نفس راحت آمازون؛ بریتانیا روی قرارداد آنتروپیک تحقیق نمی‌کند

اقتصاد ایران: آمازون از بررسی‌ پرونده‌ی ضد انحصاری خود توسط سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا رها شد.

بنابر بیانیه رسمی سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA)، این سازمان دیگر درمورد پرونده‌ی سرمایه‌گذاری ۴ میلیارد دلاری آمازون در استارتاپ هوش مصنوعی آنتروپیک تحقیق نمی‌کند و پرونده‌ی انحصارطلبی آمازون را مختومه اعلام کرده است.

سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) درنهایت به این نتیجه رسید که سرمایه‌گذاری آمازون در آنتروپیک معیارهای «وضعیت ادغام مرتبط»، تحت قانون شرایط انحصارطلبی شرکت‌های بریتانیا را برآورده نمی‌کند. دلیل این امر این است که گردش مالی استارتاپ آنتروپیک در بریتانیا کمتر از ۷۰ میلیون پوند در سال است و سهم ترکیبی بازار آمازون و این شرکت مبتنی‌بر هوش مصنوعی در بازار مربوطه، از ۲۵ درصد تجاوز نمی‌کند.

تصمیم سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا به آمازون اجازه می‌دهد تا بدون مواجه شدن با موانع قانونی، سرمایه‌گذاری خود در آنتروپیک را ادامه دهد. آنتروپیک یک استارتاپ مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که در زمینه‌ی توسعه‌ی مدل‌های زبان بزرگ مانند Claude و دیگر فناوری‌های هوش مصنوعی پیشرفته فعالیت می‌کند. این سرمایه‌گذاری به آمازون امکان می‌دهد تا از فناوری‌های پیشرفته‌ی این شرکت در محصولات و خدمات خود استفاده کند.

این تصمیم سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا در‌‌حالی اتخاذ شده است که بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری در سراسر جهان، با بررسی‌های ضد انحصاری مواجه هستند. این بررسی‌ها به‌منظور جلوگیری از ایجاد انحصار و حفظ رقابت سالم در بازار انجام می‌شوند. با‌این‌حال، درمورد آمازون و آنتروپیک، سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا به این نتیجه رسید که این معامله تأثیر منفی بر رقابت در بازار نخواهد داشت.

مقالات مرتبط
  • آنتروپیک؛ رقیب جدی OpenAI که می‌خواهد امن‌ترین هوش مصنوعی را بسازد
  • آمازون چقدر بزرگ است؟

سخنگوی آنتروپیک در بیانیه‌ای گفت: « همانطور که مشخص شد، آنتروپیک یک شرکت مستقل است و مشارکت‌های استراتژیک و روابط سرمایه‌گذاری ما، استقلال، آزادی و ماهیت ما برای مشارکت با دیگران را کاهش نمی‌دهد.»

آمازون در سال‌های اخیر، به میزان زیادی در حوزه‌ی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت با خرید استارتاپ‌های مختلف و توسعه‌ی فناوری‌های جدید، تلاش می‌کند تا در این حوزه پیشرو باشد. سرمایه‌گذاری در آنتروپیک نیز بخشی از این استراتژی آمازون است. آنتروپیک با تیمی از محققان و مهندسان برجسته، در‌حال توسعه‌ی فناوری‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که می‌تواند به آمازون در بهبود خدمات خود کمک کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ