نتایج ضعیف جوانان وزنه برداری و نیاز به تغییر برخی دوستان رئیس

اقتصاد ایران: فدراسیون وزنه برداری که یک قهرمان را به عنوان رئیس در راس امور خود دارد با اتفاقات اخیر باید در برخی برنامه ها و بخش های مدیریتی خود تجدید نظر کند تا مسیر اشتباهی که شروع شده زود اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان در اسپانیا به پایان رسید و تیم ملی وزنه‌برداری پسران با ۴ وزنه‌بردار و تیم ملی وزنه‌برداری دختران با ۵ وزنه‌بردار در این مسابقات شرکت کردند که حاصل کار آن‌ها تنها دو مدال نقره و دو برنز و کسب یک مدال مجموع بود؛ در نهایت تیم پسران با کسب عنوان یازدهمی و تیم دختران هم با قرار گرفتن در جایگاه دوازدهم به کار خود در این مسابقات پایان دادند.

حاصل کار دو تیم دختران و پسران در این دوره از رقابت‌ها افت فاحش نسبت به سال گذشته است؛ در سال ۲۰۲۳ در رده جوانان تیم ایران در بخش پسران با کسب ۵ مدال طلا، ۹ نقره و یک برنز به کار خود پایان داد و در رده‌بندی تیمی هم قهرمان شد، اما در این دوره در بخش پسران ابتدا قرار بود تیم با ۱۰ وزنه‌بردار اعزام شود تا از عنوان قهرمانی سال گذشته خود دفاع کند اما تیم پسران به مقامی بهتر از یازدهمی دست پیدا نکرد و حتی خبری از کسب یک مدال طلا هم نبود. تیم دختران هم در جایگاه داوزدهم رده بندی تیمی قرار گرفت.

این نتیجه در شرایطی برای وزنه‌برداری ایران به دست آمد که آن‌ها در این دوره از رقابت‌ها به جای اینکه به کسب نتیجه و دفاع از عنوان قهرمانی خود تمرکز کنند بیشتر درگیر حواشی عجیب و غریبی بودند که اتفاقاً مقصر اصلی این حواشی هم خود فدراسیون وزنه‌برداری بود.

مسابقات جوانان جهان فرصت خوبی برای محک زدن نسل جوان وزنه‌برداری ایران بود، انوشیروانی مدام از این نفرات صحبت می‌کند و معتقد است جوانان خوبی در وزنه‌برداری ایران داریم اما حواشی این مسابقات نشان داد بحث سفر و مسافرت همراهان، بیشتر از محک خوردن جوانان مورد توجه است، به طوری که در ابتدا خبر حذف ۶ وزنه‌بردار ایران از مسابقات جهانی به دلیل رعایت نکردن قوانین آزمایش دوپینگ قبل از مسابقات منتشر شد و سر و صدای زیادی هم به پا کرد.

در نهایت مشخص شد سهل‌انگاری و قصور از سوی فدراسیون رخ داده و آینده ۶ وزنه‌بردار جوان تحت شعاع اشتباه مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری قرار گرفت؛ حالا این ۶ وزنه‌بردار که امید کسب مدال هم داشتند نمی‌توانند در رده سنی جوانان در مسابقات جهانی روی تخته بروند. نکته جالب توجه اینکه رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تنها با عذرخواهی از این وزنه‌برداران موضوع را پایان داد.

نتایج ضعیف جوانان در اسپانیا و نیاز به تغییر برخی دوستان رئیس

هنوز موضوع حذف ۶ وزنه‌بردار و قصور فدراسیون وزنه‌برداری هضم نشده بود که ماجرای انتشار یک لیست ۳۹ نفره برای سفر به اسپانیا رونمایی شد؛ در لیست اعزامی اسامی افراد غیرمرتبط به وزنه‌برداری به چشم خورد و اوضاع وزنه‌برداری ایران را بیشتر از قبل بحرانی کرد. انتشار این لیست هجمه زیادی به فدراسیون وارد کرد تا جایی که نام سجاد انوشیروانی به عنوان رئیس فدراسیون در این لیست بود اما به دستور وزارت ورزش و جوانان او برای توضیح از این سفر بازماند.

ماجرای حذف ۶ وزنه‌بردار و انتشار لیست سفر به اسپانیا هنوز فروکش نکرده بود که بحث خروج پنهانی فاطمه کشاورز دختر وزنه‌بردار از هتل تیم ملی در اسپانیا مطرح شد. فاطمه کشاورز ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران که در دسته ۷۱ کیلوگرم وزنه زد و در جایگاه هشتم قرار گرفت یک روز پس از مسابقه خود، به بهانه استراحت و سردرد به اتاق خود برمی‌گردد و پس از آن هتل تیم ملی را ترک می‌کند و هیچ خبری هم از او به دست نیامده است. طبق گفته رییس فدراسیون وزنه‌برداری او با به هم ریختن چمدان مربی تیم ملی پاسپورت و برخی از لباس‌های خود را برداشته و از هتل خارج شده است.

نتایج ضعیف جوانان در اسپانیا و نیاز به تغییر برخی دوستان رئیس

فدراسیون وزنه برداری همیشه مدعی است که جوانان خوبی در ترکیب تیم ملی دارد اما حالا همین جوانان در مسابقات جهانی حتی به یک مدال طلا هم نرسیدند و نسبت به دوره قبلی افت فاحشی داشتند. ضعف دختران وزنه‌برداری ایران در این مسابقات هم بیشتر از گذشته عیان شد؛ اگرچه وزنه‌برداری بانوان یک رشته نوپا در ایران است و به گفته اهالی وزنه‌برداری باید به آن‌ها فرصت داد اما کوروش باقری سرمربی زنان وزنه‌برداری پیش از اعزام به این مسابقات عنوان کرده بود که هدف اصلی آن‌ها افزایش رکورد است اما در همین مسابقات جهانی رکوردها دست نخورده باقی ماند و حتی دختران وزنه‌برداری ایران به کسب مدال هم نزدیک نشدند.

اگرچه حلقه‌ای از نامداران و قهرمانان این رشته ورزشی در فدراسیون وزنه‌برداری دور هم جمع شدند اما تنها حضور این نفرات موفقیت وزنه‌برداری را تضمین نمی‌کند و شاید وقت آن رسیده که رئیس فدراسیون وزنه‌برداری با تدبیر بیشتری کار را پیش ببرد.

قطعاً کادر فنی باید پاسخگوی نتایج به دست آمده باشد و مسئول بین‌الملل و کمیته پزشکی هم باید پاسخگوی قصور خود که منجر به حذف ۶ وزنه بردار شده، باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ