ناترازی در منابع و مصارف بودجه لرستان

اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مدیرکل دیوان محاسبات لرستان از ناترازی در منابع و مصارف بودجه این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مظفر جمالی‌نژاد در جریان بازدید استاندار لرستان دیوان محاسبات استان با بیان اینکه تلاش برای رفع کمبود منابع مالی و بودجه‌ای در دستور کار و پیگیری همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی است، اظهار داشت: مسائل مهم استان در نشست‌ها تخصصی دیوان با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و سایر شوراها از جمله شورای دستگاه‌های نظارتی مورد رصد، بررسی و پیگیری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مشکل جذب قیر در سنوات اخیر به‌خصوص در شهرداری‌های این استان، ادامه داد: با پیگیری‌ها و کمک این دیوان قیر سنوات ماضی جذب و برای سال ۱۴۰۲ در دستور کار و پیگیری قرار دارد ضمن اینکه بعضی از شهرداری‌ها در تأمین هزینه‌های تبدیل و جانبی برای اجرای آسفالت با کمبود منابع و نقدینگی مواجه‌اند که باید دراین‌خصوص چاره‌اندیشی شود.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با اعلام رویکرد پیشگیرانۀ دیوان محاسبات، یادآور شد: برای اجرای این رویکرد، گزارشات برخط و ماهانه، تهیه گزارشات تحلیلی و کاربردی، ارتباطات مردمی با استفاده از سامانه ۱۹۸، برگزاری نشست‌های تخصصی و آموزشی را در دستور کار داریم و از دی‌ماه سال قبل با تدابیر رئیس‌کل دیوان محاسبات کشور با برگزاری مجمع معاونین اداری مالی دستگاه‌های اجرایی، گزارشات ماهانه تحلیلی برای تصمیمات اقتصادی در اختیار مراجع و مسئولان قرار می‌گیرد.

جمالی‌نژاد با تأکید بر لزوم برقراری ارتباط بیشتر با مردم، ادامه داد: مجمع ناظران مردمی در لرستان تشکیل شده است و نشست‌های تخصصی بعدی را در دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌کنیم.

وی با تأکید به بازدید میدانی از پروژه‌های عمرانی استان، افزود: منابع مالی این پروژه‌ها در پایان سال مالی با رصد و نظارت دیوان محاسبات جذب شده و تذکرات لازم برای مصرف بهینه و به‌موقع، به دستگاه‌های اجرایی داده شد.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با تأکید بر لزوم اجرای درست سامانه‌های اطلاعاتی، بیان داشت: این سامانه‌ها به تحقق شفافیت و انضباط مالی کمک و دسترسی و نظارت لازم را فراهم می‌کند، ضمن اینکه تثبیت دارایی‌های دولت و جلوگیری از دست‌اندازی به بیت‌المال، کاهش هزینه‌ها، حذف انحصار و افزایش رقابت از دیگر کارکردهای این سامانه‌ها است که به‌صورت مستمر در دستور کار دیوان محاسبات قرار دارد.

جمالی‌نژاد با اشاره به عقب‌ماندگی بخش منابع بودجه سال جاری در لرستان، ادامه داد: این منابع حدود ۲۲ درصد نسبت به زمان پیش‌بینی‌شده عقب‌ماندگی و کاهش نشان می‌دهد و باید با تلاش بیشتر دستگاه‌های اجرایی در شش‌ماهه دوم جبران شود.

وی با اشاره به ناترازی در منابع و مصارف بودجه، یادآور شد: بیش از ۲,۳۰۰ میلیارد تومان از درآمدهای این استان در سال ۱۴۰۲ محقق شد، امّا میزان اعتبارات ورودی و ابلاغی به استان لرستان بیش از ۲۱ هزار میلیارد تومان از محل‌های مختلف در سال ۱۴۰۲ صورت پذیرفته است.

مدیرکل دیوان محاسبات لرستان با اشاره به راه‌اندازی سامانه ۱۹۸، گفت: این سامانه باهدف نظارت مردمی بر عملکرد مالی دستگاه‌های اجرایی و شنیدن صدای مردم، راه‌اندازی شده است و مردم می‌توانند هرگونه فساد و یا تخلف مالی در دستگاه‌های اجرایی را از طریق این سامانه به ما اطلاع دهند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ