنید:
https://modernsazan.com/profile-price/

انواع پروفیل ها بر اساس جنس و متریال

انواع پزروفیل ها بر اساس کاربرد و محل استفاده در جنس های متفاوتی عرضه می‌شوند. قوطی ها ممکن است در بسیاری از بخش ها نیازمند جنس فولادی متفاوت تری باشند که در زیر به چد مورد از آنها اشاره شده است.

  • پروفیل گالوانیزه
  • پروفیل کامپوزیتی
  • پروفیل فولادی
  • پروفیل استیل

انواع پروفیل ها از نظر شکل و ابعاد

پروفیل ها در حالت کلی به دو نوع قوطی باز و بسته تقسیم می‌شوند. پروفیل های باز دارای سطح کاملا باز هستند اما بر خلاف پروفیل های باز نوع بسته آنها دارای هیچ درز و یا شکافی نمی‌باشند. قوطی های آهن بر اساس تولید به شکل های مختلفی تولید می‌شوند و دارای انوع ضخامت و سایز ها می‌ باشند. برای شناخت بهتر انواع پروفیل ها لازم است تا آنها را در دسته بندی های مختلف زیر قرار بدهیم.

انواع پروفیل های باز به همراه کاربرد:

از پروفیل ها سطح باز می‌توان به انواع قوطی ها همچون تیرآهن، پروفیل آبرو، سپری، نبشی، ناودانی، پروفیل Z و … اشاره کرد. از این پروفیل ها عمدتا در ساخت ساز های همچون: ساخت انواع سوله ها، ساخت لوله، استفاده برای هدایت آب، استفاده در اجرای سازه های فلزی به عنوان تیر و ستون، اجرای سقف ایستگاه ها استفاده می‌شود. این نوع از قوطی ها با توجه به استفاده در محل های گوناگون از جنس های متفاوتی تولید می‌شوند و دارای ویژگی های متعددی از جمله وزن نسبتا سبکی هستند.

پروفیل های بسته به همراه کاربرد:

این دسته از پروفیل ها دارای شکل متفاوت تری نسبت به قوطی های باز هستند و در تنوع بالایی به شکل مربع و مستطیل تولید می‌شوند. با توجه به تنوع بالا از پروفیل های بسته در انواع صنایع صنعتی و ساختمانی استفاده می‌شود. این پروفیل ها در اجرای سازه های عمرانی، اجرای سقف، اجرای راه پله، تولید انواع ماشین آلات صنعتی، تجهیزات کشاورزی، صنعت خودرو سازی و... کاربرد دارند. به دلیل ویژگی های متعدد و همچنین تولید در نوع گالوانیزه پپروفیل های بسته تبدیل به عضو جدایی ناپذیر صنعت ساختمان و صنایع صنعتی شده‌اند.

انواع لوله داربست ها کدامند؟

انواع لوله داربست ها شامل سه نوع ضخامت هستند. که این ضخامت ها شامل اندازه 2، 2.5 و همچنین 3 میل می‌باشند. لوله های داربستی به شکل درز دار در سایز استاندارد نمره 5 یا همان 11.2 اینچ تولید می‌شوند. ابعاد و اندازه شاخه لوله داربست به طور معمول دارای اندازه 6 متری است. مقدار وزن لوله ها در اندازه 6 متری به ترتیب 14.5، 17.5 و 21 کیلو می‌باشد. در تولید این لوله ها از ورق سیاه فولاد مبارکه و فولاد اهواز استفاده می‌شود. لوله داربستی های تولید شده از ورق فولاد مبارکه داری کیفیت نسبتا بالایی هستند.

کاربرد لوله داربستی

کاربرد اصلی لوله داربست ها ایجاد شرایط دسترسی ایمن به بخش های مختلف پروژه در ارتفاع های بلند است. از این لوله ها به جهت انجام فعالیت های خاصی مانند اجرای نمای ساختمان یا ترمیم آن استفاده می‌کنند. این لوله ها در بخش بیرونی و داخلی ساختمان کاربرد گسترده‌ای در اجرا و تکمیل سازی آن دارند. همچنین از لوله داربست ها در صنایع صنعتی نیز برای ایجاد دسترسی و قرار دادن تجیزات بر روی آن استفتده می‌کنند. لوله های داربست در ساختمان سازی علاوه بر ایجاد شرایط دسترسی می‌توانند به عنوان یک نگهدارنده موقت در زیر سقف تا زمان شکل گیری بتن مورد استفاده قرار بگیرند.

برای اطلاع از قیمت لوله داربست بر روی لینک زیر کلیک کنید:

https://modernsazan.com/price-and-weight-of-5-scaffolding-pipe/

اتصال لوله داربست ها بهم چگونه انجام می‌شود.

اتصال لوله داربست ها بهم به وسیله بست داربست انجام می‌شود. وظیفه اصلی بست ایجاد اتصال ایمن میان لوله داربست ها جهت اجرای داربست فلزی مقاوم است.این نوع از بست ها دارای انواع مختلفی به صورت تک چچ دو پیچ و چهار پیچ است که می‌توان از انواع آنها بسته به شرایط های متنوع استفاده کرد. در اجرای داربست معمولا بست چهار پیچ مورد استفاده بیشتری قرار می‌گیرد. این نوع از بست ها با اتصال افقی و عمودی در لوله ها ساختار مقاوی را ایجاد می‌کنند و باعث افزایش مقاومت آن در برابر سازه های سنگین می‌شوند.

ویژگی های مهم لوله داربست

لوله های داربستی دارای ویژگی های بسیار زیادی به دلیل تولید در بالاتترین استاندارد است. این لوله ها به دلیل ایجاد دستری های ایمن به نقاط مختلف مورد تئوجه بسیار زیادی قرار گرفته‌اند که امروزه از آنها به دلیل ویژگیث های زیر در انواع پزروژه ها استفاده می‌شود.

  • استحکام بالا در برابر فشار های بسیار زیاد
  • مقوم در برابر خورردگی و زنگ زدگی
  • نصب و اجرای بسیار آسان
  • استفاده از بست های مقاوم جهت اتصال
  • وجود اندازه های 6 متری بلند
  • تولید در سه نوع ضخامت مهم و کلیدی
  • ایجاد شرایط دسترسی ایمن به نقاط مختلف

عوامل موثر در قیمت قوطی آهن و لوله داربستی

عوامل زیادی می‌تواند بر قیمت نهایی لوله داربست و پروفیل ناثیر گذار باشد اما در این بین چند مورد از آنها وجود دارد، که بیشترین تاثیر گذاری را بر روی قیمت این محصولات دارند. از مهم ترین این عوامل می‌توان به مواد اولیه و جنس فولادی آنها اشاره کرد. یکی از مهم ترین علت های وجود قیمت های بالا در مقاطع فولادی استفاده از مواد اولیه مقاوم و با کیفیت فولادی است. در ادامه عواملی مانند هزینه های تولید، مقدار وزن و ضخامت، شرکت تولید کننده و همچنین کیفیت تولیدی آنها اشاره کرد که دارای اهمیت فراوانی در تعیین قیمت هستند.

"این مطلب تبلیغاتی است"

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ