ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب: کاهش دما و رگبار در برخی مناطق کشور

اقتصاد ایران: سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید از شمال غرب کشور خبر داد. این سامانه از اواخر سه‌شنبه وارد کشور می‌شود و باعث بارش‌های پراکنده و کاهش دما در برخی مناطق خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، صادق ضیاییان، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از سه‌شنبه، ۱۰ مهر خبر داد. به گفته وی، این سامانه از سمت شمال غرب وارد می‌شود و در ابتدا مناطقی از استان‌های شمالی را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی اظهار داشت که امروز (۸ مهر)، بارش‌ها در مناطقی از جمله گیلان، مازندران، گلستان، قزوین، البرز، تهران، قم، شمال اصفهان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب کرمان و شمال سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت. اما فردا (۹ مهر)، بارش‌ها در مناطقی از شرق گیلان، غرب مازندران، زنجان، شمال همدان، قزوین و برخی از مناطق تهران به‌صورت پراکنده پیش‌بینی شده است.

آغاز سامانه جدید از شمال غرب

وی افزود: سه‌شنبه (۱۰ مهر) وضعیت جوی بیشتر مناطق کشور صاف خواهد بود، اما از اواخر شب همان روز، سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب کشور وارد خواهد شد. این سامانه ابتدا موجب بارش‌های پراکنده در مناطق شمال غرب و سواحل غربی دریای خزر در روز چهارشنبه (۱۱ مهر) خواهد شد و سپس تا پنج‌شنبه (۱۲ مهر) بارش‌های پراکنده‌ای در سواحل دریای خزر و شرق اردبیل ادامه خواهد داشت.

وزش باد شدید و گرد و خاک

به گفته ضیاییان، در روزهای آینده شاهد وزش باد شدید در برخی مناطق کشور خواهیم بود. امروز این وضعیت در نوار شرقی و فردا در برخی مناطق غرب و جنوب غرب کشور رخ خواهد داد. همچنین در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در نیمه غربی کشور وزش باد شدید پیش‌بینی شده است که ممکن است در برخی مناطق مستعد، منجر به خیزش گرد و خاک شود.

افزایش محسوس دما

از دوشنبه تا چهارشنبه، افزایش دما به‌ویژه در نوار شمالی کشور پیش‌بینی شده است. در این مدت، دریای خزر نیز مواج و متلاطم خواهد بود.

وضعیت جوی تهران

ضیاییان درباره وضعیت هوای تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود که آسمان تهران فردا (۹ مهر) قسمتی ابری باشد و با افزایش تدریجی ابر و احتمال رگبار باران و وزش باد شدید همراه باشد. دمای تهران فردا در حداقل ۱۳ و حداکثر ۲۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. برای روز سه‌شنبه (۱۰ مهر)، وضعیت جوی تهران کمی بهتر خواهد بود و آسمان به تدریج صاف و با کاهش ابر همراه خواهد شد، در حالی که وزش باد در بعد از ظهر افزایش خواهد یافت. دمای تهران در این روز بین ۱۴ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

سردترین و گرم‌ترین نقاط کشور

وی در پایان اظهار کرد: برای روز آینده، شهرکرد و اردبیل با کمینه دمای ۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و اهواز با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان‌ها خواهند بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ