آنکارا: ورود ترکیه به «بریکس» به نفع تمام جهان است

اقتصاد ایران: سخنگوی پارلمان ترکیه با اشاره به عضویت احتمالی این کشور در گروه «بریکس»، این اتفاق را تحولی توصیف کرد که نه تنها به سود آنکارا است بلکه برای تمام جهان منفعت دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، نعمان کورتولموش، سخنگوی پارلمان ترکیه می‌گوید که پیوستن احتمالی این کشور به «بریکس» نه تنها برای آنکارا، بلکه برای تمام جهان منفعت دارد.

کورتولموش در گفت‌وگو با تاس اظهار داشت: حضور ترکیه در بریکس، به جنبش صلح جهانی کمک به مراتب بیشتری خواهد کرد. زیرا ترکیه کشوری است که به طور همزمان در بسیاری از قالب‌ها و سازوکارهای همکاری بین‌المللی مشارکت دارد.

به گفته وی، آنکارا در سازمان همکاری اسلامی، سازمان دولت‌های ترک، اتحادیه مشارکت یورو-مدیترانه و ناتو عضویت دارد و نامزد پیوستن به اتحادیه اروپاست.

وی افزود: همچنین ترکیه نسبت به توسعه ابزارهای جدید در حوزه سیاست خارجی جایگزین، تمایل دارد. این اقدام آنکارا را در حوزه ابزارهای سیاست خارجی تقویت خواهد کرد و ما امیدواریم که مشارکت ترکیه در چنین سازمان، به تقویت صلح جهانی در ساختار نظم چندقطبی کمک کند.

سیاستمدار ترک ادامه داد: ترکیه با توجه به موقعیت جغرافیایی-راهبردی و ایفای نقش پل بین آسیا و غرب، بهره‌مندی از پیشینه فرهنگی و دورنمای توسعه، در مسیر تبدیل شدن به یک بازیگر منطقه‌ای و حتی بازیگری موثر در ساختار جهان قرار گرفته است. از نظر ما، بریکس یکی از نهادهای مهم در ساختار جهان چندقطبی پیش‌رو است و به همین دلیل، ورود آنکارا به بریکس نه تنها ترکیه را محدود نمی‌کند بلکه توانمندی‌های سیاست خارجی‌اش را توسعه خواهد داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ