کمبود متخصصان سارکوم سروگردن کودکان: تلاش برای بهبود تشخیص و درمان

اقتصاد ایران: در حالی که موارد ابتلا به سرطان‌های سروگردن در کودکان همچنان نادر است، متخصصان تأکید می‌کنند که بیشترین موارد این نوع سرطان به سارکوم اختصاص دارد. کنفرانس تخصصی با هدف افزایش آگاهی و بهبود روند تشخیص و درمان این بیماری برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، بهار معینی، مسئول فنی بخش رادیوتراپی بیمارستان فوق‌تخصصی محک، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که با وجود نادر بودن موارد ابتلا به سرطان‌های سروگردن در کودکان، نیاز به متخصصان این حوزه به شدت احساس می‌شود. او با اشاره به برگزاری کنفرانس «آشنایی با تازه‌های سارکوم سروگردن کودکان» اظهار داشت که این رویداد گامی اولیه در راستای ایجاد یک برنامه تخصصی و ایجاد ارتباطات بین‌المللی است.

به گفته معینی، در میان سرطان‌های ناحیه سروگردن کودکان، بیشترین آمار به «رابدومیوسارکوم» و «یوئینگ سارکوم» اختصاص دارد. این کنفرانس فرصتی برای تبادل تجربیات و داده‌های علمی به‌روز میان متخصصان ایرانی و بین‌المللی فراهم می‌کند.

هدف اصلی این کنفرانس بهبود تشخیص و درمان چندتخصصی است؛ چرا که سارکوم کودکان نیازمند ترکیبی از روش‌های درمانی مانند جراحی، شیمی‌درمانی و رادیوتراپی است. سخنرانان برجسته داخلی و بین‌المللی، از جمله کارشناسانی از هند و پاکستان، در این رویداد حضور خواهند داشت تا چالش‌های تشخیص و درمان این بیماری را به اشتراک بگذارند.

بخش‌های کلیدی کنفرانس:

در این رویداد که در ۱۲ مهر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، دو پانل تخصصی با تمرکز بر تشخیص و درمان رابدومیوسارکوم و یوئینگ سارکوم در کودکان تشکیل خواهد شد.

معینی در پایان افزود: «امیدواریم با برگزاری چنین برنامه‌هایی، بتوانیم دانش و تخصص متخصصان را ارتقا دهیم و خدمات بهتری به کودکان مبتلا به سرطان در سراسر کشور ارائه کنیم.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ