توجه به ورزشکاران مانع خروج آنها از کشور می‌شود

اقتصاد ایران: مشهد- وزیر ورزش و جوانان گفت: باید به ورزشکاران‌مان توجه داشته باشیم که قهرمان ما کشور را ترک نکند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد دنیامالی صبح جمعه در دومین روز نشست فرهنگی ورزش کشور که در مشهد مقدس درحال برگزاری است اظهار کرد: خیلی خوشحالم که این توفیق نصیب بنده شد امروز در مشهد مقدس و در این نشست فرهنگی حضور پیدا کنم.

وزیر ورزش و جوانان افزود: بنده ورزش و جوانان را به جز موضوع فرهنگی نمی‌دانم و بهتر بود که عنوان همایش را به نام همایش فرهنگی ورزش و جوانان می‌گذاشتیم. جوانان بخش فراموش شده وزارتخانه هستند و قطعا بدانید من در مورد حوزه جوانان توجه ویژه خواهم داشت و از شما که مسائل فرهنگی ورزش را دنبال می‌کنید می‌خواهم‌ که به امر جوانان اهتمام بیشتری داشته باشید.

وی ادامه داد: جوانان آینده این مملکت را رقم خواهند زد و این تاکید رهبر معظم انقلاب است. این باور را دارم که باید برای حوزه جوانان نسبت به مسوولیت که داریم وقت بیشتری بگذاریم. باید در این حوزه فکر شود و ساز و کار بهتری در نظر بگیریم و جایگاه وزارتخانه را بالاتر از ورزش ببینیم. سطح جایگاه وزارتخانه خیلی پایین آمده و این شرایط را نمی‌پذیریم و با کمک تک‌تک شما عزیزان جایگاه وزارتخانه را ارتقا خواهیم داد.

دنیامالی خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن ما از خدا، قرآن و ائمه معصومین باعث شده که در کشور دچار نقصان فرهنگی شویم. این سه کلید واژه معمولی حوزه فرهنگ است. قرآن برای ساختن آدم‌هاست و اینکه انسانهای صالحی در جهان زندگی کنند. قرآن برای این آمده که جنایاتی در جهان همچون اتفاقاتی که در غزه و لبنان شاهد آن هستیم نباشیم. سردمداران غرب با همه این جنایات صحبت از دموکراسی می‌کنند!

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: یاد خدا باید در وجود ما به گونه‌ای باشد که ما را به سمت تحول و تغییر هدایت کند. اگر می‌خواهیم در وزارتخانه تحول ایجاد کنیم باید به خدا تاسی داشته باشیم و یاد خدا را در دل‌هایمان جا بدهیم. هر وقت از این مقوله جدا شویم دچار خسران خواهیم شد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی که در وزارتخانه انجام می‌شود گفت: بعد از یاد خدا باید توجه به قرآن را درنظر داشته باشیم. یک کار خوب که توسط روابط عمومی انجام می‌شود و هر روز در کانال وزارتخانه شاهد انتشار آیه‌های قرآن هستیم و همچنین در موقع نماز ظهر یک صفحه قرآن قرائت می‌شود که باید این قبیل اقدامات فرهنگی را بیشتر کنیم. قرآن راهگشای تحول و تغییر ما خواهد بود.

دنیامالی افزود: توجه به دو اصل خدا و قرآن بدون تاسی به ائمه معصومین کار را برای ما سخت‌تر خواهد کرد. عصاره تاسی به ائمه معصومین به ولایت می‌رسد. دستور ولی امر باید برای همه ما از هر قانون و دستوری معتبرتر باشد. اگر می‌خواهیم کارکرد فرهنگی بالایی داشته باشیم باید به راهکارها برسیم. نباید فقط در این همایش‌ها به دنبال طرح مسئله باشیم و باید راهکار ارائه کنیم‌. ابتکاراتی که در این همایش‌ها عنوان می‌شود باید فراگیر شود و معطوف به چند چهره ورزشی نباشیم.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: نباید فقط به فکر شکل موضوع باشیم و محتوا را فراموش کنیم. ما می‌توانیم بچه‌هایی را کشف و تربیت کنیم که در آینده برای سایر وزارتخانه‌های دیگر نیز مفید باشند. باید اینقدر دستمان پر باشد که سایر وزارتخانه‌ها برای جذب نیز و افراد خلاق از ما کمک بگیرند و این وظیفه سازمانی ما است.

وی گفت: برای قهرمانان پاداش‌های زیادی می‌دهیم ولی حاضر نیستیم برای نخبگان که در المپیادهای مختلف افتخارآفرینی می‌کنند وقت بگذاریم و آنها را برجسته و نشان دهیم. باید به مردم بگوییم که حوزه علم و اندیشه برای همه ما خیلی مهم است.

دنیامالی با اشاره به خصوصیت مدیریتی اظهار کرد: بنده با همه رفیق هستم ولی در کار تعارف ندارم. همه حوزه‌های ورزش باید کار را جدی بگیرند و این دستور رهبر انقلاب است که کارها باید جدی گرفته شود. حوزه ما حوزه شوخی‌برداری نیست. ما در خارج از کشور پرچم ایران هستیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: مسائل را باید جدی بگیریم و توجه به ورزشکاران‌مان داشته باشیم که قهرمان ما کشور را ترک نکند. دوستان حوزه فرهنگی ما باید این موضوعات را شناسایی کنند و کمک حال ما باشند. تاکید می‌کنم که ادغام دو حوزه فرهنگی و قهرمانی یک تدبیر خوب بوده است. جایگاه حوزه فرهنگ جایگاه بسیار بالایی است و یکی از مشکلات ما این است که ساختار وزارت ورزش و جوانان را کوچک گرفته‌اند. در ساختار وزارتخانه پنج معاونت درنظر گرفته شده ولی ما به دنبال هفت وزارتخانه هستیم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ