تقویت جایگاه مساجد در امور فرهنگی- اجتماعی شهر

اقتصاد ایران: شهردار منطقه ۱۰ تهران از ایجاد نخستین مسجد مدرسه در این منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست فصلی مهدی اخ الصنایع شهردار منطقه ۱۰ تهران، با ائمه جماعات منطقه که با حضور مهدی پیر هادی عضو و رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، حجت الاسلام و المسلمین شیر نژاد رییس مرکز فعالیت های دینی شهرداری تهران، سرهنگ بالیده فرمانده ناحیه مقداد، حجت الاسلام و المسلمین بیگی مسئول امور مساجد شهید نواب صفوی و جمع کثیری از ائمه جماعات منطقه در مسجد جامع المهدی در محله بریانک برگزار شد.

شهردار منطقه ۱۰ تهران در این نشست با بیان اینکه جامعه روحانیت همواره در عرصه اجتماعی و فرهنگ شهری اثر گذار است، اظهار کرد: نگاه مدیریت شهری به مساجد بر این پایه استوار است که محور امور و اقدامات فرهنگی در مساجد پیگیری و پی ریزی شود لذا در همین راستا این نشست‌ها با حضور مسئولان و مدیران تاثیرگذار منطقه در مساجد برگزار می‌شود.

شهردار منطقه ۱۰ تهران ضمن قدردانی از حجت السلام شیر نژاد در بحث اجرای «طرح آرمان» و مساعدت هایی که در بحث تقویت جایگاه مساجد در امور شهروندان داشتند، تصریح کرد: در سه سال اخیر هیچ رقمی از سوی مدیریت شهری منطقه، در پرداخت به امور مساجد به عنوان بدهی باقی نمانده است و تلاش شد که تفاهم نامه خود را به طور کامل اجرا کنیم.

اخ الصنایع در ادامه به مشارکت‌های عمرانی شهرداری در مساجد اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری سعی کرد تا در حوزه عمران مبلغی را به همه امورات عمرانی مساجد اختصاص دهد و تقاضای بنده از ائمه جماعات پیگیری جدی امورات عمرانی مساجد است.

در ادامه شهردار منطقه ۱۰ تهران از ایجاد نخستین مسجد مدرسه در سطح منطقه ۱۰ خبر داد و افزود: مسجد مدرسه نخستین مسجد مدرسه در منطقه ۱۰ است که در مسجد ابوالصدق افتتاح شد و امام جماعت این مسجد موفق به جذب ۱۱۰ دانش آموز شد و دانش آموزان زنگ تفریح خود را در حیاط مسجد سپری می کنند و هنگام اذان ظهر و عصر دانش آموزان در کنار نمازگزاران نماز جماعت را برگزار می‌کنند.

ساخت مسجد باب الحوائج با زیر بنای بیش از ۴ هزار متر

اخ الصنایع به اقدامات شهرداری منطقه ۱۰ اشاره کرد و ادامه داد: کسب جواز ساخت، ارائه مجوز ساخت، حمایت مالی از سوی مدیریت شهری برای تمامی مساجد صورت می گیرد و امیدوار هستیم با پیگیری های صورت گرفته، ساخت مسجد جدید باب الحوائج با زیر بنای ۴هزار متر به زودی آغاز شود.

وی در ادامه و در خصوص بحث درآمد زایی مساجد گفت: در این حوزه نیز سعی ما بر این است که با مساجد همراهی شود تا برای اقدامات فرهنگی جاری مساجد مشکلات مالی و دغدغه ای وجود نداشته باشد.

اخ الصنایع ادامه داد: موضوع همراهی در حوزه نرم افزاری از دیگر اقداماتی است که در دستور کار ما قرار گرفته است، که طبق همراهی و توافقات صورت گرفته برنامه هایی تدارک دیده می شود تا مساجد در مناسبت های ویژه نظیر دفاع مقدس و یا اجرای برنامه های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی در سطح منطقه توانمندتر ظاهر شوند.

اجرای جدی طرح «آرمان» در محلات منطقه ۱۰

شهردار دیار امام هادی (ع) با اشاره به اجرای جدی طرح «آرمان» در سطح منطقه، اظهار کرد: ما دو برابر محلات منطقه ۱۰، مساجدی داریم که این طرح در آنها درحال برگزاری است. یعنی به ازای هر محله دو مسجد که برای ما سبب خیر و برکت و افتخار است.

مهدی اخ الصنایع در خاتمه بیان کرد: به لطف خدا در دوره ششم مدیریت شهری با نگاه مثبت و همراهی اعضای شورای شهر و شهردار تهران به مساجد کمک شایانی شد که انشاالله رضایت خداوند متعال و ائمه جماعات و شهروندان را نیز در برداشت. ‎

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ