5 نکته ای که پیش از انجام اسکراب صورت و بدن باید به آن دقت کنید

اقتصاد ایران: برای داشتن یک پوست صاف و یک‌دست، لایه برداری پوست اهمیت زیادی دارد و استفاده از اسکراب یکی از بهترین روش‌های لایه برداری پوست است. اسکراب یک روش فیزیکی برای حذف سلول‌های مرده سطح پوست محسوب می‌شود که می‌تواند پوست شما را شفاف‌تر و شاداب‌تر کند. انواع اسکراب که برای پوست صورت استفاده می‌شوند، با اسکراب‌های بدن تفاوت دارند و دلیل آن حساس‌تر بودن پوست صورت است. اما چگونه می‌توان از اسکراب‌های پوستی استفاده کرد و رعایت چه نکاتی پیش از استفاده از اسکراب اهمیت دارد؟

برای داشتن یک پوست صاف و یک‌دست، لایه برداری پوست اهمیت زیادی دارد و استفاده از اسکراب یکی از بهترین روش‌های لایه برداری پوست است. اسکراب یک روش فیزیکی برای حذف سلول‌های مرده سطح پوست محسوب می‌شود که می‌تواند پوست شما را شفاف‌تر و شاداب‌تر کند. انواع اسکراب که برای پوست صورت استفاده می‌شوند، با اسکراب‌های بدن تفاوت دارند و دلیل آن حساس‌تر بودن پوست صورت است. اما چگونه می‌توان از اسکراب‌های پوستی استفاده کرد و رعایت چه نکاتی پیش از استفاده از اسکراب اهمیت دارد؟

اسکراب چیست؟ چند بار در هفته از اسکراب استفاده کنیم؟

اسکراب یک محصول مراقبتی است که برای لایه برداری فیزیکی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول به صورت گرانول‌ها یا دانه‌های ریز تولید می‌شود که عمل حذف سلول‌های مرده پوست را به صورت فیزیکی انجام می‌دهند تا پوست سالم‌تر و شاداب‌تری داشته باشید. شما متناسب با نوع پوست خود، به حداقل یک بار لایه برداری در طول هفته نیاز دارید.استفاده از اسکراب در فصل پاییز و زمستان می‌تواند به طور غیرمستقیم در بهبود علائم سرماخوردگی هم مؤثر باشد. هنگامی که بدن به دلیل سرماخوردگی ضعیف و خسته می‌شود، پوست نیز ممکن است کدر و خشک شود. اسکراب با حذف سلول‌های مرده و تحریک گردش خون، به بازسازی پوست کمک می‌کند و ظاهر شاداب‌تری به آن می‌بخشد. همچنین، احساس لطافت و تازگی پس از استفاده از اسکراب می‌تواند روحیه شما را در زمان‌هایی که با علائم سرماخوردگی دست و پنجه نرم می‌کنید، بهبود دهد و به تسکین بخشی از استرس و خستگی مرتبط با آن کمک کند. 

مدت زمان استفاده از اسکراب روی پوست هم به شرایط پوست شما بستگی دارد که این زمان برای پوست‌های حساس ۳۰ ثانیه و برای انواع پوست چرب و مختلط، ۶۰ ثانیه است. همچنین بازه زمانی و دفعات اسکراب با توجه به نوع پوست به شرح زیر است:

  • پوست‌های چرب: ۲ تا ۳ بار در هفته
  • پوست‌های خشک: ۱ تا ۲ بار در هفته
  • پوست‌های حساس: ۱ بار در هفته یا هر دو هفته یک‌بار
  • پوست‌های مختلط: 1 تا 2 بار در هفته

نکات مهم پیش از اسکراب صورت و بدن

پیش از آنکه استفاده از اسکراب‌های پوستی را آغاز کنید، ابتدا باید نکات مختلفی را مدنظر قرار دهید تا بهترین نتیجه را از لایه برداری پوست به دست آورید. در ادامه با مهم‌ترین نکات قبل از اسکراب پوست آشنا می‌شوید.

۱. آیا شرایط پوست شما برای استفاده از اسکراب مناسب است؟

افرادی که دچار مشکلات و بیماری‌های پوستی مانند روزاسه، زگیل، آکنه التهابی یا تبخال هستند، مجاز به مصرف انواع اسکراب نخواهند بود. اسکراب می‌تواند این مشکلات پوستی را تشدید کند و عوارض مختلفی را به دنبال داشته باشد. اگر دچار مشکلات پوستی هستید یا سابقه آن‌ها را دارید؛ پیش از تصمیم به مصرف اسکراب‌ها، ابتدا با یک متخصص پوست مشورت کنید.

۲. اسکراب مناسب پوست خود تهیه کنید

پوست شما ممکن است چرب، خشک، مختلط یا حساس باشد و باید محصولات پوستی متناسب با شرایط پوست خود را انتخاب کنید. اسکراب‌ها نیز برای انواع پوست تولید و به بازار عرضه می‌شوند. همچنین باید اسکراب مناسب خود را از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنید. علاوه بر نوع اسکراب، شرایط پوست شما، مدت زمان اسکراب و بازه زمانی بین دفعات استفاده از اسکراب را مشخص می‌کند.

۳. راهنمای بسته بندی اسکراب را مطالعه کنید

پس از انتخاب یک اسکراب مناسب و خرید آن، راهنمای داخل بسته‌بندی محصول را به دقت مطالعه کنید. در این راهنما، روش درست استفاده از اسکراب، ترکیبات و فرمولاسیون، موارد احتیاطی، تداخل‌های احتمالی و مدت زمان استفاده از اسکراب مشخص شده است. علاوه بر این، بررسی تاریخ انقضا و تاریخ تولید محصول نیز اهمیت زیادی دارد.

۴. پوست خود را با شوینده مناسب بشویید

پیش از لایه برداری پوست، ابتدا باید محصولات آرایشی و آلودگی‌های سطح پوست را پاکسازی کنید. برای این کار به یک شوینده مناسب نیاز دارید تا پوست را با آب و شوینده بشویید و به خوبی تمیز کنید. شستشو پوست پیش از اسکراب زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که اسکراب شما تنها لایه بردار باشد و قابلیت پاکسازی پوست را نداشته باشد.

۵. پیش از اسکراب، پوست را مرطوب کنید

سطح پوست شما برای استفاده از لایه بردار باید مرطوب باشد تا ذرات اسکراب به راحتی روی پوست جابه‌جا شوند. البته این مرطوب بودن پوست، به معنای استفاده از کرم‌های مرطوب‌کننده نیست! پیش از آغاز اسکراب پوست، آن را با آب گرم مرطوب کنید. اهمیت مرطوب بودن پوست باعث می‌شود تا بهترین زمان اسکراب بدن، هنگام استحمام باشد.

نحوه صحیح استفاده از اسکراب

حال که برای استفاده از اسکراب پوست آماده هستید، مطابق مراحل زیر پیش بروید و به روش اصولی، پوست خود را لایه برداری کنید:

  1. با شستشو و سپس مرطوب کردن پوست با آب گرم، برای استفاده از اسکراب آماده شوید.
  2. مقداری از اسکراب را با انگشتان خود بردارید و به آرامی و با حرکات دورانی، پوست را ماساژ دهید.
  3. پوست خود را با آب ولرم رو به سرد، آبکشی کنید تا ذرات اسکراب از سطح پوست حذف شوند.
  4. با یک حوله یا دستمال نرم و تمیز، پوست خود را به آرامی خشک کنید.
  5. از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا سطح پوست شما نرم و مرطوب شود.

خرید بهترین انواع اسکراب صورت و بدن

برای خرید محصولات مراقبتی پوست مانند انواع اسکراب صورت و بدن حساس باشید و تنها به سراغ برندهای معتبر بروید. به خاطر داشته باشید که محصولات فیک یا برندهای ناشناخته و بی اعتبار، نه تنها برای پوست شما مفید نیستند، بلکه ممکن است موجب بروز مشکلات پوستی شوند. اگر به دنبال برندهای معتبر و محصولات اصل هستید، باید خرید خود را از فروشگاه‌های رسمی و معتبر مانند وب‌سایت دیجی کالا انجام دهید.

خرید اسکراب صورت و بدن از دیجی کالا یکی از بهترین روش‌های خرید اسکراب‌های پوستی است تا بتوانید بهترین انواع اسکراب را از برندهای معتبر خریداری کنید. کلیه محصولات دیجی کالا با تضمین اصالت و کیفیت کالا به فروش می‌رسند و با توجه به کیفیت آن‌ها، مناسب‌ترین قیمت ممکن را دارند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ