کارشناسی صحنه جنجالی هفته در فولادشهر

اقتصاد ایران: اخراج مهدی ترابی در دقیقه ۲۹ دیدار تراکتور - سپاهان، قضاوت وحید کاظمی را تحت تأثیر قرار داد.

ورزش سه: اخراج مهدی ترابی در دقیقه ۲۹ دیدار تراکتور - سپاهان، قضاوت وحید کاظمی را تحت تأثیر قرار داد.

دیدار تیم‌های سپاهان و تراکتور در هفته ششم لیگ برتر که با استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی برگزار می‌شود، در همان نیمه اول با یک صحنه مشکوک و بحث برانگیز و یک جنجال داوری همراه شد.

در بیست‌و‌نهمین دقیقه مسابقه محمدمهدی محبی که در تلاش برای تدارک یک حمله برای طلایی‌پوشان بود، در پی برخورد با مهدی ترابی متوقف شد تا وحید کاظمی در سوت خود بدمد و این بازیکن را با کارت زرد جریمه کند.

اما لحظاتی بعد داوران اتاق VAR، کاظمی را فراخواندند و او نیز پس از بازبینی صحنه کارت زرد را لغو کرد و کارت قرمز را مقابل ستاره تراکتور گرفت؛ تصمیمی که با واکنش شدید بازیکنان تراکتور و اعتراض کادر فنی این تیم همراه شد.

کارشناسی صحنه جنجالی هفته در فولادشهر

این صحنه مورد نقد و بررسی کارشناسان داوری قرار گرفته که نظرات آنها را در ادامه می‌خوانید:

محمدرضا ابوالفضلی: بازیکن تراکتور با نیروی بیش از حد، با استوک کفش و بدون اینکه با توپ کاری داشته باشد بر روی آشیل پای بازیکن سپاهان ضربه وارد می‌کند (به نوعی برخورد شدید، زیرا جدال برای تصاحب توپ نبود). از آنجایی که هیچ یک از اعضای تیم داوریِ داخل زمین به درستی متوجه نقطه برخورد و شدت آن نشده بودند داوران VAR به درستی مداخله کرده و داور را برای بازبینی فرا می‌خوانند که در نهایت ایشان بازیکن‌ خاطی را با کارت قرمز‌ جریمه ‌می‌نماید.

محمدحسین ترابیان: بازیکن قرمز با استوک کفش به پشت پا و آشیل بازیکن زرد ضربه می‌زند و مرتکب خطای شدید می‌شود. داور ابتدا به بازیکن کارت زرد داد ولی با ورود VAR و بازبینی صحنه تصمیم خود را اصلاح و بازیکن خاطی را اخراج کرد.

ابراهیم میرزابیگی: بازیکن تراکتور درست مچ پای بازیکن سپاهان را می‌زند که نقطه حساسی محسوب می‌شود و امکان دارد باعث مصدومیت شدید بازیکن حریف شود‌، بنابراین اخراج درست بود.

تورج حق‌وردی: اخراج به درستی صورت گرفت.

بابک وسیله‌بر: در این صحنه داور به‌علت خطای تکل و قطع حمله موثر، جهت اخطار به بازیکن خاطی بازی را متوقف کرد، اما اتاق وی ای آر بلافاصله و به درستی برای بررسی دقیق‌تر به داور اطلاع‌رسانی کرده که در ادامه داور به جهت خطای شدید (برخورد شدید قسمت سخت پای بازیکن به قسمت حساس بدن و بالاتر از کفش) بازیکن خاطی را از زمین بازی اخراج کرد.

سعید علینژادیان: بازیکن تیم قرمز با کف پا و استوک کفش بر روی آشیل پای بازیکن  تیم زرد پای خود را فرود می‌آورد و مرتکب خطای شدید می‌شود. تصمیم داور با همکاری VAR کاملا مطابق با قانون بود.

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ