جراحی ترمیم بینی چگونه است؟

اقتصاد ایران: جراحی ثانویه بینی یا رینوپلاستی ترمیمی (Revision Rhinoplasty)، مناسب برای افرادی است که در اولین جراحی بینی به نتیجه دلخواه خود دست نیافته‌اند. این عمل اصولا نسبت به عمل بینی اولیه از حساسیت بیشتری برخوردار است. همچنین هزینه جراحی ترمیم بینی هم نسبت به جراحی بینی بیشتر خواهد شد. لازم است در انتخاب پزشک جراح ترمیمی بینی دقت بیشتری نمایید تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

بهترین جراح ترمیمی بینی در کشور، کسی است که از مهارت و تجربه بالایی در انجام این نوع جراحی‌های بینی برخوردار بوده و با کمترین آسیب و عوارض، بیمار را به نتیجه مورد نظر می‌رساند.  در واقع جراحی ترمیمی بینی را می‌توان در دو حالت انجام داد. زمانی که فرد در اثر حادثه یا سانحه‌ای دچار نقص در بینی شود و زمانی که فردی یک بار عمل زیبایی بینی انجام داده و به نتیجه دلخواه خود دست نیافته باشد. 

همچنین به نقل از متخصص ترمیم بینی دکتر محسن زارعی:

بینی جراحی شده اصولا بعد از یک سال می‌تواند فرم نهایی خود را نشان دهد. از این رو زمان مناسب برای اقدام به جراحی ترمیمی، بعد از یک سال است. این مدت زمان ممکن است برای افرادی که از ظاهر بینی خود راضی نیستند، طولانی به نظر برسد؛ اما در این مدت بینی متورم بوده و نمی‌توان شاهد حالت و فرم اصلی بینی بود. از این رو لازم است بیمار حتما به مدت 1 سال منتظر فرم نهایی بینی بماند و سپس برای رفع ایرادات احتمالی بینی خود اقدام کند.

چند بار می توان عمل بینی انجام داد؟

جراحی ترمیم بینی که اصولا به منظور برطرف کردن مشکلات ایجاد شده قبلی بر روی بینی انجام می‌شود، حساسیت بالایی دارد. با این حال نمی‌توانیم بیان کنیم که هر فرد برای برطرف کردن مشکلات رخ داده بر روی بینی تنها یک بار می‌تواند اقدام کند. بلکه باید بیان نماییم که انجام عمل بینی برای ترمیم، می‌تواند دفعات زیادی صورت پذیرد؛ اما عمل‌های بعدی سخت‌تر و دشوارتر خواهند شد. همچنین ممکن است عوارض و مضرات عمل‌های بعدی بیشتر شود. 

پس به طور کلی عمل بینی تا زمانی که بتوان به نتیجه دلخواه دست یافت، قابل انجام است؛ اما بعد از انجام عمل اولیه و ثانویه، هر عمل دیگری بر روی بینی انجام شود روند بهبود و انجام عمل دشوارتری خواهد داشت و ممکن است با عوارض و مضراتی هم همراه شود. برای این که بتوان از بروز هرگونه مشکلی بعد از انجام عمل ترمیم بینی جلوگیری نمود، باید به دنبال پزشک متخصص بود. 

بهترین جراح ترمیمی بینی بعد از انجام بررسی‌های لازم، تشخیص می‌دهد که اصلا آیا بینی نیاز به انجام اصلاحات دارد یا خیر. همچنین بررسی خواهد کرد که آیا عدم رضایت از شکل بینی به دلیل مسائل روانی است یا خیر؟ در صورتی که به این دلیل باشد، جراحی ترمیم بینی انجام نشده و بیمار برای درمان مشکلات روانی و روحی به نزد پزشک دیگری ارجاع داده خواهد شد. 

images_1727599623_66f9140772a2f.jpg

چند وقت بعد از عمل بینی میتوان ترمیم کرد؟ 

از آنجایی که مدت زمان طولانی طول می‌کشد تا بینی فرم و شکل نهایی خود را به دست آورد، باید زمان مناسب برای مشاهده ایرادات و مشکلات بینی صرف کرد. بهترین زمان برای انجام جراحی ترمیم بینی، 1 سال بعد از عمل بینی است. اگر شخصی در این مدت زمان از فرم و شکل بینی خود ناراضی باشد، نباید هیچ اقدامی انجام دهد. 

بینی در مدت 1 سال بعد از عمل متورم بوده و حالت و فرم اصلی خود را نشان نمی‌دهد. اگر بعد از گذشت یک سال بعد از عمل همچنان بیمار از فرم بینی خود ناراضی باشد، می‌تواند به پزشک مراجعه کند. اگر ایراداتی که مشاهده می‌کند ملموس باشند، بیمار می‌تواند زیر نظر پزشک باتجربه و متخصص اقدام به انجام عمل ترمیمی نماید.

بهترین جراح ترمیم بینی در پاسخ به این که چه مدت بعد از عمل بینی میتوان ترمیم کرد اظهار می‌دارد که باید حداقل 1 سال صبر کرد. باید منتظر ماند تا بینی فرم و شکل نهایی خود را به دست آورد. پس از آن پزشک بهتر می‌تواند ایرادات احتمالی بینی را بررسی کرده و اقدام به برطرف سازی آنها نماید. 

چه بینی هایی نیاز به ترمیم دارند؟

بینی‌ها در صورتی نیاز به انجام ترمیم دارند که از نظر ظاهری با مشکل مواجه باشند. البته برخی ممکن است از نظر تنفسی هم بعد از عمل بینی دچار مشکل شوند که این دسته از افراد نیز قادر خواهند بود جراحی ترمیم بینی انجام دهند. پس به طور کلی باید بگوییم بینی‌هایی که نیاز به ترمیم دارند باید از شرایط زیر برخوردار باشند: 

  • فرورفتگی پره‌های بینی

  • افتادگی در نوک بینی 

  • عدم تقارن در سوراخ‌های بینی 

  • بیش از حد بالا رفتن نوک بینی (ظاهر غیرطبیعی) 

  • انحراف تیغه بینی 

  • بسته شدن راه تنفس از بینی 

  • باقی ماندن قوز بینی پس از عمل

  • باریک شدن بیش از اندازه تیغه بینی 

  • بروز اسکار داخلی یا خارجی 

  • فاصله زیاد سوراخ‌های بینی 

  • فیبروز بینی 

  • بالا و پایین بودن پره‌های بینی 

  • حالت گیره‌ای بینی

به نقل از وبسایت دکتر محسن زارعی (جراح ترمیم بینی)

بینی جراحی شده اصولا بعد از یک سال می‌تواند فرم نهایی خود را نشان دهد. از این رو زمان مناسب برای اقدام به جراحی ترمیمی، بعد از یک سال است. این مدت زمان ممکن است برای افرادی که از ظاهر بینی خود راضی نیستند، طولانی به نظر برسد؛ اما در این مدت بینی متورم بوده و نمی‌توان شاهد حالت و فرم اصلی بینی بود. از این رو لازم است بیمار حتما به مدت 1 سال منتظر فرم نهایی بینی بماند و سپس برای رفع ایرادات احتمالی بینی خود اقدام کند.

images_1727599645_66f9141d3cd2a.jpg

تکنیک های جراحی ترمیم بینی کدامند؟

بسته به این که شدت آسیب وارده به بینی چقدر است و چند بار میشه بینی رو عمل کرد، پزشک از تکنیک‌های مختلفی برای برطرف کردن مشکلات بینی استفاده می‌کند. به عنوان مثال ممکن است بینی تنها با ترمیم ساختار به حالت دلخواه درآید، یا این که باید چندین تغییر بر روی بینی انجام شود. در واقع پزشک با تجربه و مهارت بالایی که دارد، از تکنیک‌های مختلفی برای برطرف کردن مشکلات بینی استفاده می‌کند. از جمله: 

  1. ترمیم ناهنجاری‌های بینی به منظور از بین بردن ناهنجاری‌های ساختار تنفسی و ظاهری بینی 

  2. ترمیم ساختار بینی و استفاده از پروتزهای نرم و سخت یا غضروف دنده و گوش برای ایجاد اصلاحات بر روی بینی 

  3. اصلاح انحراف تیغه بینی یا ریکانالیزاسیون سپتوم بینی 

انجام جراحی ترمیم بینی به چه صورت است؟ 

در حالت معمول متخصصان و پزشکان جراح بینی برای انجام جراحی ثانویه، از روش پیوند غضروف (گوش و دیگر قسمت‌های بدن) استفاده می‌کنند. با این کار آنها نوک بینی و تیغه را ترمیم کرده و استحکام بیشتری به آن می‌بخشند. برای انجام این کار آنها نیاز به پیوند بافت از بافت تمپورال فاشیا خواهند داشت. پزشک به منظور برداشت این بافت، در میان موها برشی ایجاد می‌کند تا محل برش مخفی بماند. 

بهترین جراح ترمیم بینی با مهارت و تخصصی که دارد، فرایند جراحی ترمیم بینی را به خوبی طی می‌کند. اما اگر بیمار مجددا برای انجام جراحی ترمیمی به نزد پزشک تازه کار و بی‌تجربه‌ای رود، بدون تردید نه تنها مشکلات رخ داده بر روی بینی او برطرف نخواهد شد، بلکه مشکلات دیگری نیز ایجاد خواهد گردید. برای جلوگیری از بروز چنین مشکلاتی بهتر است حتما در انتخاب بهترین پزشک جراح بینی دقت کنید. 

دکتر محسن زارعی متخصص و جراح گوش و حلق و بینی با سالها تجربه در زمینه انجام جراحی بینی و جراحی ترمیم بینی، می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. ایشان ابتدا تمامی شرایط شما را برای انجام جراحی ترمیمی مورد بررسی قرار داده و سپس انجام این جراحی را به شما توصیه خواهد نمود. می‌توانید با ایشان جلسه مشاوره‌ای داشته باشید تا بررسی‌های لازم بر روی بینی شما انجام شود. 

امیدوارم محتوای امروز مورد تایید شما واقع شده باشد و به سوالات شما درباره جراحی ترمیمی بینی پاسخ داده باشد. 

روزگار به کام

منبع (وبسایت دکتر محسن زارعی)

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ