کم‌لطفی به شهرستان دشتی در تخصیص اعتبارات آلایندگی

اقتصاد ایران: بوشهر- امام جمعه دشتی گفت: شهرستان دشتی در تخصیص اعتبارات آلایندگی مورد کم‌لطفی واقع شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست در نماز جمعه خورموج با تقدیر از سپاه امام رضا شهرستان و مجموعه بسیجیان سلحشور بابت برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: نمایشگاه اسوه حاصل تلاش پایگاه‌های مقاومت برتر شهرستان در مصلی مستقر است، دعوت می‌کنم برادران و خواهران نمازگزار از این نمایشگاه بازدید کنند.

وی با اشاره به هفتم مهر روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس است، یاد و نام امام و همه شهدا و فرماندهان شهید خصوصاً فرماندهان و سرداران رشید اسلام شهیدان نامجو، کلاهدوز، فکوری، فلاحی و جهان‌آرا وده ها تن از مجروحین جنگ که برای مداوا در حال انتقال به تهران بودند، و به شهادت رسیدند را گرامی می می‌داریم.

امام جمعه دشتی با اشاره به ۱۰ مهرماه روز جهانی سالمندان تاکید کرد: پیام اعظم در کلام گهرباری فرمودند: پیر در خانواده همچون پیغمبر در بین امتش است. همه باید پیامبران خانواده‌ها را احترام و تکریم کنیم چرا که برکت خانواده و جامعه هستند.

وی با تسلیت حادثه معدن در طبس خاطرنشان کرد: برخلاف خبرهای دروغ رسانه‌های بیگانه، دولت و مردم همه پای کار معدن کاران عزیز آمدند، البته لازم است دولت در اجرای رعایت مسائل ایمنی سخت‌گیری بیشتری را اعمال کند تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.

زاهددوست با اشاره به ۹ مهرماه روز همبستگی با کودکان مظلوم فلسطینی اضافه کرد: امروز، بزرگ ترین جرم کودکان فلسطین، زاده شدن در سرزمین مادری شان است. برخورد نظامیان اشغالگر با این کودکان، بسیار زننده و غیرانسانی است. فقط ظرف کمتر از یک سال گذشته ۱۳ هزار و ۸۰۰ کودک در غزه به شهادت رسیده است.

وی ادامه داد: مسلمانان جهان اسلام باید در برابر کودکان مظلوم فلسطینی احساس مسئولیت کنند و برای حمایت از آنان به پا خیزند. امروز بر اثر تجاوز گری رژیم غاصب صهیونیستی بسیاری ازکودکان رنج دیده فلسطینی حتی از امکانات آموزشی بی بهره و از حضور در کلاس درس محروم هستند.

مقاومت قائم به شخص نیست

امام جمعه دشتی افزود: عملیات پیجری رژیم صهیونسیتی علیه لبنان و انفجار لوازم الکترونیکی از جمله پیجرها، لب تاب، تلفن‌های همراه بیش از پیش لزوم بومی‌سازی صنایع حساس را محرز کرد. باید بدانیم دشمن، دشمن است و از تمام ظرفیت‌ها برای دشمنی استفاده می‌کند.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی با ورود به بازی خطرناک با حزب‌الله تصور می‌کند که در این شرایط آشفته منطقه می‌تواند با ترور چند تن از فرماندهان ارشد، ساختار نظامی حزب الله را فلج عملیاتی کند اما تجربه نشان داده که حزب‌الله و مقاومت قائم به شخص نیستند و اگر فرماندهی شهید می‌شود افراد دیگری و غالباً با کارایی بیشتری جای آنرا گرفته و مسیر مبارزه و مقاومت با قدرت ادامه می‌یابد.

زاهددوست بیان کرد: عملیات‌های تروریستی در لبنان، دست مقاومت را برای حملات آینده به عمق سرزمینهای اشغالی باز گذاشت. اگر تاکنون حزب‌الله فقط تا شعاع ۵۰ کیلیومتر سرزمین‌های اشغالی عملیات انجام می‌داد اما اکنون هر نقطه‌ای از سرزمینهای اشغالی را که بخواهد هدف قرار می‌دهد.

دشتی نصیبی از حق آلایندگی ندارد

وی بیان کرد: اجرای قانون عوارض آلایندگی شاهد کم لطفی سازمان حفاظت محیط زیست به شهرستان دشتی هستیم. شهرستان دشتی از معدود شهرستان‌هایی است که در استان بوشهر از حق آلایندگی نفت و گاز بی نصیب است. برابر مفاد برنامه ششم توسعه، عوارض آلایندگی حق شهرستان‌هایی است که از آلایندگی متأثر می‌شوند.

امام جمعه دشتی افزود: این شهرستان هم میزبان بخشی از صنایع نفت و گاز است، قریب ۳۰ کیلومتر دریا دارد. آلایندگی را بر اساس کدام شاخص ارزیابی می‌کنید که شهرستان های مجاور ما از حق آلایندگی برخوردار هستند اما شهرستان دشتی هیچ نصیبی از حق آلایندگی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: از طرف دیگر آیا وجود ۴۵ معدن فعال در این شهرستان هیچگونه حق آلایندگی را برای مردم اثبات نمی کند؟ آیا همه این ۴۵ معدن موجود فاقد هرگونه آلایندگی هستند.

زاهددوست ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست به جای تشخیص آلاینده بودن معادن و کارخانه های سیمان و آهک چهار شهرداری ما را آلاینده اعلام کرده که جای تعجب دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ