کارخانه پنل‌های LCD ال‌جی در چین با قیمت ۱٫۵ میلیارد دلار فروخته شد

اقتصاد ایران: ال‌جی معامله‌ای به ارزش ۱٫۵ میلیارد دلار برای فروش خط تولید پنل‌های LCD خود در چین امضا کرد.

ظاهراً بار تولید نمایشگرهایی با فناوری LCD بر دوش شرکت‌های فناوری کره جنوبی مانند ال‌جی و سامسونگ سنگینی می‌کند. این هفته، ال‌جی دیسپلی برای فروش کارخانه‌ی تولید LCD خود در چین به منظور تمرکز بر تولید نمایشگر OLED، با شرکت TCL قراردادی منعقد کرد.

به گزارش رویترز، ال‌جی دیسپلی سهام خود در کارخانه‌ی LCD گوانگژو چین را به واحد CSOT شرکت TCL به مبلغ ۱۰٫۸ میلیارد یوان (۱٫۵۴ میلیارد دلار) می‌فروشد. این گزارش با استناد به یک پرونده‌ی نظارتی ادعا می‌کند که این معامله شامل ۸۰ درصد سهام ال‌جی دیسپلی در تأسیسات پنل LCD و مالکیت کامل کارخانه‌ی مونتاژ LCD است.

کارخانه‌ی ساخت LCD مستقر در گوانگژو در ابتدا یک سرمایه‌گذاری مشترک با منطقه‌ی توسعه گوانگژو و هلدینگ Skyworth بود؛ سپس با خرید اکثریت سهام توسط ال‌جی دیسپلی، برای تولید پنل‌های LCD در نظر گرفته شد؛ اما ال‌جی دیسپلی دیگر تمایلی برای فعالیت در این زمینه ندارد.

انتظار می‌رود معامله‌ی فروش خط تولید LCD ال‌جی تا اوایل بهار ۱۴۰۴ نهایی شود و پس از آن این شرکت تمرکز خود را روی تولید نمایشگر‌های OLED خواهد گذاشت. ظاهراً ال‌جی پتانسیل بلند مدت مثبتی را در بازار تولید پنل‌های OLED ارزیابی می‌کند که کاربرد عظیمی برای تولید صفحه‌نمایش‌های رده بالا در سایزهای مختلف (از گوشی موبایل گرفته تا تلویزیون‌های بزرگ) دارند.

ال‌جی پس از نهایی شدن قرارداد واگذاری خط تولید پنل‌های LCD خود قصد ترک کشور چین‌ را ندارد و به تولید پنل‌های OLED سایز بزرگ در این کشور ادامه خواهد داد.

ال‌جی قصد دارد از درآمد حاصل از فروش برای تقویت تولید OLED و بهبود ثبات مالی خود استفاده کند تا در این بخش از کسب‌وکار نمایشگر با چندین شرکت، از جمله سامسونگ دیسپلی و CSOT بهتر رقابت کند.

مقالات مرتبط
  • شرکت چینی BOE پنل‌های OLED جدیدی را به‌نمایش گذاشت که رنگ‌های جذاب‌تر و بهتر از ال‌جی و سامسونگ تولید می‌کند
  • ال‌جی تولید انبوه مانیتورهای گیمینگ OLED با زمان پاسخگویی فوق‌سریع ۰٫۰۲ میلی‌ثانیه را آغاز کرد

با افزایش تقاضا برای فناوری OLED، ال‌جی دیسپلی قصد دارد کسب‌و‌کار خود را در این فضا، به‌ویژه برای کاربردهای بزرگ تقویت کند، و تزریق ۱٫۵۴ میلیارد دلار به این شرکت می‌تواند روند توسعه‌ی ال‌جی را تسریع کند.

به‌دلیل کاهش تقاضا برای نمایشگر‌های LCD شاهد ضررهای فصلی در صورت‌های مالی ال‌جی هستیم. نتیجتاً فروش بخش تولید LCD می‌تواند گامی مثبت برای ارتقای سلامت مالی و رشد آینده‌ی این شرکت باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ