کاهش ۱۷ درصدی سرقت در شاهرود/ جرائم خشن کاهش یافت

اقتصاد ایران: شاهرود- فرمانده انتظامی شاهرود از کاهش ۱۷ درصدی سرقت طی بازه یک‌ساله اخیر در شهرستان خبر داد و گفت: با تیز بینی پلیس جرائم خشن کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علیرضا شائینی بعد از ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه با موضوع هفته ناجا به میزبانی فرماندهی انتظامی شاهرود بابیان اینکه طی یک سال گذشته شاهد کاهش ۱۷ درصدی سرقت در شهرستان هستیم، ابراز داشت: از طرفی ۹ درصد افزایش دستگیری سارقان ثبت شد.

وی با بیان اینکه هر روز و هر شب داخل شهرستان یک برنامه است، افزود: به این معنا که با برنامه ریزی لازم و اجرای طرح امنیت اجتماعی می کوشیم تا مردم شهرستان آرامش داشته باشند.

دستگیری ۷ نفر در شب دربی

فرمانده انتظامی شاهرود از دستگیری فرد مامور نما با سو استفاده اقدام به سرقت خودرو و طلا کرده بود خبر داد و ابراز داشت: این فرد به جرم خود اعتراف کرده است.

شائینی با بیان اینکه چاقو کشی و جرایم خشن درون شهری و برون شهری وجود داشت، تصریح کرد: کوشیدیم تا شرارت و عربده کشی در پارک ها را به کمترین میزان کاهش دهیم.

وی بابیان اینکه شب مسابقه دربی درگیری در شهر شاهد بودیم که در کمترین زمان هفت نفر دستگیر شدند، افزود: بخش عظیمی از کار باید در حوزه فرهنگ انجام شود که از آن غافل هستیم تا فوتبال باید به بستری برای خروج هیجان ها تبدیل شود.

تحرکات خلاف شناسایی می‌شوند

فرمانده انتظامی شاهرود بابیان اینکه موتورسیکلت های متخلف شناسایی و توقیف می شوند، ابراز داشت: با اداره ورزش و جوانان تفاهم نامه ای منعقد و مقرر شد تا پیست موقت به مدت یک ماه الی دو ماه تا افتتاح پیست اصلی میامی در نظر بگیرند تا هیجانات جوانان تخلیه شود.

شائینی در ادامه تصریح کرد: در حوزه پارک ها و تفرجگاه ها پاک سازی برای نفرات نو ظهور مستمر انجام می شود تا کمترین مزاحمت ها را شاهد باشیم.

وی افزود: در حوزه مواد مخدر تحرکاتی در بخشی از روستاها وجود داشت لذا کشف و انهدام مواد جدید انجام گرفت و این اقدام مستمر ادامه دارد.

توقیف رانندگان متخلف

فرمانده انتظامی شاهرود بابیان اینکه رانندگی آخر شب همراه حرکات غیر متعارف و ایجاد مزاحمت توسط پلیس نامحسوس رصد می شوند، ابراز داشت: حجم زیادی از این خودرو ها و موتورسیکلت های متخلف توقیف و ناهنجاری ها به حداقل ممکن رسیدند.

شائینی در ادامه تصریح کرد: سال گذشته میانگین سفر برای حضور نیروی انتظامی بالای ۲۰ دقیقه بود این زمان به ۱۵ دقیقه رسید به این معنا که زمان رسیدن پلیس به معنای واقعی کوتاه شده است.

اعلام برنامه های هفته ناجا

فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان اینکه هفته نیروی انتظامی از سیزدهم مهرماه آغاز و برنامه های متنوعی در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: طی این هفته هر روز سه الی چهار برنامه و در کل ۳۰ الی ۳۵ موضوع اصلی اجرا خواهد شد.

شائینی بابیان اینکه آغاز گر برنامه ها اجرای صبحگاه مشترک و دیدار با خانواده های شهدا خواهد بود، تصریح کرد: همایش موتورسواران قانونمند در شهرک فدک، حضور در نماز جمعه و برپایی میز خدمت در همه موضوعات و ارائه خدمات پزشکی بخشی از برنامه ها است.

وی بابیان اینکه در همه روزها حضور در مساجد برنامه ریزی شده است، افزود: برپایی نمایشگاه از اقدامات و کشفیات پلیس، برگزاری مسابقات ورزشی با حضور سایر دستگاه ها، اهدای گل به رانندگان قانونمند، رژه موتوری به عنوان نمایش اقتدار، ارائه مشاوره حقوقی رایگان، پیاده روی کوهپیمایی و مسابقه دوچرخه سواری، همایش جانباختگان تصادفات رانندگی و اهدای کلاه ایمنی به خانواده ها اجرای نمایش های خیابانی و جلسات با اساتید دانشگاه و تشکیل اتاق فکر برای ایجاد آرامش دیگر برنامه های هفته ناجا است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ