فولاد مبارکه در روزهای سخت، کنار مشتریان خود است

اقتصاد ایران: مدیرعامل فولاد مبارکه، در جلسه با اعضای هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران گفت: فولاد مبارکه همواره منافع ذی‌نفعان، تأمین‌کنندگان و ...

- اخبار بازار -

مدیرعامل فولاد مبارکه، در جلسه با اعضای هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران گفت: فولاد مبارکه همواره منافع ذی‌نفعان، تأمین‌کنندگان و مشتریان خود را در نظر گرفته و تلاش کرده همواره دغدغه‌های آن‌ها را نیز مدنظر داشته باشد.

به گفته محمد یاسر طیب‌نیا، فولاد مبارکه بر این باور است که انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران یکی از مشتریان باسابقه فولاد مبارکه است؛ بنابراین مثل همیشه به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که به‌عنوان یک اصل انکارناپذیر تعامل بهینه و تداوم این همکاری‌ها را مدنظر داشته باشیم و در روزهای سخت فعلی در کنار مشتریان خود باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در برخی از موارد مانند نحوه عرضه، قیمت‌گذاری و سایر موارد شرایط می‌تواند بهتر از این باشد تصریح کرد: در واقع در بسیاری از این موارد تصمیم‌گیرنده نهایی فولاد مبارکه نیست.

طیب‌نیا با تأکید بر اینکه در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها شاهد این هستیم که کل زنجیره فولاد دچار خسران و مشکل می‌شود، افزود: به‌طورقطع در مواجهه با مشتریان، فولاد مبارکه همواره تسهیلگری در امر پرداخت آن‌ها را مدنظر داشته است؛ اما نباید فراموش کرد که فولاد مبارکه نیز برای تأمین هزینه‌های تولید و تأمین منابع موردنیاز برای اجرای طرح‌های توسعه خود نیاز به منابع مالی دارد و در حال حاضر آن‌ها را به‌صورت نقد پرداخت می‌کند؛ بنابراین مشتریان این شرکت نیز باید درک متقابلی از شرایط موجود داشته باشند.

چین با دامپینگ، محصولات خود را به بازارهای جهانی عرضه می‌کند

مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه سخنان خود با اشاره به شرایط موجود در بازار جهانی فولاد گفت: اکنون در شرایط رکود جهانی فولاد هستیم و مشاهده می‌کنیم که چین با دامپینگ، محصولات خود را به بازارهای جهانی عرضه می‌کند و بازار را به‌شدت تحت‌تأثیر قرار داده است. در چنین شرایطی فولاد مبارکه با در نظر گرفتن شرایط مشتریان خود و همچنین به‌منظور تعادل در بازار داخلی و برای تأمین منافع و منابع مالی خود ناچار است محصولات خود را به‌نوعی در بازار عرضه کند که امکان رقابت‌پذیری و درعین‌حال تعادل و آرامش را در بازار داخلی حفظ نماید. درعین‌حال نباید فراموش کنیم که فولاد مبارکه در همین شرایط بد بازار و روند نزولی قیمت محصولات فولادی، تمامی تجهیزات و اقلام مصرفی و همچنین انرژی موردنیاز خود را با قیمت روزافزون صعودی در حال تأمین است.

وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه همچنین برای افزایش توان رقابت‌پذیری و تأمین نیاز مشتریان داخلی خود به سمت توسعه سبد محصولات خود با قیمت تمام‌شده کمتر حرکت کرده تا مشتریان مجبور نباشند محصولات موردنیاز خود را با استفاده از منابع ارزی از خارج از کشور وارد کنند.

طیب‌نیا در بخش پایانی سخنان خود گفت: قطعاًدرک متقابل شرایط یکدیگر می‌تواند شرایطی فراهم کند که هم فولاد مبارکه و هم انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران به تعهدات خود به‌خوبی عمل کنند.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران در بازدید از فولاد مبارکه مطرح کرد:

تحکیم تعامل فولاد مبارکه و انجمن تولیدکنندگان ایران برای عبور از بحران جهانی فولاد

 رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران، روز چهارشنبه 4 مهرماه، به همراه سایر اعضای هیئت‌مدیره این انجمن، ضمن بازدید از خطوط تولید و طرح‌های توسعه در دست اجرای این شرکت، در جلسه‌ای با مدیرعامل و معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، دغدغه‌ها و دیدگاه‌های این انجمن را مطرح کرد.

محسن ابویی، در مصاحبه با خبرنگار فولاد، ضمن قدردانی از زحمات مدیران و کارکنان فولاد مبارکه و با بیان اینکه این انجمن یکی از بزرگ‌ترین مشتریان فولاد است گفت: امروز بازدید خوبی از خطوط تولید و توسعه‌های در دست اجرای این کارخانه داشتیم. همچنین در جلسه‌ای با مدیرعامل و معاونت فروش و بازاریابی این شرکت مباحث موردنظر مطرح شد و به‌خوبی مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

ابویی گفت: در جلسه امروز دغدغه‌های اعضای این انجمن به اطلاع مدیریت فولاد مبارکه رسید و ازآنجاکه مدیرعامل فولاد مبارکه به بازار فعلی مسلط بودند، با درک بسیار خوب از این شرایط، برای رفع این دغدغه‌ها قول مساعد دادند تا بتوانیم با همکاری و تعامل سازنده، از شرایط رکود جهانی در بازار فولاد عبور کنیم.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران میزان همکاری فولاد مبارکه با انجمن لوله و پروفیل را عالی خواند و گفت: در حال حاضر کار به‌صورت حرفه‌ای در حال انجام است و امیدواریم باتوجه‌به موضوعاتی که در بازدید و جلسه امروز مطرح شد، این همکاری‌ها افزایش یابد و زنجیره تولید، قیمت‌گذاری و عرضه بتواند بهتر از قبل به کار خود ادامه دهد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران مطرح کرد:

تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران بیش از 90 درصد محصولات موردنیاز خود را از طریق فولاد مبارکه تأمین می‌کنند

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل فولادی ایران نیز در جریان بازدید از فولاد مبارکه و جلسه با مدیرعامل و معاونت فروش و بازاریابی فولاد مبارکه گفت: تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران بیش از 90 درصد محصولات موردنیاز خود را از محصولات فولاد مبارکه تأمین می‌کنند.

آنوش رحام گفت: امروز به همراه سایر اعضای این انجمن بازدید بسیار خوبی از خطوط تولید و طرح‌های توسعه در دست اجرای فولاد مبارکه از جمله پروژه نورد گرم شماره 2 این شرکت داشتیم؛ پروژه‌ای که امیدواریم هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران را یکی از ذی‌نفعان اصلی و بزرگ‌ترین مشتری پروژه نورد گرم 2 و به‌طورکلی محصولات فولاد مبارکه دانست و گفت: به همین منظور ما نیز تسهیلگری در اجرای این پروژه را از دستگاه‌های حاکمیتی پیگیری می‌نماییم و امیدواریم این تأخیرها با مدیریت خوب فولاد مبارکه جبران شود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و پروفیل ایران با بیان اینکه پروژه نورد گرم شماره 2 فولاد مبارکه در حال حاضر از پیشرفت خوبی برخوردار است گفت: این شرکت افتخار صنعت فولاد ایران است و ما از همکاری با این شرکت بسیار مسروریم.

وی در خصوص نتایج جلسات اعضای انجمن با مدیرعامل و معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه نیز گفت: ما همواره در جلسات متعددی به‌صورت دوره‌ای و هر زمان که نیاز بوده با مدیریت فولاد مبارکه چالش‌های موجود را مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار می‌دهیم و در شرایط فعلی هم که با رکود در بازارهای جهانی مواجهیم، حفظ و توسعه بازارهای صادراتی لوله و پروفیل را که عموماً با ورق‌های کیفی فولاد مبارکه انجام می‌شود در دستور کار داریم. همچنین در حال حاضر ترسیم یک ‌چشم‌انداز موفق‌تر برای هر دو سازمان برای بازه‌های زمانی سه‌ماهه، شش‌ماهه و سالانه را در نظر داریم که امیدواریم با حمایت‌های مدیرعامل فولاد مبارکه این راهبردها به‌خوبی عملیاتی گردد.

رحام خاطرنشان کرد: همواره با همکاری‌های خوب فولاد مبارکه طی جلسات و تفاهم‌نامه‌ها، اقدامات لازم در راستای تأمین پایدار و پاسخ مؤثر به تقاضای واحدهای زیرمجموعه انجمن را به‌عنوان اولویت مشترک در دستور کار قرار دادیم و در همین زمینه توافقات خوبی برای بهره‌مندی اعضای انجمن از روش‌های نوین تأمین مالی و کمک به سرمایه در گردش صنعت صورت گرفت که جا دارد از همکاری و تعامل ویژه‌ای که معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه و مدیران این معاونت از بدو قبول مسئولیت با انجمن داشتند، تشکر و قدردانی کنم. در جلسه پنج‌ساعته فی‌مابین توافقات ارزنده‌ای مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

رحام خاطرنشان کرد: اعضای این انجمن با بیش از 20 میلیون تن ظرفیت تولید در 50 سال گذشته بیش از 740 هزار کیلومتر شبکه خطوط گازرسانی و 48 هزار کیلومتر خطوط قطور انتقال گاز، به‌علاوه 720 هزار کیلومتر شبکه آبفا، ایران را به یکی از بزرگ‌ترین دارندگان شبکه دسترسی گاز و توزیع انرژی سرزمینی در دنیا مبدل ساخته است. همچنین تولید و صادرات انواع پایپ و پروفیل‌های ساختمانی و صنعتی بخشی از کارنامه خدمات این صنعت تکمیلی بوده است.

وی در پایان یادآور شد اهتمام جدی دو طرف بر تعامل و ترسیم راهبرد مشترک باتوجه‌به چشم‌انداز رکود عمیق در بازارهای جهانی است؛ ضمن اینکه یکی از لازمه‌های مدیریت موفق و امکان مواجه با چالش‌های پیشِ ‌رو این است که از سوی مسئولان با اهداف تنظیم مقطعی بازار، مشکلات بزرگ‌تری برای نظام تولید ایجاد نگردد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ