پیش بینی وقوع شدیدترین شرایط جوی تهران در ماه‌های گذشته

اقتصاد ایران: سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح قرمز برای تهران از احتمال وقوع شدیدترین شرایط جوی در پایتخت طی امسال خبر داد.

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بر اساس هشدار سازمان هواشناسی از اوایل وقت شنبه برای دامنه ها و ارتفاعات استان تهران به ویژه در نیمه شمالی «رگبار شدید باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی، مناطق مستعد احتمال تگرگ، کاهش دما، بارش برف در ارتفاعات بالادست» در سطح هشدار قرمز انتظار می رود.

این شرایط اثرات مخاطره آمیز زیادی مانند بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، طغیان رودخانه ها، صاعقه، لغزندگی جاده ها، شکل گیری روان‌آب و سیلاب و سقوط سنگ در پی دارد.

همچنین اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به احتمال رانش کوه در مناطق کوهستانی، مه گرفتگی و کاهش شعاع دید، بارش برف و گاهی کولاک برف در قله ها، وزش باد بسیار شدید و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار داده است.

این اداره کل توصیه کرده است که شنبه از هرگونه تردد، توقف و اسکان در حاشیه رودخانه ها، مسیل ها و نواحی مرتفع استان اکیدا خودداری شود. همچنین از فعالیت های تفریحی مانند طبیعت گردی و کوهنوردی نیز پرهیز شود.    

«اجتناب از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و نواحی مرتفع، لایروبی کانال ها، آبروها و دهانه پل، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، تسریع در جابجایی محصولات کشاورزی برداشت شده و ضرورت آمادگی دستگاه های امداد رسانی و مرتبط مانند راهداری، وزارت نیرو....» از دیگر توصیه های اداره کل هواشناسی استان تهران برای مدیریت بحران پیش رو است.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ