مشاور سابق امنیت ملی ترامپ خواستار تضعیف طالبان شد

اقتصاد ایران: مشاور سابق امنیت ملی دولت ترامپ خواستار تضعیف حکومت طالبان وجلوگیری از اقداماتی شد که حکومت آنها را تقویت می‌کند.

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «هربرت ریموند مک مستر» مشاور سابق امنیت ملی دولت ترامپ خواستار اقدامات آمریکا برای تضعیف حکومت طالبان شد و تأکید کرد از اقداماتی که سبب تقویت پایه‌های حکومت آنان می‌شود، باید جلوگیری کرد.

مک مستر در نشست انستیتوت مطالعات استراتژیک افغانستان که در دانشگاه جورج واشنگتن برگزار شد، با اشاره به نحوه رفتار و حکومتداری طالبان گفت آنچه در سه سال گذشته در افغانستان اتفاق افتاد، کاملاً قابل پیش‌بینی بود.

وی همچنین سیاست آمریکا در قبال جنگ افغانستان را ناقص خواند و گفت استراتژی آمریکا با توجه به واقعیت‌های موجود در افغانستان قابل درک نبود.

مشاور سابق امنیت ملی دولت ترامپ روند مذاکرات صلح دوحه میان آمریکا و طالبان را نیز زیر سئوال برد و گفت این مذاکرات حکومت اشرف غنی را بی‌اعتبار کرد.

مک مستر در ادامه تصریح کرد: «به نظر من، وضعیت افغانستان و فروپاشی نیروهای امنیتی تحمیل شکست بر خود بود. این زدن به ریشه خود مبتنی بر یک توهم بود، مبتنی بر یک داستان خود پرداخته بود تا خروج از این کشور را توجیه کنند».

وی با اظهار اینکه توافقنامه دوحه سند تسلیم آمریکا به طالبان بود، گفت: بایدن به هیچ یک از توافقات دولت ترامپ به جز توافقنامه دوحه این قدر ایمان نداشت و آن را مو به مو اجرا کرد.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی در کتاب جدید خود با عنوان «در جنگ با خودمان» نوشته بود ترامپ بر این باور بود که شکست نظامی طالبان ممکن نیست و به همین دلیل حاضر به پذیرش توافق دوحه شد.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ