نهنگ‌ها دوباره به بازار تون‌کوین هجوم آورده‌اند!

اقتصاد ایران: حواشی اخیر رخ داده برای پاول دروف، مدیرعامل تلگرام و دستگیری وی در پاریس، موجب ایجاد یک روند نزولی قدرتمند در قیمت تون کوین شده بود؛ اما حالا و با منتشر شدن خبر آزادی پاول امیدها مجدداً به بازار تون کوین بازگشته است. از طرفی انجام موفق ایردراپ داگز نشان داد که با وجود وابستگی شدید شبکه بلاکچین TON به تلگرام، این شبکه همچنان استقلال نسبی خوبی داشته و قادر به حفظ پایداری خود در شرایط بحرانی مدیریتی است! این شبکه با تکیه بر ایردراپ‌های مبتنی بر تلگرام حالا به یک بازیگر کلیدی صنعت کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۴ تبدیل شده و به نظر بسیاری از تحلیل‌گران کوین بومی آن مجدداً در حال بازگشت به دوران اوج خود است؛ چراکه نهنگ‌ها در حال حاضر کنترل ۵۳ درصد از کل عرضه تون‌کوین را در اختیار دارند و همه چیز برای ایجاد یک روند صعودی مهیا شده است. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره تحرک نهنگ‌ها در بازار تون‌کوین را در اختیارتان قرار دهیم.

فعالیت مجدد نهنگها در بازار Toncoin

اگر به صورت واقع‌بینانه وضعیت تون کوین در ماه‌های اخیر را مورد بررسی قرار دهیم، متوجه خواهیم شد که این رمزارز ارزشمند تقریباً از اواخر مرداد ماه، روند صعودی قیمتی خود را از دست داده و یک روند نزولی قابل توجهی را در بازار ایجاد کرده است؛ این موضوع با دستگیری پاول دروف شدت گرفت و باتوجه به ارتباط نزدیک شبکه TON به پیامرسان تلگرام، بسیاری از کاربران مجبور به فروش تون کوین‌های خود شدند تا سرمایه خویش را در برابر روند نزولی قدرتمند شکل گرفته حفظ نمایند. براساس گزارش صرافی کیف پول من که به نقل از CoinMarketCap منتشر کرده است، ارز TON در طول بازه 30 روزه اخیر بیش از 23 درصد سقوط قیمتی را تجربه کرده و این روند نزولی برای کوین بومی شبکه‌ای که در حال برگزاری ایردراپ‌های ارز دیجیتال مبتنی بر تلگرام است و به تازگی بر سر زبان‌ها افتاده، یک فاجعه به شمار می‌رود!

البته لازم به ذکر است که در تاریخ بازار ارز دیجیتال بارها شاهد افت و خیز قیمتی رمزارزهای ارزشمندی همچون بیت کوین، اتریوم و غیره نیز بوده‌ایم و این موضوع یک امر طبیعی در چنین مارکتی به شمار می‌رود. تون کوین در هفته‌ای که گذشت و پس از کف‌سازی قیمتی با رشد 7 درصدی در یک 24 ساعت مواجه شد و مجدداً روند صعودی خود را در پیش گرفت. به نظر تحلیل‌گران این بازگشت قیمتی به دلیل فعالیت نهنگ‌ها و خرید ارز TON از سوی آن‌ها بوده است. این شروع مجدد روند صعودی، قیمت 6 دلار را هدف قرار داده و طرفداران تون کوین امیدوارند که این رمزارز بتواند سد قیمتی 6 دلاری را درهم شکسته و به قیمت‌های بالاتر صعود کند؛ امری که با توجه به نزدیکی زمان انجام ایردراپ همستر کامبت، ایکس امپایر، راکی ربیت و سایر ایردراپ‌های تلگرامی دیگر چندان بعید به نظر نمی‌رسد.

رفتار نهنگهای تونکوین در مواجهه با خبر دستگیری پاول دروف

براساس آمارهای موجود، در 24 آگوست که روز دستگیری پاول دروف بود، تعداد آدرس‌های نهنگ‌ها به کمترین میزان خود در طول 30 روز گذشته رسید و در آن بازه زمانی صرفاً 131 آدرس نهنگ وفاداری خود به تون کوین را ثابت باقی نگه داشتند. درواقع نهنگ‌های بازار نیز تحت تأثیر خبر دستگیری و احساسات منفی حاکم بر بازار، دست به فروش انبوه تون کوین زده و به ایجاد یک روند نزولی قدرتمند در چنین بازاری دامن زدند؛ اما حالا و با ثابت شدن میزان پایداری شبکه TON در برابر حواشی، فعالیت نهنگ‌ها در این بازار افزایش یافته و مجدداً دست به خرید ارز دیجیتال شبکه بلاکچین TON زده‌اند.

بنابر داده‌های منتشر شده از سوی Santiment، تعداد کیف پول‌های دارای تون کوین‌ به میزان 10 هزار الی 100 هزار واحد، افزایش 3 درصدی داشته که این موضوع در تضاد کامل با رفتار نهنگ‌ها به هنگام دستگیری پاول دروف است. در گزارشات به این موضوع نیز اشاره شده است که در حال حاضر میزان تون کوین‌های نگهداری شده در صرافی‌های ارز دیجیتال کاهش 5 درصدی داشته‌اند و این موضوع به معنای تمایل هولدرهای تون کوین به نگهداری بلندمدت این ارز دیجیتال ارزشمند است.

پیشبینی قیمت تونکوین در وضعیت فعلی

به هنگامی که فعالیت مثبت نهنگ‌ها در بازار یک ارز دیجیتال خاص افزایش پیدا می‌کند، باید منتظر ایجاد یک روند صعودی قیمتی در رمزارز مورد نظر باشیم. نهنگ‌ها سرمایه زیادی در اختیار دارند و به همین علت می‌توانند با انجام معاملاتی در حجم عظیم موجب کاهش میزان عرضه تون کوین در بازار رمزارزها شوند؛ از طرفی کاهش عرضه، یک صعود قیمتی را برای تون کوین به همراه خواهد داشت و تریدرهای خرد بازار نیز با مشاهده این روند صعودی به خرید تون کوین ترغیب خواهند شد؛ نتیجه آن که میزان تقاضا برای خرید تون کوین افزایش پیدا کرده و روند صعودی کار خود را آغاز می‌کند.

تحلیل‌گران سطح مقاومتی اولیه را بر روی قیمت 5.30 دلار در نظر گرفته بودند که در حال حاضر و به هنگام نگارش این مطلب، قیمت تون کوین از این سد عبور کرده و با قیمت 5.49 دلار مورد معامله قرار می‌گیرد. سطح مقاومت جدی بعدی در قیمت 5.95 دلار خواهد بود که به نظر می‌رسد باتوجه به ترغیب ایردراپ‌های تلگرامی در انجام تراکنش حداقل 0.5 تونی، این رمزارز قادر خواهد بود از این سد مقاومتی نیز عبور کرده و به قیمت بالای 6 دلار دست پیدا کند.

به طور خلاصه، تون کوین در 7 روز گذشته رشد قیمتی 4.70 درصدی را ثبت کرده و امیدها برای از بین بردن اثر نزول قیمتی اخیر که 23.95 درصد برآورد شده را مجدداً به تریدرها بازگردانده است. البته این روند صعودی را تا حدی مدیون فعالیت مثبت مجدد نهنگ‌ها در بازار تون کوین هستیم. نهنگ‌ها در حال حاضر به دنبال جمع‌آوری بیشتر تون کوین هستند و کنترل 53.17 درصد بازار را در اختیار دارند. به یاد داشته باشید که کاهش عرضه در صرافی‌ها که به دلیل استراتژی دارندگان تون کوین در نگهداری بلندمدت آن رخ داده، قادر است فشار فروش را تا حد قابل توجهی کاهش دهد و با ثابت باقی ماند میزان تقاضای فعلی، افزایش قیمت تون کوین امری بسیار محتمل خواهد بود.

صرافی کیف پول من؛ بهترین صرافی ایرانی برای خرید تون کوین

نهنگ‌ها دوباره به بازار تون‌کوین هجوم آورده‌اند!

رشد قیمتی قریب الوقوع تون کوین که با نزدیک شدن به زمان انجام ایردراپ‌های تلگرامی و اخبار مثبت پیرامون آزادی پاول دروف، قوت بیشتری به خود گرفته است؛ ترغیب کننده بسیاری از کاربران به خرید تون کوین بوده و تریدرهای ایرانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. متاسفانه تحریم‌های مالی، وضعیت سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها را برای کاربران ایرانی کمی دشوار کرده است که این موضوع با فعالیت صرافی معتبری مثل صرافی کیف پول من که دارای کارمزد حداقلی، تنوع رمزارزی و امنیت بالاست تغییر یافته است. مطالب ذکر شده در این مقاله نیز برداشتی از گزارشاتی بود که این صرافی به زبان فارسی از اخبار روز تون کوین در بلاگ خود منتشر کرده و اگر به دنبال آن هستید که هم از بستری امن برای خرید و فروش ارز دیجیتال استفاده کنید و هم به اخبار روز دنیای کریپتوکارنسی و تحلیل‌های تخصصی این اخبار دست پیدا کنید، استفاده از خدمات صرافی کیف پول من بهترین گزینه برای شماست و همین حالا با مراجعه به وب‌سایت این صرافی به آدرس www.kifpool.me از نزدیک با امکانات کم‌نظیر این صرافی معتبر آشنا شوید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ