نمایشگاه کتاب فرانکفورت روابطش را با اسرائیل قطع کند

اقتصاد ایران: ائتلاف بین‌المللی ناشران حامی فلسطین در نامه‌ای سرگشاده از برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواست تا روابط خود را با اسرائیل قطع کرده و اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین را محکوم کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ائتلاف بین‌المللی ناشران حامی فلسطین، در نامه‌ای سرگشاده از برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواست تا روابط خود را با اسرائیل قطع کنند و اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین را محکوم کند.

در آستانه نمایشگاه سال گذشته، مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورت با بیانیه‌ای از اسرائیل حمایت کرد و گفت که نمایشگاه «با تمام وجود در کنار اسرائیل ایستاده است». در روز اول این نمایشگاه نیز برنامه‌ای با محوریت نگرانی برای اسرائیل توسط سخنرانان اسرائیلی گنجانده شد.

سال گذشته، برگزارکنندگان نمایشگاه همچنین مراسم اهدای بزرگترین جایزه نمایشگاه به نویسنده فلسطینی، خانم عدنیه شبلی، را لغو کردند. او در رمان «جزئیات کوچک» به تجاوز گروهی و قتل یک دختر فلسطینی توسط سربازان اسرائیلی پرداخته بود. تعدادی از سازمان‌های بزرگ نشر عرب در اعتراض به لغو این برنامه از نمایشگاه سال گذشته خارج شدند.

یکی از برنامه‌های نمایشگاه امسال به روایت هنرمندان فلسطینی می‌پردازد؛ در این برنامه، هنرمندان برجسته‌ای همچون عاطف ابوسیف، رمان‌نویس و وزیر فرهنگ سابق فلسطین، به بیان واقعیت‌های زندگی روزمره و ادبی در شرایط پیچیده جاری خواهند پرداخت.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب دنیاست و بیش از ۷۰۰۰ ناشر از بیش از ۱۰۰ کشور مختلف در آن شرکت می‌کنند. امسال هفتاد و ششمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از ۱۶ تا ۲۰ اکتبر ۲۰۲۴ (برابر ۲۵ تا ۲۹ مهر ۱۴۰۳) در آلمان برگزار می‌شود. دسترسی به نمایشگاه در روزهای نخست محدود به متخصصان صنعت چاپ و نشر است و از روز سوم عموم مردم نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ