گروه‌های نظارتی برای تحلیل مسائل لرستان تشکیل شود

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - استاندار لرستان، تأکید کرد: گروه‌های نظارتی برای تحلیل مسائل لرستان تشکیل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوطالب شفقت در بازدید از دیوان محاسبات لرستان در سخنانی، اظهار داشت: ما باید با رویکرد خدامحوری و مردم‌محوری به مردم خدمت کنیم، چون نظارت درونی یا خود نظارتی و نیز نظارت بیرونی یا همان دگر نظارتی هر دو مؤثر و مفید به فایده است.

وی با تأکید بر لزوم تقویت و تربیت نیروی انسانی، اضافه کرد: ارزیابی و ارتقای عملکرد نیروی انسانی در ادارات اثر بسزایی روی خروجی کار و بازدهی دارد.

استاندار لرستان با تأکید بر ضرورت تشکیل گروه‌های نظارتی برای تحلیل مسائل لرستان، یادآور شد: باید مشخص شود که چرا این استان هنوز محروم است و دلیل ناترازی بین منابع و محرومیت چیست؟

شفقت با تأکید به لزوم انجام نظارت کمی و کیفی در ادارات این استان، ادامه داد: اگر سیاست‌گذاری به‌درستی پیش برود خدمات‌دهی به مردم نیز بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی سیاست‌گذاری‌های کشوری در مرحله اجرا دشوار و آسیب‌زا است، ادامه داد: ما برای استفاده از ظرفیت‌های قانونی و موجود در کشور باید نظرات کارشناسی را مستدل و متقن ارائه کنیم تا واقعیت‌ها را دریابیم و محقق سازیم.

شفقت با تأکید بر ضرورت مولدسازی دارایی‌های دولت، افزود: اجرای صحیح و مؤثر این طرح نیازمند نظارت، کار دقیق و کارشناسی با رعایت اولویت‌ها و مبتنی بر آتی نگری است.

وی عملکرد مناسب و به‌موقع تسهیلات تکلیفی و همکاری برخی بانک‌ها را نیازمند حل ریشه‌ای آن در قوانین و مقررات کشور به‌صورت متمرکز دانست که دراین‌خصوص ارسال گزارش‌های تحلیلی و نظارتی دیوان محاسبات کشور می‌تواند به رفع این موانع و اصلاحیه رویه‌ها کمک کند.

استاندار لرستان، آموزش و برگزاری جلسات تخصصی و نظارتی را برای بهره‌وری بیشتر سازمان‌ها ضروری دانست و بیان کرد: نقطه‌نظرات و پیشنهادها نظارتی در راستای بهبود و ارتقای کمی و کیفی خدمات و فعالیت‌های دولت باید موردتوجه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

شفقت، بیان کرد: باید با اجرای عدالت و توزیع مناسب منابع، سرانۀ عوارض و مالیات بر ارزش‌افزوده را ارتقا داد تا شاهد توسعۀ بیشتر استان‌های کم‌برخوردار باشیم.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های استان لرستان از جمله ضرورت ساماندهی منابع آبی در لرستان، تأکید کرد: باید از ظرفیت پرآب این استان برای آبی کردن کشت دیمزارها و افزایش تولید محصولات با استفاده از روش‌های نوین آبیاری استفاده کنیم.

استاندار لرستان، عنوان کرد: این استان می‌تواند امنیت غذایی ۱۵ میلیون نفر را باوجود منابع گسترده و شرایط آب‌وهوایی تأمین کند و این ظرفیت خدادادی در کشور کم‌نظیر است و تلاش و همکاری همه بخش‌های مختلف و دستگاه‌های اجرایی دراین‌خصوص نیاز است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ