شرکت SK hynix با رونمایی تراشه‌های قدرتمند هوش مصنوعی از سامسونگ و مایکرون پیشی گرفت

اقتصاد ایران: شرکت SK hynix با رونمایی از تراشه‌های ۱۲ لایه‌ی پهنای باند بالای خود، سامسونگ و مایکرون را پشت‌سر گذاشت.

بنابر گزارش Korea Herald، شرکت SK hynix، دومین تولیدکننده‌ی بزرگ تراشه‌های حافظه در جهان، به‌تازگی تولید انبوه اولین تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالای (HBM) ۱۲ لایه‌ی خود را آغاز کرده است. این دستاورد مهم، SK hynix  را در رقابت با شرکت‌های بزرگی مانند سامسونگ و مایکرون، در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی پیشتاز می‌کند.

تراشه‌های جدید HBM شرکت SK hynix، با افزایش تعداد لایه‌ها به ۱۲ عدد، ظرفیت و سرعت انتقال داده‌ها را به‌طور قابل‌ توجهی افزایش می‌دهند. این تراشه‌ها به‌ویژه برای کاربردهای هوش مصنوعی و یادگیری عمیق که نیاز به پردازش حجم زیادی از داده‌ها دارند، بسیار مناسب هستند.

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی این تراشه‌ها، توانایی آن‌ها در کاهش مصرف انرژی است. باتوجه‌به افزایش تقاضا برای پردازش‌های پیچیده و نیاز به کاهش مصرف انرژی در مراکز داده، تراشه‌های یادشده می‌توانند نقش مهمی در بهبود کارایی و کاهش هزینه‌های عملیاتی ایفا کنند.

تصویر دو چیپ از نمای پشت و رو
SK hynix

علاوه‌بر‌این، شرکت کره‌ای SK hynix با استفاده از فناوری‌های پیشرفته، توانسته است هزینه‌های تولید را کاهش دهد و درعین‌حال کیفیت و عملکرد تراشه‌ها را حفظ کند. شرکت SK hynix همچنین برنامه‌هایی برای توسعه و بهبود بیشتر این فناوری دارد تا بتواند در آینده نیز در بازار رقابتی تراشه‌های حافظه پیشتاز باقی بماند. تراشه‌ی جدید ۳۶ گیگابایتی ۱۲ لایه‌ی HBM3E، طی یک سال آینده برای مشتریانش از جمله انویدیا، عرضه خواهد شد.

یکی از کارشناسان مرتبط با صنعت نیمه‌هادی گفت: «اگرچه پیچیدگی فنی یک محصول ۱۲ لایه نسبت به یک محصول ۸ لایه بیشتر است، اما تجربه‌ی قبلی SK Hynix در تولید انبوه محصول HBM3، به این شرکت امکان می‌دهد تا زمان مورد نیاز برای دستیابی به کیفیت و بازده پایدار را کوتاه کند.»

مقالات مرتبط
  • شرکت کره‌ای اس‌کی هاینیکس ۷۵ میلیارد دلار روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کند
  • تراشه‌ساز کره‌ای، SK Hynix، سریع‌ترین حافظه GDDR7 دنیا را معرفی کرد؛ ۶۰درصد سریع‌تر از نسل قبل

بنابر گزارش‌های منتشرشده‌ی سال گذشته، سهم بازار  SK hynix در تولید تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالا با ۵۳ درصد در صدر لیست قرار گرفت و سامسونگ و مایکرون به‌ترتیب با ۳۸ و ۹ درصد، در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

در‌ مجموع، تولید انبوه تراشه‌های حافظه با پهنای باند بالای ۱۲ لایه توسط SK hynix، نه‌تنها یک دستاورد فنی بزرگ محسوب می‌شود، بلکه نشان‌دهنده‌ی تعهد این شرکت به نوآوری و پیشرفت در صنعت تراشه‌های حافظه است. تراشه‌های مذکور با ارائه‌ی عملکرد بهتر و مصرف انرژی کمتر، می‌توانند به‌طور گسترده‌ای در کاربردهای مختلف از جمله هوش مصنوعی، یادگیری عمیق و مراکز داده مورد استفاده قرار گیرند و نیازهای روزافزون صنایع را برآورده کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ